360 kompressor project

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
360driftndwars
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.06.2005 - 18:11
Locatie: Gemert

Mensen,

Ik sta aan het begin van een project. Ik heb een B200 motor met een compressieverhouding van 1:9,5 ofzo. Ideaal voor drukvulling al zeg ik het zelf. Maar nou had ik wat vragen omtrent de ombouw en de onderdelen die ik misschien wel van andere type´s kunnen gebruiken. Ik dacht zelf een eaton M64 compressor te gaan gebruiken van een mercedes kompressor. Mechanisch dus geen turbogat, en een schroefcompressor.... is ook wel gunstig. Maar nou het volgende. De kop bijvoorbeeld: past die van een 2300 op mijn 2 liter en zo ja heeft die ook grotere kleppen? Het inlaatspruitstuk, is dat ook anders en of groter als bij een 2.0. Dan het inspuitsysteem.... Een ander programma in het computertje en een paar grotere inspuitventielen, zou dat al voldoende zijn? Heeft er misschien iemand ervaring met een B200 op drukvulling? Ik ben er namelijk nog niet uit of ik nou op het bestaande inspuitsysteem blijf draaien of er een programmeerbaar systeem aan knoop. Ik kan best een programma-tje schrijven maar ik weet helemaal niet wat voor computer het is en of die wel aan te passen is.... Ik hoor het wel, alle info is welkom, ook over dingen die ik niet aankaart, beter teveel als te weinig info.
Alvast bedankt,
Paul
P.s. ik heb nog wat reserve motoren dus het kan wat lijden..... Het budget is echter wel beperkt.... student he.
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

'k denk dat je sowieso ff langs moet komen op de Volvo-zomermeeting, ff je wagen showen enzo... :lol:
VOLVO 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

:laughing6: Wat braziltraveller zegt is inderdaad de enige juiste oplossing om alles goed te laten verlopen :laughing6:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
360driftndwars
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.06.2005 - 18:11
Locatie: Gemert

Gegegege.... De volvo zomermeeting? Cool.
Laat effe weten waneer dat is en dan zorg ik dat ie klaar is. Als ik wat info kan verzamelen ben ik zo een eind op weg. Dat bouwen stelt allemaal niet zo heel veel voor. T is ook voor rallyracing, maar ik laat m misschien wel op kenteken staan kan ik er thuis ook wat mee gummen. Ideale gewichtsverhouding he zo´n ding, de bak ligt achterin.... hoe verzinnen ze het? Ik ben eigenlijk van huis uit VW enthausiast. Ik heb een golf 1 met een eigenbouw 1.8 16Vturbo met een kleine 350pk.... Dat wil ook wel hoor maar wat je met zo´n volvo klaar kunt spelen qua bochtenwerk slaat alles. Daar komt nog bij dat het een echte wolf in schaapskleren is.... altijd leuk. Maar zou ik hier uitsluitsel kunnen krijgen op mn vragen.... of moet ik t dan echt bij n 360club proberen? Ik geloof dat er ergens een link stond... k zal eens kijken.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
360driftndwars
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.06.2005 - 18:11
Locatie: Gemert

Tja... als ik de benodigde info op tijd heb moet het niet zo´n probleem zijn. Zoals ik al zei is het bouwen het minste werk. We zijn met zn tweeen, dus dat schiet lekker op. De steun maken voor de compressor is het meeste werk. Maar zit er hier iemand op het forum die me de betreffende info zou willen verschaffen. Ik heb me ookal aangemeld op de v300 club, wellicht dat ze het daar weten.... Tis effe puzzelen maar als we dadelijk eenmaal bezig zijn is t zo gepiept.
Ik ben een K*T newbie....
Op een dag drink je geen bier meer... maar rij je 360
360driftndwars
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.06.2005 - 18:11
Locatie: Gemert

Niemand??? :(
Ik ben een K*T newbie....
Op een dag drink je geen bier meer... maar rij je 360
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Er zijn natuurlijk wel B200FT 's en ET's gemaakt...
kijk hier eens?
http://www.volvo700vereniging.nl/drupal ... /node/B200

maar met een kompressor (lelijk woord is dat toch...) ken ik ze niet.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
360driftndwars
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.06.2005 - 18:11
Locatie: Gemert

Tja lelijk woord.... geef me een alternatief, zou ik zeggen. T valt me een beetje op dat waar je zoiets ook vraagt, je een hoop reply´s krijgt over wat er niet aan klopt of over hoe slecht zo´n eaton wel niet is maar er is nog niemand geweest die me nou eens concreet heeft kunnen helpen.
Begrijp me niet verkeerd ik wardeer alle mensen die even de moeite nemen om met me mee te denken maar zulke dingen kan ik zelf ook verzinnen ( http://www.vwforum.nl/ftopicp-621293.html#621293 ) Een forum waar ik vaak kom omdat ik ook een VW project heb. Die kompressoren en intercoolers worden veel in VW´s gebruikt, vandaar dat ik op dat forum een topic geopend heb. Ik vind zulke reacties dan toch echt wel jammer van ieders tijd. Van de 4 reacties 1 waar je iets aan kunt hebben en een schrijver die me misschien iets wijzer kan maken.
Ik overweeg een compressor om de simpele reden dat ie goedkoper is, makkelijker te monteren en dat je geen turbogat hebt en dus niet met links remmend je turbo op druk hoeft te blijven houden. Maar nogmaals heeft er iemand een idee, wat info of een alternatief, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet en bedankt voor de reacties,
Paul
Ik ben een K*T newbie....
Op een dag drink je geen bier meer... maar rij je 360
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Hej hej Paul
Het ging me alleen om het woord.. zoals het op al die mercedessen staat.
Een Kompressor is natuurlijk wel heul goaf...
zeker voor de rallye (mag dat?)

zelf heb ik een B230FT met een pluspakket. kijk hier maar eens
Dat plus pakket zat overigens ook op de B204GT, en dat zijn dus high pressure turbo's.
Saab APC kan er trouwens ook op is ongeveer hetzelfde.

Bovendien kun je ook nog een blow off valve heet dat meen ik gebruiken om niet steeds druk op te hoeven bouwen.
en je wastegate strakker zetten. Scheelt stukken ..
hier staat overigens ook een plaatje van een B204gt met 260 Pktjes...

Maarre als jij in Gemert woont is Carlo om de hoek.... kan die je niet helpen
Afbeelding
succes en ik hoor het wel...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
360driftndwars
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.06.2005 - 18:11
Locatie: Gemert

Excuus, maar ik kreeg ook zulke slechte reply´s op andere forums dat ik eigenlijk al een beetje bevooroordeeld was alvorens je reply te lezen, nogmaals excuus ik kon er de goede bedoelingen zo 1,2,3 niet uithalen en was wat snel met het tikken van mijn reply.

Maar idd ik ben er ook niet kapot van van zo´n kompressor, maar ik vond het een goed alternatief voor een turbo. Die dingen worden op de hokken waar ze op zitten met een magneetkoppeling aangedreven, ik ga dat gewoon continu doen en dan nog met een kleinere poulie ook... dat gaat dus waarschijnlijk nooit heel blijven. Ben namelijk nog niet zo´n held in het met links remmen en ik heb een hekel aan een turbogat dus om nou de hele dag die turbo op druk te blijven stampen zag ik niet zo zitten. Maar het is voor rallyracing op een Duits militair vliegveld en daar mag alles :D . Verder leek het me leuk om m zo nu en dan eens wat snelle mannen eruit te trekken bij het stoplicht met mn door oma gesponsorde 360. Maar ik heb ook gedacht aan een turbo, aan een bi-turbo nog wel... Twee kleintjes maar die verplaatsen niet genoeg liters naar mn zin. Ik heb nog wel wat oude turbo´s liggen van mn golf 1 1.816Turbo project, dus dat is niet zo´n punt maar dan zit ik weer met het turbogat.... Maar wie is carlo? Bedoel je Carlo Schmit? Want die ken ik namelijk wel. Maar mocht je een goed alternatief hebben voor die drukvulling, laat horen laat horen.
Ik ben een K*T newbie....
Op een dag drink je geen bier meer... maar rij je 360
antiekeradio
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.09.2004 - 09:26
Locatie: Rose Valley, brabant
Contacteer:

hey, je moet ook niet verwachten dat je via internetforums een antwoord krijgt van iemand die het tot in details weet.

volgens mij ben je zo'n beetje de eerste die een supercharger op een B200 wil gaan zetten.

dus je mag lekker pionieren.

merkfora zijn meest geschikt om info over OE technieken te krijgen, en soms tuning daarvan.

groetjes Wouter
alles wat rammelt dat heb je nog.
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”