sinaasappelhuid na schadeherstel

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

hi, ik heb onlangs lakschade aan mijn XC90 D5 uit 2011 laten herstellen bij een AAS schadehersteller in Utrecht.

- kunststof rand rond wielkast is slecht afgeplakt waardoor er lak op de het kunststof gespoten is
- afplaktape was niet verwijderd op sommige plekken, waardoor er een ruwe rand met lak is ontstaan rond de wielkast
- er is een stuk lak op het paneel bij de motorkap kennelijk niet goed gedroogd waardoor er een bubbel oid in is ontstaan (alsof iemand een vinger in net niet droge stopverf heeft geduwd).

- de leen auto was kaduuk, motorstoring, er was in gerookt (we kwamen als gerookte makreel uit deze auto).


en naast alle bovengenoemde slordigheden:

- na het spuitwerk blijkt dat alle panelen die opnieuw gespoten zijn een sinaasappelhuid hebben

Inmiddels staat de auto weer bij deze hersteller, om onder garantie bovengenoemde punten te verhelpen.....

- het bedrijf bood aan om mijn auto op te halen en een leenauto achter te laten. Je raadt het: bedrijf was vergeten langs te komen. Daarom maar zelf die kant uit gegaan.

- en wederom met een leenauto op de weg terug: airco werkt niet, auto zit onder de krassen, ook in deze Kia Eceed is gerookt, de sleutel is pas na 10 minuten uit het contact te verwijderen..... etc etc

Ik heb wel eens eerder een schade laten herstellen, bij een ABS schadehersteller: proper bedrijf, schoon pand, en strak herstel van de schade.
wat zijn mijn mogelijkheden: Ik ben door mijn verzekeraar naar een AAS aangesloten hersteller gestuurd, (anders €700 eigen risico), maar ik heb een erg slecht gevoel bij deze hersteller.
(hele interieur van het bedrijf oogt rommelig, slordig, niet schoon . ) Wat mij betreft zou de verzekeraar zich kapot moeten schamen dat ze klanten naar zo'n bedrijf sturen, stap je uit je mooie Volvo in een brakke leenauto, en kom je doorrookt en bezweet aan op je bestemming...

Heeft iemand ervaring/ tips etc?
Volvo XC90 D5 2012
Volvo V70 D5 2005
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zou je verzekeraar bellen en de klachten (zet het hele verhaal feitelijk ook op papier en het liefst natuurlijk met foto's) die je hebt bij hen neerleggen en verzoeken om als deze herstelactie nog niet naar tevredenheid is geweest een andere hersteller het te laten oplossen op kosten van de verzekeraar (en die verhaalt het dan meer bij de veroorzaker). Het geheel klinkt niet professioneel.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik kijk bij het afsluiten van een verzekering niet alleen naar de premie maar veel vaker naar de voorwaarden.
Is de premie concurrerend dan gaat dat vaak ten koste van dit soort dingen.
Zeg niet dat het bij jou van toepassing is maar het is het vaak het gezegde “ if you pay peanuts, you”ll get monkeys”
Doorgaans kies ik voor verzekeraars die eigen keus hanteren in schadeherstellers, en verzekeraars zijn grootmeesters in het vel over de neus trekken van hun verzekerde en bedrijven die voor hun verzekerde aan de slag “mogen” tenzij die verzekerde een normale premie betaald.
Neemt niet weg dat wanneer deze schadehersteller het contract tekent met jou verzekeraar dat hij niet een chimpansee een spuit mag geven die een kunstwerkje maakt van jou XC90.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

En maand of 3 geleden de Mercedes naar een AAS schadehersteller gebracht in/op Urk.
Schade aan de achterbumper, lantaarnpaaltje gemist, verzekeringswerk, en op eigen kosten spuiten achterklep ivm beginnende roest door slecht schadeherstel vorige eigenaar.
Door de verzekeraar doorgestuurd naar AAS.
Keurig pand, mooie ontvangstruimte, werkplaats is een werkplaats.
Prima werk geleverd, strak spuitwerk en geen kleurverschil.
De bumper was echter niet helemaal correct teruggeplaatst, waardoor de achterklep, die net gespoten was, na een maandje al weer lakschade vertoonde.
Dit is uiteraard onder garantie naar volle tevredenheid gemaakt, bumper op de juiste manier gemonteerd, klep wederom opnieuw gespoten.
Beide keren een prima leenauto tot mijn beschikking gehad, een wat oudere C-max en een jonge Toyota Yaris.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

themull schreef: 21.04.2021 - 22:18 hi, ik heb onlangs lakschade aan mijn XC90 D5 uit 2011 laten herstellen bij een AAS schadehersteller in Utrecht.

- kunststof rand rond wielkast is slecht afgeplakt waardoor er lak op de het kunststof gespoten is
- afplaktape was niet verwijderd op sommige plekken, waardoor er een ruwe rand met lak is ontstaan rond de wielkast
- er is een stuk lak op het paneel bij de motorkap kennelijk niet goed gedroogd waardoor er een bubbel oid in is ontstaan (alsof iemand een vinger in net niet droge stopverf heeft geduwd).

- de leen auto was kaduuk, motorstoring, er was in gerookt (we kwamen als gerookte makreel uit deze auto).


en naast alle bovengenoemde slordigheden:

- na het spuitwerk blijkt dat alle panelen die opnieuw gespoten zijn een sinaasappelhuid hebben

Inmiddels staat de auto weer bij deze hersteller, om onder garantie bovengenoemde punten te verhelpen.....

- het bedrijf bood aan om mijn auto op te halen en een leenauto achter te laten. Je raadt het: bedrijf was vergeten langs te komen. Daarom maar zelf die kant uit gegaan.

- en wederom met een leenauto op de weg terug: airco werkt niet, auto zit onder de krassen, ook in deze Kia Eceed is gerookt, de sleutel is pas na 10 minuten uit het contact te verwijderen..... etc etc

Ik heb wel eens eerder een schade laten herstellen, bij een ABS schadehersteller: proper bedrijf, schoon pand, en strak herstel van de schade.
wat zijn mijn mogelijkheden: Ik ben door mijn verzekeraar naar een AAS aangesloten hersteller gestuurd, (anders €700 eigen risico), maar ik heb een erg slecht gevoel bij deze hersteller.
(hele interieur van het bedrijf oogt rommelig, slordig, niet schoon . ) Wat mij betreft zou de verzekeraar zich kapot moeten schamen dat ze klanten naar zo'n bedrijf sturen, stap je uit je mooie Volvo in een brakke leenauto, en kom je doorrookt en bezweet aan op je bestemming...

Heeft iemand ervaring/ tips etc?
dit is een civielrechtelijke zaak en de vraag is of je een rechtsbijstand hebt. Deze wanprestatie is niet wat je van een goede schadehersteller mag verwachten en dus mag het opnieuw. Ze zullen de hakken in het zand zetten, vandaar de rechtsbijstand. Succes
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

Toch maar ff een update:

Auto is onder garantie hersteld. Ik moet dit bedrijf nageven dat ze het strak gedaan hebben, ze hebben de hele auto onder handen genomen; de XC90 ziet er nu strakker uit dan voor de aanrijding.

Ik ben ook zo sportief geweest het bedrijf nog ff te bellen om ze te bedanken voor het mooie werk; werd op prijs gesteld.
Volvo XC90 D5 2012
Volvo V70 D5 2005
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Goed dat het naar alle tevredenheid is opgelost nu, maar dat had van de eerste keer zo moeten zijn.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Eind goed al goed.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mooi dat je ze de kans op herstel hebt gegeven. En naar tevredenheid zo te lezen. Nu gauw vergeten en weer volop genieten van je mooie Volvo.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Goed opgelost, wanneer het het zonder drama goed en naar tevredenheid word opgelost zien ze mij weer terug voor klusjes.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Gelukkig maar.
Voor wat betreft de sinaasappelhuid van de lak. Het valt me steeds vaker op dat ook gloednieuwe auto's hier "last" van hebben. Zelfs een Porsche van 2 ton moet nog ge-wet-sand en gepolijst worden om alles strak te krijgen. You Tube staat vol met voorbeelden (check bv AMMO nyc)

Onlangs heb ik mn auto laten spuiten en ik moet zeggen dat dat superstrak gedaan is. Minder sinaasappelhuid dan de originele panelen.
Wellicht heeft dit verschijnsel te maken met het feit dat auto's door robots gespoten worden ipv vaklieden?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27010
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Mooi zo, probleem is keurig opgelost.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”