RZA || V40 T4 Geartronic Bursting Blue

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Hi allen,

Vandaag aangemeld voor het forum en gelijk maar even voorstellen: 35 jaar, vader van twee kids en een derde op komst en behoorlijk autogek. Laatste auto’s waren een Peugeot 308 GTi en een BMW 535i. Tijdens m’n studententijd in een 340 en een 440 gereden, en heb mooie herinneringen aan de 240, 740 en 940 stationwagons vroeger van m’n ouders.

Als gezinsauto hebben we een Peugeot 3008 SUV en ik wilde graag een compacte, veilige én sportieve auto erbij. Dat is uiteindelijk een V40 T4 Geartronic Business Sport in Bursting Blue geworden met luxury en Scandinavian line. De dikke 2 liter motor, heerlijke stoelen en soepele automaat maken het echt een fijne wagen. Als alles goed gaat wordt ie begin april geleverd. Nog even wat geduld dus.

Heb inmiddels al best wat toekomstige upgrades op m’n verlanglijst staan:
- Originele V40 exterieur styling kit
- Polestar verlaagd sportchassis, sierlijsten, sportpedaalset, 19" velgen en Polestar motortuning – helaas vooralsnog niet beschikbaar voor deze T4 en Polestar heeft me laten weten dat helaas ook nog geen concrete plannen voor zijn.
- DAB+ module
- K&N luchtfilter

Eén upgrade alvast meebesteld met de auto: een Polestar pookknop en pookhoes.

Kijk er naar uit om lekker actief op dit forum te zijn! Informatie zat zo te zien.

Groeten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RZA op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom. Al een hele Volvo historie en nu een hele fraaie V40 met de fijne T4 motor en heel compleet uitgerust. Succes met wachten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Welkom, wat een prachtige V40 is dit.
Was dab niet een optie die direct kon mee bestellen?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Mooi, hier is net een V40 D3 geartronic Business sport met Luxury en Scandinavian Line in bestelling gegaan. Ook Bursting Blue.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Dank allemaal!

@Rha007: ja was zeker mogelijk maar wilde budget liever besteden aan zaken die we niet ook achteraf konden aanschaffen (bijv. de Luxury line). DAB+ is leuk maar heeft geen enorme haast.
@Edgecrusher: ook succes met wachten dan!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Welkom hier. Polestar levert hele mooie spullen. Succes met de aankleding.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Lijkt mij een fijne auto icm de automaat :) Goede kleur ook nu Power Blue er niet meer is, welkom!
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Gebruikersavatar
SAALVO
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10.01.2009 - 16:40
Locatie: Soest

Van harte zeg, prachtige kar!
Ik mag zaterdag mijn rode T4 ophalen en kan ook bijna niet wachten.
Ik zie in jouw wensenlijstje 19" velgen en een sportchassis. Die 19" velgen zie ik ook wel zitten in Polestar uitvoering, maar een sportchassis hoeft van mij weer niet.
Nu lees ik wat tegenstrijdige berichten over de verplichting van zo'n sportchassis i.c.m. 19" velgen.
In de Business Sport brochure lees ik nergens dat er standaard een ander chassis onder zit, maar in een reclame in Volvo Drive Mag. van de Business Sport lees ik dat er op deze uitvoering standaard een dynamisch chassis onder zit.
Kortom; kunnen die 19" Polestar velgen zonder aanpassingen onder een T4 Bus. Sport R-design?
Volvo XC-70 2.5T AWD Summum Geartronic in Cedergroen metallic 2005
Volvo V40 T4 R-Design in Solid red 2018
En er zou nog wel een mooie rode 240 Polar Estate bij mogen....
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Dank en succes nog even met wachten! Benieuwd naar de foto's. Gave kleur heb je in elk geval besteld.

Ik weet dat de Polestar wheel kit alleen voor auto’s met sportchassis of Polestar Performance Chassis geschikt is, en volgens mij valt het chassis van de business sport hier niet onder. De 'reguliere' R-design heeft als optie een 1cm verlaagd sportchassis en ik denk dat hier op wordt gedoeld. Maar snap wel je twijfel want heel duidelijk is het niet idd. Je hebt daarnaast volgens mij ook uitslagbegrenzers nodig, maar die zitten in die wheel kit.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
SAALVO
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10.01.2009 - 16:40
Locatie: Soest

Pff, ik durf ze inderdaad niet te bestellen. Nergens staat die voorwaarde vermeld als je de diverse accessoiresites raadpleegt.
Achterin de Business Sport brochure staat wel een ander 19" accessoirewiel vermeld, ook zonder disclaimer.

Ook zo vreemd vind ik de beschrijving in een advertentie van een standaard in te stellen 7 kleuren ambiance verlichting in het interieur terwijl ik dat alleen als optie tegenkom binnen het Luxurypack...

Verder ben ik heel blij met de keus voor deze kar hoor, maar dit zijn wat vragen die bij mij opkwamen :-)
Ja dat rood vind ik op vrijwel iedere auto leuk, zeker gezien mijn grotendeels rode 240 verleden. Ben benieuwd hoe dat er hier voor de deur straks uitziet naast die andere hele mooie Volvo XC70 in het donkergroen.

Jij ook succes met wachten, lastig hoor.
Volvo XC-70 2.5T AWD Summum Geartronic in Cedergroen metallic 2005
Volvo V40 T4 R-Design in Solid red 2018
En er zou nog wel een mooie rode 240 Polar Estate bij mogen....
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Wij hebben de 19" Polestar banden gewoon onder de standaard V40 BS T4 gezet. Deze zijn er bij de dealer bij aflevering onder gezet tezamen met de uitslagbegrenzers. Er is mij toen niet verteld dat deze velgenmaat niet zou kunnen met het onderstel wat er standaard onder zit. Inmiddels een paar maanden verder en de volgende aanpassingen zijn gedaan:
- Polestar chassiskit, echt een verbetering. De auto helt merkbaar veel minder over in de bochten;
- Polestar pookknop, leuke aanpassing;
- DAB+ tuner, een hele verbetering;
- Heico einddemperkit. Die van Polestar zou niet op een T4 kunnen. Dan maar de Heico erop. Man, wat een lekker geluid en wat staat het sjiek. Bij de dealer vonden ze het prachtig.
- Heico vloermatten, iets anders dan de standaard matten;
- Heico pedaalset, staat toch net ff beter;

Nog onderweg;
- Luchtfilter, moet nog uitgeleverd worden.

Al met al behoorlijk wat aanpassingen aan de BS T4. Ik heb even geen recente foto's. Zal er weer een paar maken zodra de zomerbanden er weer onder zitten. We rijden nu rond op 17" winterbanden.

Dus heren, gewoon plaatsen die Polestar velgen. Ze staan super!
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Mooie upgrades allemaal!

Voor de 19" dacht ik dat je misschien stijvere veren nodig hebt om aanlopen bij zwaardere belading te voorkomen, maar mooi dat het bij jou dus gewoon goed gaat.

Die Heico einddemperkit ga ik ook eens opzoeken (vond het jammer dat de Polestar uitlaat kit niet gaat passen).

Welk luchtfilter heb je besteld? Ik heb in vorige auto's altijd K&N gehad maar heb toch het idee dat er teveel fijn stof doorheen komt. Er is ook een Polestar/IPD filter maar volgens mij past deze niet op dit model.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Die uitlaatset is inderdaad fraai zeg (op YouTube ook even naar geluid geluisterd, mooi hoor). Heb je de dual outlet sport of de quad outlet sport?
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Het luchtfilter heb ik bij Heico Sportiv NL besteld. In een keer met de rest van de spullen (zit wel iets meer dan een paar werkdagen wachttijd op kan ik je melden. Maar dat wordt uitermate goed gecommuniceerd). De washingkit van het filter heb ik al binnen en is van BMC. Dus zal het luchtfilter daar ook wel van zijn. Geen idee hoe het zal gaan werken. Ik verwacht er niet heel veel van, is meer een gevoelskwestie.

En als je iets van Polestar wilt moet je de dealer vragen of er nog wat van de prijs af kan. Ging bij mij prima. De huidige V40 loopt op zijn einde, dus met dergelijke accessoires wil men ook niet blijven zitten. De einddemper van Heico was ook een stuk goedkoper, maar nog steeds niet gratis. Sla je slag zou ik zeggen.

Nog even over de Polestar motortuning, die zal er op de T4 AUT niet komen aangezien hier de 6-traps geartronic achter hangt. Die zit met de 190pk van de T4 al bijna aan zijn max denk ik. Ook Heico heeft er geen tuning voor. Niet dat het nodig is voor mij hoor. De auto is rap zat en dan heb ik een V60 PIH om te vergelijken.

Wat de uitlaat betreft, ik heb de dual outlet. Die past zo onder de T4. Heb je geen andere diffuser nodig. En die quad is wel weer erg opvallend.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Thanks voor de tips! Mag ik je vragen te laten weten (via privebericht) wat je bij Heico NL voor de uitlaat hebt betaald? En jouw dealer monteert dus zonder te morren Heico spullen (ik weet dat Heico in het verleden officieus huis-tuner van Volvo was maar met Polestar als onderdeel van Volvo is dat wel klaar volgens mij nu)?
Mee eens verder dat de quad wat over the top is en ik heb ook geen zin om ook een andere diffuser aan te gaan schaffen - die dual is perfect. Heerlijk rauw geluid.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

@XC30: vraagje nog over de Heico einddemper: geeft het bij rustig rijden ook veel gebrom of laat ie echt alleen bij flink gas van zich horen? Als ie continue lawaai geeft dan lijkt me dat wat vermoeiend rijden. Thx alvast
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Gisteren met Heico contact gehad; waren in totaal nog naar 5 uitlaatkits op voorraad. Daarom maar gelijk een besteld voordat ze uitverkocht zijn en ik spijt krijg ^_^. Thx voor de tip XC30!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Super RZA! Uitlaat maakt bij lage toeren wat meer lawaai. Eenmaal op constante snelheid verdwijnt het jankerige wel. Maar de uitlaat is wel aanwezig! De verkopers van de dealer hebben er donderdagavond ook mee gereden. Een daarvan is een echte autofanaat. Hij heeft op de Abarth van zijn vriendin een Mangnetti Marelli gezet. Maar hij vond die van Heico een stuk beter klinken!. En het kinkt ok echt goed! Dat is niet in een filmpje vast te leggen.

Veel plezier ermee!
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Thx! Ben wel erg benieuwd naar het geluid. Hoop niet dat ik de buren er telkens wakker mee ga maken. Gelukkig maar dat het een keurig nette Volvo is... :D
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
streamline
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.06.2016 - 13:51

Mooie auto!

Maar 535i, die zou ik niet zo snel wegdoen O-)
Plaats reactie

Terug naar “V40”