Goedenavond,
Mijn Volvo 240 GLT met b230 van 1989 valt na ongeveer een week rijden uit. Het lampje van de lamdasonde gaat dan branden. Na 2 minuten wachten kan ik de auto weer starten. Het lamdasonde lampje blijft branden maar de auto loopt verder goed.
Ik dacht eerst dat het de stekker van de O2 meter was. Bleek niet zo te zijn. ( gaf foutcode 231 ) Daarna een aantal opties geprobeerd.
Krukas-sensor is vervangen.
Rotor en verdelerkap vervangen.
Nieuwe O2 -sensor.
Hierna leek het goed te zijn maar na een week stond ik weer stil. Waar moet ik verder zoeken?
Iemand een idee?
Gr. Daan
Volvo 240 valt uit na een week.
- B3rnard
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33
Hi Daan, nog steeds dit probleem? Zoja, is dan het stilvallen echt onder het rijden? 2 minuten wchten en dan loopt ze weer: loopt ze dan weer een hele week goed? Maar wel met lambasonde lampje? Andere foutcodes? Ben benieuwd. Gr, Berend.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Hi Daan,
Er zit een dataconnector onder de motorkap.
Met een LED kun je deze uitlezen.
Zoek op internet hoe je het moet doen en wat de codes betekenen.
Al je nu geen foutcode vind,moet je hem uitlezen direct na dat hij i uitgevallen is.
Succes.
Hugo
Er zit een dataconnector onder de motorkap.
Met een LED kun je deze uitlezen.
Zoek op internet hoe je het moet doen en wat de codes betekenen.
Al je nu geen foutcode vind,moet je hem uitlezen direct na dat hij i uitgevallen is.
Succes.
Hugo
Doe de Classic Car EURO Challenge (zet een EURO munt op je motorblok en kijk hoe lang hij blijft staan; zo test of je motor goed loopt).
- Kick
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Amsterdam
Ik heb dat ook ooit eens gehad met een 240; onder het rijden slaat alles af, net alsof je het contact hebt omgedraaid. Mijn oplossing was toen de bobine een kwartslag gedraaid. Die tip kreeg ik van iemand toen ik voor de zoveelste keer bij een automaterialenzaak stond omdat ik alles aan het vervangen was. Het verhaal erachter was dat de gloeidraden in de bobine af en toe droog kwamen te staan omdat de bobine op z'n kant tegen het schutbord aan zat. Door hem een slag te draaien, dus rechtop, was het probleem verholpen.
Misschien heb je er wat aan?
Misschien heb je er wat aan?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2935
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Bedankt voor de tip. Ik heb ook zo'n soort euvel aan de 945: afslaan op de raarste momenten. Maar na de stekker van de luchtmassameter uit/in, start en rijdt hij weer..... De 11e naar garage.
Soms lampje Lambdasont en soms starten na 5 minuten.....
Soms lampje Lambdasont en soms starten na 5 minuten.....
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496