Pagina 1 van 1

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 29.12.2020 - 15:12
door BlackbirdT5
Beste forumleden,

Na het monteren van nieuwe (USA) koplampen weigert de RH koplamp dienst.
De oude Europese lamoen deden het wel.
Met het verwijderen van de oude metalen schaal en monteren van de nieuwe waar de lampen op gemonteerd zijn zou je denken dat het een aarde probleem is.....
Heb alle vier de montagegaten goed blank geschuurd en heb normaal prik op de steker dus ik ben even uitgedacht.
Aan de bestuurders kant werkt alles prima.
Heeft iemand nog een goed idee of misschien een elektrisch schema van dit model/jaar zodat ik eens goed kan zien hoe e.e.a. Zou moeten zitten?

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 29.12.2020 - 15:21
door Msuidgeest
Ik durf het niet te vragen ...




zekering?

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 29.12.2020 - 15:52
door BlackbirdT5
Haha dat mag maar dan zou ik toch ook geen stroom meer op de steker hebben?
Tot aan de lamp heb ik stroom.

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 30.12.2020 - 13:01
door BlackbirdT5
Er is maar 1 zekering voor beide lampen en die is in orde.
Ook heb ik 12V tot in de stekker.
Wanneer ik een draad rechtstreeks van de metalen stuk plaatwerk waarop de lampen zijn gemonteerd met de - pool verbind heb ik nog steeds geen rechter dim & grootlicht.
Begin een beetje radeloos te worden.

Iemand van jullie nog ideeën / tips?

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 30.12.2020 - 13:53
door BlackbirdT5
Van alles nog geprobeerd en het dimlicht brand nu als een flauw fietslampje......
Bij inschakelen grootlicht gebeurd er niets. Blijft heel flauw branden 😭

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 30.12.2020 - 14:48
door The Mechanic
En met de oude lamp?

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 30.12.2020 - 15:05
door BlackbirdT5
Twee verschillende H4 lampen uit nieuw verpakking 1 brand helemaal niet en de andere als een zwak fietslampje.
De oude Europese unit (nog) niet teruggebouwd want dat is een beste klus maar deze brandde normaal

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 30.12.2020 - 16:49
door BlackbirdT5
Weer een stapje verder. Linker stekker verbonden met rechterlamp en EUREKA! De lamp brandt fel dus normaal.
Hiermee is dus uitgesloten dat het aan de aarde van het lamphuis ligt maar ergens in de bedrading van stekker tot....ja tot waar. Vrees toch ergens ‘along the line’ een draadbreuk.
Ben een absolute leek op elektriciteit gebied maar heb wel een ohm/voltmeter. Kan ik met behulp hiervan makkelijker opsporen waar de fiut kan zitten?

Elektrisch schema 262C 1977

Geplaatst: 30.12.2020 - 19:05
door BlackbirdT5
Het venijn bleek uiteindelijk een massa verbinding op de carrosserie achter het ruitensproeier reservoir.
Net voor het nieuwe jaar opgelost. Bedankt voor het meedenken.