Nieuwe V40 Ocean Race -> nieuwe foto's

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Ton. schreef: Business Sport:
Afbeelding
(en ook af en toe te vinden in regio Ede :D )

8-)

Maar het klopt dat je de spoiler bijna niet ziet, zeker niet op de business modellen. Des te leuker.
Als dat de standaard Business Sport spoiler is, dan wil ik wel eens weten wat ze bij mij voor 480 euro veranderd hebben, want ik heb precies zo'n spoiler op mijn V40 R-Design D4 BS 14% ecohok. Of zat op de 14% variant weer een andere spoiler?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Ton.
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:21

zonoskar schreef: Als dat de standaard Business Sport spoiler is, dan wil ik wel eens weten wat ze bij mij voor 480 euro veranderd hebben, want ik heb precies zo'n spoiler op mijn V40 R-Design D4 BS 14% ecohok. Of zat op de 14% variant weer een andere spoiler?
Jemig, ik zorg wel voor verwarring. :lol:
Nee, mijn spoiler is niet (meer) de standaard. Ik heb inderdaad ook voor 480e deze met vinnen erop laten schroeven.
In bestelling: Volvo V60 B3 Momentum Advantage - Denim Blue (MY21)
Volvo V40 2.0 D2 Business Sport - Power Blue (MY16)
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Gelukkig :)
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

bemmelenan schreef: Dit is wel een denegrerende opmerking richting alle gewone, niet exclusieve R-Design rijders.
Tja, wie de bal kaatst...
bemmelenan schreef: Ik denk niet dat mijn leeftijd er wat toe doet. Maar de manier waarop er hier gedaan wordt alsof er hier iets heel exclusiefs en en unieks rondrijdt waarbij de "high performance"" spoiler helemaal iets bijzonders is, komt bij mij een beetje komisch over.Zo'n spoilertje voegt namelijk niks toe aan de rij eigenschappen en is slechts uiterlijk vertoon.
Vandaar dat ik er een beetje luchtig op reageer. Niet met de bedoeling hiermee iemand te beledigen en/of te kwetsen.
Volgens mij moet je het nog eens goed teruglezen, m-kliko vraagt enkel of ik onlangs soms op de A30 reed, en jij reageert daar op, zonder verder uberhaupt ergens een serieuze reactie te hebben gegeven. Komt zeer kinderachtig over door de ondertoon...

Verder rep ik er nergens over dat die spoiler iets met de rijeigenschappen te maken heeft, het is enkel uiterlijk vertoon ja, om in jouw woordenschat te blijven. Iets mis mee? Je trekt het geheel uit verband, de opmerking over de spoiler was alleen bedoeld voor m-kliko zodat hij wel bij de juiste Ocean Race toetert <_< .

En tja, ik heb inderdaad wat details aan laten passen die volgens de officiele optie- en accessoirelijsten niet mogelijk zijn op een D2 Business Ocean Race, maar die ik persoonlijk mooier vind dan wat er officieel wel mogelijk is. Waaronder dus die high performance spoiler van de T5. En met een creatief meedenkende dealer is dat wel gelukt, waardoor dus relatief gezien een V40 is ontstaan die op details net wat anders is.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ton. schreef: Verrek, ik dacht dat je met high performance die met de vinnen bedoelde. My bad.

Maar je had dus eerst met vinnen, en dat is omgezet naar High Performance? Helaas kan ik uit je foto niet goed halen wat nu het verschil tussen de 'normale' spoiler en HP spoiler is. Langer en lipje iets omhoog?

Wel een heel unieke uitvoering dan!
Haha! Er zijn 3 types inderdaad:
- de standard spoiler
- de high performance spoiler (die zit op de 'dikste' motoren bij een verlaagd onderstel), die is inderdaad net wat langer en de lip loopt omhoog.
- de accessoire spoiler met de vinnen

En straks dus ook nog de Polestar spoiler, dus eigenlijk 4 8-)

Persoonlijk vind ik die 'vinnen-spoiler' niet zo mooi. De jongens hadden bij de aflevering die spoiler er even tijdelijk opgezet, daardoor wist ik zeker dat ik die niet wilde hebben. Dus toen hebben ze de high performance spoiler als schadedeel besteld en laten spuiten in de juiste kleur, dus vandaar dat dit wat langer duurde voordat deze gemonteerd is.

Bij mijn vorige V40 van MY2013 zat nog net de high performance spoiler bij het verlaagde onderstel, halverwege MY2013 werd die spoiler niet meer geleverd op de D2. En die spoiler vond ik toch wel het mooiste afkleden, dus vandaar dat ik ze weer had gevraagd om die spoiler. The devil is always in the detail... ;-)
Ton.
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:21

Helder verhaal! Nu ga ik elke V40 zonder vinnenspoiler die ik tegenkom extra bestuderen om te zien of dit een high performance spoiler is ;)
In bestelling: Volvo V60 B3 Momentum Advantage - Denim Blue (MY21)
Volvo V40 2.0 D2 Business Sport - Power Blue (MY16)
bemmelenan
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10.09.2014 - 22:06

Volgens mij moet je het nog eens goed teruglezen, m-kliko vraagt enkel of ik onlangs soms op de A30 reed, en jij reageert daar op, zonder verder uberhaupt ergens een serieuze reactie te hebben gegeven. Komt zeer kinderachtig over door de ondertoon...
Geen ondertoon bedoelt. Was alleen als komische noot bedoelt.Dit met de achterliggende gedachte dat als ik bij een stoplicht sta, er soms drie, vier of vijf V40 volvo's voor me , naast me en achter mij staan. Zoveel zie je er rijden.
Maar ja, sommige mensen hebben geen gevoel voor humor, dus sorry......
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

bemmelenan schreef: Geen ondertoon bedoelt. Was alleen als komische noot bedoelt.Dit met de achterliggende gedachte dat als ik bij een stoplicht sta, er soms drie, vier of vijf V40 volvo's voor me , naast me en achter mij staan. Zoveel zie je er rijden.
Maar ja, sommige mensen hebben geen gevoel voor humor, dus sorry......
Oké, helder verhaal, is het allemaal weer uit de wereld. Tekst op het scherm komt vaak heel anders over dan hoe men het bedoeld ;-).
Gebruikersavatar
Tarantino
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
Locatie: Apeldoorn

Super mooi auto Poolrev! Toch wel een beetje jaloers :) :). Hoewel ik uiteraard erg blij ben met mijn uitvoering.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000
/size]
jannen
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.03.2016 - 11:37

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb net de mijne gaan afhalen! T2 Ocean Race met R-design diffusor, Onyx black.
Man, ben ik blij dat ik net voor de nieuwe V40 besteld heb. Helemaal niet zo mooi, de lichten en het interieur.
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Ik haak een beetje laat in hier. Maar ik zat je auto nog eens te bestuderen.
Dus ik moet erop letten dat het een ocean race is met een high performance spoiler.
Ik ga mijn best doen! Haha.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Even een oud topic omhoog halen.

En wel met een reden, want gisteren heb ik de V40 na 4 mooie jaren zonder enig issue weer achtergelaten bij de leasemaatschappij. Ik hoop dattie snel een nieuwe eigenaar zal vinden, die er overigens vast ook veel plezier aan gaat beleven!

Nu tijdelijk even geen Volvo helaas, maar wel een bak met veel ruimte, een VW Passat. En die ruimte is wel zo prettig met 3 kleine kids. Binnenkort komt er zeker weer een Volvo, maar daar zal ik een nieuw topic voor starten dan, in de juiste rubriek ;-).
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Veel plezier met de VW! En ben benieuwd :)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “V40”