Afslaan warme motor na start Volvo 240

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
deefting
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17.12.2006 - 15:57

Goedendag,
Ik heb een mooie Volvo 240 Estate SE (import UK 2013) op benzine en gas (G3). De laatste paar weken doet zich het volgende voor. Wanneer ik in de ochtend start en wegrijdt, geen probleem. Maar als ik ergens aankom en na 15-30 minuten weer weg wil en dan start slaat de motor af. Bijvoorbeeld einde werkdag start de motor probleemloos. Ben ik weer thuis en moet later nog eens weg dan hetzelfde probleem dat de motor afslaat. Ga ik nu de volgende ochtend weer, dan geen probleem. Gasklephuis al gereinigd. Doet het op zowel benzine als gas. Stappenmotor OK. Warme motor slaat af na starten en 'koude' motor geen probleem. Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Jaren terug iets met een 960 2,5 liter wat hier op lijkt: kapotte sensor die naar de koelwatertemperatuur kijkt. Sensor stuk en dus dacht de electronica dat de motor koud was. Als de koude motor eenmaal loopt niet erg maar een warme motor starten lukte niet omdat hij dan verzoop.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De kvs sensor is inderdaad een mogelijkheid, heb ik bij onze oude 240 en 940 ook gehad. Het kan ook een lekkende koude start verstuiver zijn, of als die er niet opzit lekkende injectoren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
deefting
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17.12.2006 - 15:57

Opgelost. Bleek een minuscule lekkage in een gas-injector. Injectorbrug vervangen, injectoren gereinigd en rubber afdichtingen vervangen. Motor weer mooi afgesteld. Loopt weer als een zonnetje. Volgende dag ging wel het lampje van de lambdasonde branden maar na de auto even spanningsloos te maken (accuklem) was dat ook opgelost.
Bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”