Brake Failure

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Een van de twee compartimenten (leve het gescheiden remsysteem) van mijn 262 bleek leeg (het gedeelte onder de dop).
Onder de auto zag ik zeg maar ter hoogte van de voorwielen een verdeel station met leidingen in & uit en bovenop een stekkeraansluiting met een plastic moertje.
Dit moertje zat los en het was duideliojk dat de olie hier uit was gaan lekken. De boel aangedraaid en de stekker (die m.b.v. een prop papier onklaar was gemaakt) weer in orde gemaakt.
Nieuwe remvloeistof erin maar nog niet kunnen ontluchten. Auto remt wel redelijk goed.
Kan het nog niet ontlucht hebben de oorzaak zijn dat het Brake Failure lampje continue brandt?
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Als dat nog hetzelfde systeem is zoals in de 164, moet je de sensor op het verdeelstuk eruit draaien, dan schiet er een soort pinnetje weer op zijn plaats.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Je bedoeld daar onder de auto dat plastic moertje er helemaal uit- en weer vastdraaien?
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Pinnetje bleef ‘uit het lood’ staan dus lampje bleef branden.
Dure oplossing, verdeelunit vervangen of goedkope, stekker eruit halen.
Voorlopig even voor de laatste oplossing gekozen na remsysteem op andere lekken gecontroleerd te hebben en de zaak ontlucht. Remt iig weer zoals het heurt en mocht ik ooit een goede of nieuwe verdeelunit vinden gaat die erop.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ah de gordeloplossing.
Last van het verklikkergeluid en dan drukken we een gordelsluiter in het contact en dan is het geluid weg en dragen we geen gordel.
Apart dat een lampje die moet waarschuwen voor een probleem aan het belangrijkste van de auto onklaar word gemaakt door de stekker er uit te trekken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Maar wat doe je dan als het verklikkergeluid blijft klinken gedurende de hele rit terwijl je de gordel gewoon om hebt.....?
M.a.w. ik ben niet levensmoe maar na mij eerst vergewist te hebben dat het hele rem systeem goed werkt en niet lekt (paar nieuwe leidingen gemonteerd) en het onderdeel niet direct voorhanden was is dit 'the next best' oplossing.
Na iedere rit staat ie in de garage en draai ik de stroom van de accu en check dan ook even het niveau van de remvloeistof. Ik vertrouw meer hier op dan op een lampje wat continue 'fout' meldt terwijl er niets aan de hand is.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”