Wie heeft het laagste verbruik van de V40 rijders

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

In navolging van soortgelijke overzichten bij andere modellen ook 1 voor de V40. Zelf houd ik mijn verbruik bij over alle gereden km's vergeleken met tanken aan de pomp.
Eerste verbruik voor mij is volgens BC aangezien dit pas mijn eerste tankbeurt is geweest.

Wanneer je je eigen verbruik toevoegt even onderstaand lijstje kopiëren en jezelf toevoegen met de toegevoegde / gewijzigde regel vet gedrukt.

Ben benieuwd naar een ieders verbruik :)

Benzine
8,4 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV

Diesel
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

Zo.. eerste verbruik volgens "aan de pomp" berekening
kan echter nog wel een stuk zuiniger...
vandaag op en neer naar Den Haag op rustig tempo en verbruik zoals afbeelding hieronder...

Benzine
8,2 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV

Diesel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
clubbtraxx
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 03.06.2012 - 14:38

Ik heb een tankpas van de baas en kijk zelf eigenlijk helemaal niet naar het verbruik.

Brandstofkosten zitten in de leaseprijs en of ik daar nou boven of onder zit door mijn zuinige of juist onzuinige rijstijl maakt bij ons geen klap uit.

Wat boeit jou zo aan het verbruik van anderen?
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

clubbtraxx, er wordt her en der op het forum een topic aangemaakt om het brandstofverbruik tussen de verschillende motoren te vergelijken. Zo kun je een goed inzicht krijgen in het verbruik van jouw eigen motor.
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

clubbtraxx, Voel je zeker niet verplicht hier wat mee te doen...

Maar zoals Hakan zegt... Wel interessant om te zien wat men een beetje gemiddeld verbruikt aangezien er genoeg mensen zijn die dit wel interesseerd.
denk aan sites als spritmonitor waar je exact bij kan houden wat je aan km's doet en aan brandstof er in gooit...
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Mir
3rd Gear member
Berichten: 418
Lid geworden op: 28.05.2008 - 13:08

D2
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

clubbtraxx schreef:Ik heb een tankpas van de baas en kijk zelf eigenlijk helemaal niet naar het verbruik.

Brandstofkosten zitten in de leaseprijs en of ik daar nou boven of onder zit door mijn zuinige of juist onzuinige rijstijl maakt bij ons geen klap uit.

Wat boeit jou zo aan het verbruik van anderen?
"gratis brandstof" doet het milieubewustzijn doorgaans erg afnemen, zo ook hier weer.

Brandstofkosten zitten als een brandstofvoorschot in een leaseprijs, die betaal je op enig dus gewoon als feitelijk kosten, dan gaat je baas dat bijbetalen of krijgt hij wat terug, is het normafwijkend veel zal hij je daar zeker en vast toch op aankijken, slimmer maakte die "gratis brandstof" jou iig niet...
Volvo for life
clubbtraxx
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 03.06.2012 - 14:38

bart simpson schreef:
clubbtraxx schreef:Ik heb een tankpas van de baas en kijk zelf eigenlijk helemaal niet naar het verbruik.

Brandstofkosten zitten in de leaseprijs en of ik daar nou boven of onder zit door mijn zuinige of juist onzuinige rijstijl maakt bij ons geen klap uit.

Wat boeit jou zo aan het verbruik van anderen?
"gratis brandstof" doet het milieubewustzijn doorgaans erg afnemen, zo ook hier weer.

Brandstofkosten zitten als een brandstofvoorschot in een leaseprijs, die betaal je op enig dus gewoon als feitelijk kosten, dan gaat je baas dat bijbetalen of krijgt hij wat terug, is het normafwijkend veel zal hij je daar zeker en vast toch op aankijken, slimmer maakte die "gratis brandstof" jou iig niet...
Wil je niet gelijk zo hoog van de toren blazen ja? Dat ik mijn verbruik niet bijhou betekend meteen dat ik niet aan het milieu denk? Beetje kort door de bocht of niet?

Inderdaad is een brandstof voorschot maar wij hebben een 'benzineplas' waar het hele wagenpark uit drinkt zullen we maar zeggen, dus nee het valt niet op als ik 1 op 10 rij en mijn collega 1 op 9 bijvoorbeeld.

Om vervolgens mijn intelligentie nivo in twijfel te gaan trekken op basis van je eigen gedachtenkronkels getuigd in elk geval niet van enig hoog IQ.
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

qua hoog van de toren.. wie begint hier met een opmerking naar mij als: "wat boeit jou zo aan verbruik..." lekker vriendelijk ook.. als het je niet interesseerd, waarom reageer je dan? maar goed...

Ben het zeker met Bart eens dat die "gratis brandstof" de bewustwording laat afnemen..
heb zelf een jaar of 10 lease gereden dus die gratis brandstof ken ik ook.
Denk dat het een kwestie van tijd is dat bedrijven toch wat beter gaan kijken naar lease / km's / verbruik etc... ken een grote system ICT club die kijkt naar norm afwijking en daar mensen op doorbelast.. daar wordt de fabrieksopgave als norm gebruikt dus niet echt realistisch, maar toch.

en nee.. ik ben echt niet zo'n tiep wat met 119 op de linkerbaan blijft plakken.. beetje doorrijden ben ik zeker niet vies van... :P
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

Benzine
8,2 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV

Diesel
5,5 l/100km - V40 D2 - 2012 - Mir
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Swiebertje
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.08.2012 - 08:13
Locatie: NH

Ik heb nu zo'n 1,5 maand mijn V40 Summum D2 diesel en heb bijna 2700 km gereden.
Gem. verbruik van de laatste 800 km over (50/50) snelwegen/ 80/100 km wegen is 1 op 18,3. Vind ik toch wel wat tegenvallen........Ik heb een defensieve rijstijl en ga nooit over de max. snelheid heen. Toch zeker geen 1 op 25 zoals die in de ' folder' wordt beloofd.
clubbtraxx
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 03.06.2012 - 14:38

Patrickv schreef:qua hoog van de toren.. wie begint hier met een opmerking naar mij als: "wat boeit jou zo aan verbruik..." lekker vriendelijk ook.. als het je niet interesseerd, waarom reageer je dan? maar goed...
Ik snap niet dat je dat nu ineens als onvriendelijk opvat, het was en is een gewone vraag?

Enfin, ik ben weg hier.
Mir
3rd Gear member
Berichten: 418
Lid geworden op: 28.05.2008 - 13:08

Niet op in gaan Patrickv ;)

Maar 1 op 18 heb ik dus ook Swiebertje. Het valt me op hoe onzuinig je rijdt bij 120 (wat we al wisten..maar nu is het in your face met die digitale tellers ;)). Ik weet niet of jij grote stukken snelwegen pakt? Ik wel. Als je 80 rijdt zit je op 3.0/3.5 l/100km.

130 trouwens..pff.. dat is echt ernstig.. dan gaat 'ie met gemak naar de 6l/100km.

Maargoed, mijn 1.8 benzine in de s40 deed 8.5 gemiddeld ;)
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

Mir schreef:130 trouwens..pff.. dat is echt ernstig.. dan gaat 'ie met gemak naar de 6l/100km.
Dat is iets wat je veel vaker ziet gebeuren. Het verbruik van mijn huidige auto is tot 130 km/u heel acceptabel, maar daarboven neem het exponentieel toe. Bij 180 km/u zit het verbruik al op 4 liter/100 km (diesel)...
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Mir
3rd Gear member
Berichten: 418
Lid geworden op: 28.05.2008 - 13:08

180 en 4l/100km? Dat is toch aardig netjes hoor! ;)

Dat is 1 op 25.. Heb jij de D1? :P
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

clubbtraxx schreef:
bart simpson schreef:
clubbtraxx schreef:Ik heb een tankpas van de baas en kijk zelf eigenlijk helemaal niet naar het verbruik.

Brandstofkosten zitten in de leaseprijs en of ik daar nou boven of onder zit door mijn zuinige of juist onzuinige rijstijl maakt bij ons geen klap uit.

Wat boeit jou zo aan het verbruik van anderen?
"gratis brandstof" doet het milieubewustzijn doorgaans erg afnemen, zo ook hier weer.

Brandstofkosten zitten als een brandstofvoorschot in een leaseprijs, die betaal je op enig dus gewoon als feitelijk kosten, dan gaat je baas dat bijbetalen of krijgt hij wat terug, is het normafwijkend veel zal hij je daar zeker en vast toch op aankijken, slimmer maakte die "gratis brandstof" jou iig niet...
Wil je niet gelijk zo hoog van de toren blazen ja? Dat ik mijn verbruik niet bijhou betekend meteen dat ik niet aan het milieu denk? Beetje kort door de bocht of niet?

Inderdaad is een brandstof voorschot maar wij hebben een 'benzineplas' waar het hele wagenpark uit drinkt zullen we maar zeggen, dus nee het valt niet op als ik 1 op 10 rij en mijn collega 1 op 9 bijvoorbeeld.

Om vervolgens mijn intelligentie nivo in twijfel te gaan trekken op basis van je eigen gedachtenkronkels getuigd in elk geval niet van enig hoog IQ.
ik probeerde te levelen met een smart ass... zo te zien prima gelukt
Volvo for life
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

Mir schreef:180 en 4l/100km? Dat is toch aardig netjes hoor! ;)

Dat is 1 op 25.. Heb jij de D1? :P
Hehe... Het was nog vroeg... Bedoelde natuurlijk 1 op 4 :shock:
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Gebruikersavatar
thajesta
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.07.2012 - 21:43
Contacteer:

Inmiddels mijn T4 2 weken in bezit en 2500 km gereden. Gemiddeld verbruik staat nu op 1:14.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
www.6thgear.nl
Volvo V40 T4 Summum, Black Sapphire metalic, Intro line, Alarm, Blis, 17"; Mannan, Vasa Leder Charcoal/Charcoal, Shimmer Graphite inleg
Volvo S40 T5 Momentum, Black Sapphire metalic, RTI, Leer
Volvo S40 T5 Kinetic, Black Sapphire metalic, T-Tec
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Even lijstje in stand houden.
Nog niet echt representatief mijn data..
Afgelopen dagen in de bergen gereden en op de terug weg vandaag even stuk 190 km/u gereden. 8)

Benzine
8,2 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV
13.9 l/100km - V40 T4 - 2012 - Thajesta

Diesel
4.8 l/100km - V40 D2 - 2012 - MichelR (70 km/gemiddeld)
5,5 l/100km - V40 D2 - 2012 - Mir
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Afbeelding
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Plaats reactie

Terug naar “V40”