sluiten

Loginbox

Vul in de volgende velden je gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.


  • Gebruikersnaam:
  • Wachtwoord:
  •  
  • Bij elk bezoek automatisch inloggen.
  •  
  • Onlinestatus verbergen.


  •  


Polestar tuning

V70 D4 opgewaardeerd

IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Polestar tuning  -  Gepost: 13.05.2017 - 17:53   -  
De teerling is geworpen. Mijn V70 D4 (bj. 2015) krijgt donderdag de Polestar-behandeling. Niet vanwege de behoefte aan meer power, maar vanwege die malle japanse Aisin-automaat. Die wordt dan opnieuw gecalibreerd en gaat dan hopelijk wel schakelen als een ZF.

Het extra draaimoment (10% zeggen ze) kan wel van pas komen in de heuvels en bergen. 180 of 200 pk zegt mij persoonlijk niets.

Ik ben heel benieuwd. Nog een paar dagen geduld.


PS: Ik maak gebruik van de aanbieding bij BAN-garage Mijdrecht
naar beneden naar boven
NielsPHEV 
6th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 3668
Lid sinds: 09 / 2004
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 13.05.2017 - 19:35   -  
Zo'n VEA D4 loopt echt prettiger door zijn versnellingen met een P* badge !
naar beneden naar boven
Jelmer de Jong 
4th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 969
Lid sinds: 03 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 13.05.2017 - 19:38   -  
Voordat we massaal naar Mijdrecht rijden, elke dealer kan deze aanbieding (200.- korting) bieden.
naar beneden naar boven
-KJ- 
3rd Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd:
Berichten: 269
Lid sinds: 03 / 2016
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 13.05.2017 - 20:39   -  
Ik ben zeer benieuwd of de bak prettiger gaat schakelen. Ik heb ook een GT8 en vind het nou niet bepaald het toonbeeld van soepel schakelen op bepaalde momenten. Met name bij rustig optrekken met koude motor/koppelomvormer en bij uitrollen met lage snelheid vind ik hem ronduit bokkig. Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn dealer of hij het ook voor 795 Euro kan doen. Scheelt een ritje naar Mijdrecht!
V70 D4 120kW Limited Edition Geartronic 01-2013, Twilight Bronze Metallic - Sandstone beige, Luxury Line, On Call
V40 D4 147kW Summum Geartronic Polestar*optimization 10-2014, Crystal White Pearl, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Winter Line, Business Pack Connect, VOC met WiFi-hotspot
S60 D2 85kW Summum 10-2014, Power Blue, Business Pack Pro, Winter Line, Scandinavian Line
340 GL 1983 beige
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 14.05.2017 - 11:38   -  
Precies mijn klachten + te lang blijven hangen in hoogste versnellingen, ook bergopwaarts, en niet tijdig terugschakelen bergáf.
Polestar aanbieding vind je inderdaad op de Polestar website, dus kennelijk landelijke actie.
naar beneden naar boven
diesel01 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Midden Drenthe
Leeftijd:
Berichten: 13798
Lid sinds: 05 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 14.05.2017 - 12:02   -  
Eerste automaat?
Dit zijn juist de kenmerken van een automaat.
Juist met een automaat ga je dan over op manueel zodat je de schakelmomenten zelf kunt kiezen.
Ik heb een XC60 met polestar gehad en juist omdat ik die polestar heb gegegeven en dus meer pk en nm tokkelde die op zijn gemakje met 1800rpm bultjes op in A.
Door zelf te schakelen kun je 2 verzetten terug schakelen waardoor hij minder op koppel rijd en meer op pk.
Bergaf gaat polestar je niet helpen om terug te schakelen, dat zul je zelf moeten.
Polestar helpt alleen om bergop een grotere schop onder de kont te geven, wat eigenlijk alleen leuk is als hij ook het vermogen kwijt kan.
Wanneer ik nu mijn D4 de sporen geef kan hij in de eerste verzetten het vermogen niet goed overbrengen, laat staan wanneer het nat is.
Dat heb ik in de 4 jaar met de XC60 D5 205pk/450nm nog nooit gehad.
V90 D5 AWD Inscription.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 14.05.2017 - 17:24   -  
Neen, neen, ik heb al vele automaten gehad van Ford, Volvo, Renault, Hyundai (ongewild), een variomatic en als laatste een echte Amerikaan in de Chevy Tahoe. Daarnaast vele fabrieksdemo's, alle mogelijke merken gereden via werkgevers in autoleaseland, ruim 30 jaar, zelfs half-automaten. Fiat, Peugeot en ook een MAN-truck. Automaat rijden is toch niet bedoeld om zelf te gaan schakelen? Hard rijden of flitsend optrekken doe ik sowieso niet, maar dat ding moet niet de hele tijd twijfelen tussen 1, 2 en 3. Hopelijk is dat probleem straks uit de wereld

Keep you posted!
naar beneden naar boven
diesel01 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Midden Drenthe
Leeftijd:
Berichten: 13798
Lid sinds: 05 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 14.05.2017 - 18:04   -  
Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heb ik ook een paar automaten gehad met motoren die wel een beetje dampff hadden.
De 8gt met D4 in een V70 is 1 die altijd kracht heeft, deze combi heeft voormij nog geen noodzaak laten zien voor Polestar.
Met een paar weken gaat de neus weer naar St. Tropez we gaan het dan mee maken hoe de auto zich houd op Le Luc-La Foux, ik verwacht geen centje pijn.
Daar waar de XC door single turbo een behoorlijk gat had heeft de D4 door twin turbo direct power.
Ben wel benieuwd hoe de D4 reageert op de Polestar.
V90 D5 AWD Inscription.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
naar beneden naar boven
fredhead 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Emmer-Compascuum
Leeftijd: 30
Berichten: 13654
Lid sinds: 08 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 14.05.2017 - 18:57   -  
Citaat geschreven door diesel01

Eerste automaat?
Dit zijn juist de kenmerken van een automaat.
Juist met een automaat ga je dan over op manueel zodat je de schakelmomenten zelf kunt kiezen.
Ik heb een XC60 met polestar gehad en juist omdat ik die polestar heb gegegeven en dus meer pk en nm tokkelde die op zijn gemakje met 1800rpm bultjes op in A.
Door zelf te schakelen kun je 2 verzetten terug schakelen waardoor hij minder op koppel rijd en meer op pk.
Bergaf gaat polestar je niet helpen om terug te schakelen, dat zul je zelf moeten.
Polestar helpt alleen om bergop een grotere schop onder de kont te geven, wat eigenlijk alleen leuk is als hij ook het vermogen kwijt kan.
Wanneer ik nu mijn D4 de sporen geef kan hij in de eerste verzetten het vermogen niet goed overbrengen, laat staan wanneer het nat is.
Dat heb ik in de 4 jaar met de XC60 D5 205pk/450nm nog nooit gehad.


Vergeet ook niet dat de XC awd had en je V70 dat niet heeft.
'03 Nissan Terrano Sport 3.0 Di



Ex:'90 Peugeot 205 Rallye 2.0 16v, '03 S60 D5 Edition, '04 V50 2.0D Elan, '04 Ibiza 1.9 TDi FR, '07 S60 2.4D GT Drivers Edition 2 met veel extra's, '08 Hyundai Santa Fe 2.7 V6 Style Version
naar beneden naar boven
diesel01 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Midden Drenthe
Leeftijd:
Berichten: 13798
Lid sinds: 05 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 14.05.2017 - 22:29   -  
Dat is juist mijn punt, ik vraag mij af wat 200pk en 450nm met een comfortabele koets als de V70 doet.
Volgas op koppel een bocht uit kan best eens voor een verrassing zorgen.
V90 D5 AWD Inscription.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
naar beneden naar boven
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd: 60
Berichten: 19827
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 15.05.2017 - 00:07   -  
Zeker weten, maar daar is een V70 ook niet voor. Daar heeft Volvo andere modellen voor.
XC60 Polar+ T5 geartronic 2017
V70R 1998
240 Turbo 1981
naar beneden naar boven
jalex_h 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Midden nederland
Leeftijd:
Berichten: 1688
Lid sinds: 12 / 2014
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 15.05.2017 - 05:35   -  
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en dan met name wat dit met je automaat doet. Een aantal zaken herken ik, met name het te lang blijven hangen in een te hoge versnelling. Koppel en vermogen geloof ik verder wel, zelfs met 1500 kg erachter scheur je gewoon omhoog.

Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989 en een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
Nu:V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015.
Straks: V90 T Business Sport met heel veel leuke dingetjes.

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
naar beneden naar boven
Hans oet Twent 
Top Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: UNITED KINGDOM  Twente
Leeftijd:
Berichten: 8422
Lid sinds: 12 / 2006
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 15.05.2017 - 06:59   -  
Ik denk niet dat het verkeerd is om de parameters van de automaat te verbeteren. Alhoewel ik een handbak heb.
Huidig;
- 21/12/2018 tweedeHANSje op de dam. Automaatje/Dieseltje/Station/2018 met ca 13K op de klok/Silver metallic
- "James 007" Peugeot 108
- 1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Ex Volvo's;
- V90 D4 GT Momentum MY'18 Denim Blue +/- 72K ervaring, einde dec. 2018
- V70 D4 Classic Edition MY'16 Magic Blue 180K ervaring, einde contract Nov. 2017
- V70 2.4 D GT Summum MY'06 Magic Blue 248K ervaring, verkocht in Jan. 2013
- V70 2.5 benzine. MY'00 Black meer dan 300K ervaring, verkocht in Jan. 2016
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 15.05.2017 - 11:07   -  
We gaan het zien, voelen, merken, vanaf donderdag.
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 18.05.2017 - 14:29   -  
Citaat

We gaan het zien, voelen, merken, vanaf donderdag.


Het is gelukt. Al een stukje mee gereden, maar zometeen nog maar eens de weg op. Door de versnellingen heen ging het wel een stuk soepeler, zo lijkt mij. Of hij makkelijker van z'n plek komt ga ik straks uitproberen, even heel bewust optrekken, gewoon in mijn eigen stijl dus om goed te kunnen vergelijken.
Van 180 naar 200 pk ga ik hier en nu niet merken, als automaat en draaimoment maar doen wat ik gehoopt heb.

Wordt vervolgd.
naar beneden naar boven
Carfreak 
Top Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: geen selectie  Twente
Leeftijd:
Berichten: 5276
Lid sinds: 11 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 18.05.2017 - 15:32   -  
Succes!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
naar beneden naar boven
Fulaks 
6th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: BELGIUM  Antwerpen
Leeftijd: 51
Berichten: 2831
Lid sinds: 07 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 18.05.2017 - 16:16   -  
Citaat geschreven door diesel01
Dat is juist mijn punt, ik vraag mij af wat 200pk en 450nm met een comfortabele koets als de V70 doet.
Volgas op koppel een bocht uit kan best eens voor een verrassing zorgen.


Het lijkt wel of er hier vanuit wordt gegaan dat wie z'n auto laat tunen ook meteen z'n hersens laat wegzuigen. Ik ben nog steeds dezelfde chauffeur, alleen heb ik nu een wat fijner en vlotter rijdende en schakelende auto. De snelheidsbeperkingen en files zijn er na tuning ook nog, het is niet zo dat ik daar nu met extra PK's en Nm's geen last meer van heb. Ik gedraag me nog steeds hoffelijk, veilig en voorzichtig in het verkeer.

Ook met de standaardwaarden zijn verrassingen mogelijk, dat heeft weinig met tuning te maken. Met elke auto kan je te snel rijden, kan je een bocht verkeerd inschatten of kan je tegen een boom knallen wanneer je je eigen kunnen overschat of de verkeerssituatie verkeerd inschat. Het zijn vooral achterwielaangedreven auto's met veel vermogen die voor verrassingen zorgen. Een V70 die te snel wordt bereden vertoont zoals de meeste voorwieltrekkers onderstuur, wat minder gevaarlijk is dan overstuur. Bovendien is er DSTC en ABS aan boord, en hopelijk ook deugdelijke banden.
V70 D4 GT8 Caspian Blue (2014)
Mini Cooper Bayswater (2012)
XC40 T4 GT8 2WD Bright Silver Metallic (2018) voor pa & ma
V60 D3 M6 Flamenco Red (2011) voor pa & ma
V70 2.4D M6 Electric Silver (2008)
V70 2.4D M6 Scarab Green (2002)
Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 18.05.2017 - 16:46   -  
Citaat

Het is gelukt. Al een stukje mee gereden, maar zometeen nog maar eens de weg op. Door de versnellingen heen ging het wel een stuk soepeler, zo lijkt mij. Of hij makkelijker van z'n plek komt ga ik straks uitproberen, even heel bewust optrekken, gewoon in mijn eigen stijl dus om goed te kunnen vergelijken.
Van 180 naar 200 pk ga ik hier en nu niet merken, als automaat en draaimoment maar doen wat ik gehoopt heb.

Wordt vervolgd.


Nog even wezen rijden, koffiebonen halen in Amsterdam Noord. Je moet toch een smoes hebben om zomaar de weg op te gaan.
Tsja, nog geen bergen en dalen tegengekomen, maar het lijkt allemaal wat soepeler te gaan. De auto komt wat makkelijker van z'n plek en je moet beter op je snelheid letten, is mijn indruk. Belangrijkst is die versnellingsbak met dat eigenwijze Japannertje erin, die lijkt nu eindelijk te doen wat ík wil en niet meer eerst te hoeven nadenken, althans niet merkbaar meer. Het is nog geen ZF natuurlijk, maar ik denk dat deze ingreep de moeite waard was. Garage heeft de auto ook nog even gewassen, dus hij staat er weer peakfine bij.

Ik ben benieuwd naar ons eerste ritje (met belading) naar Frankrijk en naar de heuvelklim net ten zuiden van Luik tot aan Sprimont. Da's best een steile.
naar beneden naar boven
V480-S60 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: FRANCE  La Grande Verriere
Leeftijd:
Berichten: 15327
Lid sinds: 07 / 2005
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 18.05.2017 - 17:09   -  
Die pukkel bij Luik steil? Ja met 58 pk wel. Maar met jou koppel en vermogen ben je met een vloek en een zucht boven. 8)
Zelfs met mijn ouderwetse 5 bak geartronic en 1500 kg caravan aan de haak rij ik daar met 90 km/uur op de teller omhoog. 8)
VOLVO, VOLVIST, VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000, 310.000 kms (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002, 269.500 kms. (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995, 175.000 kms 6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005, 274.000 kms.(6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005, 335.000 kms (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 194.000 kms
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 19.05.2017 - 14:00   -  
Vanochtend weer gereden, het lijkt alsof een en ander zich aan het 'inleren' is. De wagen reed nu nog beter dan gisteren. Hopelijk is het geen verbeelding.
naar beneden naar boven
Carfreak 
Top Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: geen selectie  Twente
Leeftijd:
Berichten: 5276
Lid sinds: 11 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 19.05.2017 - 18:32   -  
Vast niet.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
naar beneden naar boven
Gouwe 
4th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 760
Lid sinds: 09 / 2012
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 19.05.2017 - 18:57   -  
Vast wel, maar wat kan het schelen? Lekker genieten!!
Ik vond de XC met Polestar tuning subjectief ook alerter reageren en vond dat gewoon super.
Veel plezier ermee.
Volvo V60 D6 - Summum, Driver Support Line, Technology Line, Security Line, Winter Line, Premium Sound - Polestar tuning
Volvo V70 D5 AWD GT - Summum, Driver Support Line, Professional Line, Summum Plus Line, Premium Sound
Daarvoor: XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
naar beneden naar boven
diesel01 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Midden Drenthe
Leeftijd:
Berichten: 13798
Lid sinds: 05 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 19.05.2017 - 20:48   -  
Ook mijn XC deed het beter met Polestar, ben met de huidige V70 alleen bang dat het compleet andere onderstel geen raad weet met 200pk en 450nm.
De XC had AWD en daar merkte je helemaal niets van het vermogen.
V90 D5 AWD Inscription.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
naar beneden naar boven
fredhead 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Emmer-Compascuum
Leeftijd: 30
Berichten: 13654
Lid sinds: 08 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 19.05.2017 - 23:20   -  
Ik had met de S60 210 pk en 500 nm op de voorwielen.
Goed, er zat een niet helemaal standaard onderstel onder, maar met wat beleid kom je een heel eind
'03 Nissan Terrano Sport 3.0 Di



Ex:'90 Peugeot 205 Rallye 2.0 16v, '03 S60 D5 Edition, '04 V50 2.0D Elan, '04 Ibiza 1.9 TDi FR, '07 S60 2.4D GT Drivers Edition 2 met veel extra's, '08 Hyundai Santa Fe 2.7 V6 Style Version
naar beneden naar boven
Gouwe 
4th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 760
Lid sinds: 09 / 2012
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 20.05.2017 - 09:16   -  
Citaat geschreven door fredhead

Ik had met de S60 210 pk en 500 nm op de voorwielen.
Goed, er zat een niet helemaal standaard onderstel onder, maar met wat beleid kom je een heel eind


Volgens mij is dat ook wat Polestar claimt, namelijk dat de driveability verbetert. Hoe vaak gebruik je het maximale vermogen Tom versus het genieten van de betere rijeigenschappen in het "normale" gebruik?
Volvo V60 D6 - Summum, Driver Support Line, Technology Line, Security Line, Winter Line, Premium Sound - Polestar tuning
Volvo V70 D5 AWD GT - Summum, Driver Support Line, Professional Line, Summum Plus Line, Premium Sound
Daarvoor: XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
naar beneden naar boven
IvarVolder 
1st Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 62
Berichten: 11
Lid sinds: 05 / 2017
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 20.05.2017 - 16:55   -  
IK gebruik NOOIT maximaal vermogen, verre van dat. Nogmaals, het is misschien verbeelding, maar hij
a) komt makkelijker van z'n plek (logisch, dat zijn 40 extra Newtonmeters)
b) pakt zonder weifelingen de juiste versnelling
c) schakelt soepeler door en je voelt 'm bij gas loslaten (iets) eerder terugschakelen

Ik heb nog geen idee of het verbruik beïnvloed wordt, denk van niet zolang mijn rijstijl niet wijzigt. Voorlopig ben ik er behoorlijk happy mee en snap niet dat niet iedere D4 op deze manier gecalibreerd is, in ieder geval voor wat betreft de automatische 8-bak.
naar beneden naar boven
NielsPHEV 
6th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 3668
Lid sinds: 09 / 2004
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 21.05.2017 - 11:09   -  
Citaat geschreven door IvarVolder

Ik heb nog geen idee of het verbruik beïnvloed wordt, denk van niet zolang mijn rijstijl niet wijzigt. Voorlopig ben ik er behoorlijk happy mee en snap niet dat niet iedere D4 op deze manier gecalibreerd is, in ieder geval voor wat betreft de automatische 8-bak.


Dat heb ik mij ook regelmatig afgevraagd ik vond die D4 GT8 met polestar in zijn geheel veel lekker rijden, de bak lijkt de auto beter te snappen
naar beneden naar boven
-KJ- 
3rd Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd:
Berichten: 269
Lid sinds: 03 / 2016
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 31.05.2017 - 19:40   -  
Citaat geschreven door IvarVolder

PS: Ik maak gebruik van de aanbieding bij BAN-garage Mijdrecht


Dank voor de tip over de Polestar-actie! Op de laatste dag van de actie is mijn V40 ook geoptimaliseerd. Morgen eens even kijken wat het verschil is.
V70 D4 120kW Limited Edition Geartronic 01-2013, Twilight Bronze Metallic - Sandstone beige, Luxury Line, On Call
V40 D4 147kW Summum Geartronic Polestar*optimization 10-2014, Crystal White Pearl, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Winter Line, Business Pack Connect, VOC met WiFi-hotspot
S60 D2 85kW Summum 10-2014, Power Blue, Business Pack Pro, Winter Line, Scandinavian Line
340 GL 1983 beige
naar beneden naar boven
Renar 
1st Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: NETHERLANDS  Beetsterzwaag
Leeftijd: 50
Berichten: 45
Lid sinds: 12 / 2006
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar tuning  -  Gepost: 06.07.2018 - 23:10   -  
Leuk om te lezen, mijn V70 D4 gaat over 14 dagen naar de dealer.
Er is ( weer) een actie en betaal nu €695,00 voor de tuning.
Komt mooi optijd voor de vakantie naar Noorwegen.
C70 2005 convertible
V70 2014 D4
Mazda 2 gt-m driver pack juni 2015
naar beneden naar boven
 





Geregistreerden in dit topic

Momenteel geen geregistreerde binnen dit gebied


Cookies van dit forum verwijderen  •  FAQ / Help  •  Teampagina  •  Colofon   |  Actueele lokale tijd: 11.12.2018 - 13:23