Corona velgen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
iHenk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.10.2019 - 02:57

Hallo!
Eerst even voorstellen. Henk van Lambalgen, 36 en woonachtig in Meppel.
Altijd gezegd dat ik niks om auto's geef maar door uitbreiding in de familie toch opzoek gegaan naar een vervanger voor mijn 306je uit 2001.
Gekeken naar zuinigheid, kosten en milieu, kwam ik uit op een Skoda! Echte na wat doorberekenen leek een youngtimer op de zaak toch wel voordelig en ging ik op zoek naar een wat oudere bak.
Steeds meer in de Volvo's getrokken en uiteindelijk verliefd geworden op de 240's. Na een jaar lezen, zoeken, rekenen en sparen, vorige week overgegaan tot een koop. Twee gereden, 1 gekocht :) Vrijdag mag ik mijn Antraciete 240 Polar SE ophalen. Helemaal blij!
Een tijdje blind gestaard op Polar Super maar dat lijkt met minimaal verstand van auto's niet echt aan te raden. In ogenschouw genomen dat die Italianen er nog wel eens iets af willen draaien (is mij verteld).

Gelijk een vraag (al heul veel gelezen hier...) Er zitten mooie Scorpion velgen onder, toch heb ik mijn ogen laten vallen op Corona velgen. Deze heb ik gevonden bij de handelaar waar ik de andere Polar reed en liet staan. Hij vraagt nu 750 euro voor de set, in mint conditie. Ik snap dat hij niet blij met me is en toch nog wat hoopt te verdienen, maar is dat niet wat veel geld. Dan kan ik misschien beter oude kopen en zelf laten herstellen (300euro? + de velgen).
Als ik hem mijn Scorpion velgen over laat nemen, ook in mint conditie, wat zijn die dan nog waard?
Ook heeft hij een middenarm steun liggen en daar wil hij 200 voor hebben, is dat reëel?

Bedankt voor de info alvast! Groeten Henk
Laatst gewijzigd door iHenk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Just-In Volvo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12.04.2018 - 17:18

Dag Henk,

't Is al een tijdje terug dat je de vraag stelde, ik reageer toch even stiekem in de hoop dat je ze niet gekocht hebt van desbetreffende handelaar. 750 is namelijk absurd veel geld volgens mij, dan mogen ze wel nieuw zijn.
Dit lijkt mij beter: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr

Over de middenarmsteun denk ik net zo, tenzij hij gevuld is met goud :D
iHenk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.10.2019 - 02:57

Hallo, bedankt voor je reactie. Die bleef even uit...
Ondertussen zelf verdiept en tot de zelfde conclusie gekomen. Nu voor een zacht prijsje 4 gekocht die ik ga laten stralen en coaten. Middenarmsteun dito, iets meer betaald door een goede deal met de velgen. 150 Voor een in mint conditie.
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

en nu is de hele wereld ziek door die velgen ;-)
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”