Krijgt geen brandstof

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
HansVT
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2021 - 09:57

Beste.....
Mijn Volvo 262C uit 1979 rijdt prima maar op een bepaald moment lijkt t of hij geen benzine krijgt. Mijn monteur krijgt t er niet uit na nieuwe brandstofpomp en verdeler kap en bougies en afstelling, maar telkens komt t terug. Laatste keer tijdens een rit van 150 km ging die ineens last krijgen van dit euvel en reed hij niet meer verder. De dag daarop kon ik hem wel zelf op de aanhanger plaatsen want hij liep weer gewoon. Na op nieuw afgesteld wel; een uur gereden maar je gaat dan een raar geluid horen ik denk van de brandstof pomp?
Ken iemand dit probleem. Het is een 6 cilinder met injectie? Groetjes Hans
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Is er al eens een nieuw brandstoffilter in gezet?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
HansVT
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2021 - 09:57

Beste Mark,
Ja dat is gedaan evenals een nieuwe bobine en nieuwe kabels.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

HansVT schreef: 09.09.2021 - 10:18 Beste.....
Mijn Volvo 262C uit 1979 rijdt prima maar op een bepaald moment lijkt t of hij geen benzine krijgt. Mijn monteur krijgt t er niet uit na nieuwe brandstofpomp en verdeler kap en bougies en afstelling, maar telkens komt t terug. Laatste keer tijdens een rit van 150 km ging die ineens last krijgen van dit euvel en reed hij niet meer verder. De dag daarop kon ik hem wel zelf op de aanhanger plaatsen want hij liep weer gewoon. Na op nieuw afgesteld wel; een uur gereden maar je gaat dan een raar geluid horen ik denk van de brandstof pomp?
Ken iemand dit probleem. Het is een 6 cilinder met injectie? Groetjes Hans


Kan het zijn dat je brandstoftank wellicht vacuüm trekt na een tijdje rijden waardoor de pomp niet meer naar behoren functioneert?
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
wessel1512
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.04.2021 - 23:20
Locatie: Dongen

zou het niet te maken kunnen hebben met de bosch K-Jetronic brandstofinjectie. het is nog al bekent dat de oude bosch mechanische brandstofinjectie soms wat gremlins heeft.

het is wel vreemd dat je er 150 km mee kan rijden zonder problemen en dat hij dan in eens er me stopt.
Wagenpark
Spijkstaal 200 (1977) opknap project
Volvo 245 polar (1993)
Volvo v70 classic (1997) Met vrienden als fun auto
HansVT
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2021 - 09:57

Bedankt Pitcher en Wessel
Mijn monteur gaat een brandstof filter voor in de tank bestellen, en dan geef ik ook jullie tips door bedankt,
Gr,Hans
p.s. Ben op vakantie geweest vandaar mijn late reactie.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”