[V40 MY 2015] Armsteun vervangen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Tinus89
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 19.07.2019 - 07:40

Hoi allemaal,


Ik heb een gebruikte middenconsole met armsteun op de kop weten te tikken. Is het ook mogelijk om alleen de armsteun te vervangen?
Heb niet echt zin om de gehele middenconsole incl. bekerhouders etc te vervangen....


Alvast bedankt!


Martijn
MY2015 V40 D4
Tinus89
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 19.07.2019 - 07:40

Niemand die weet of dit mogelijk is en zo ja hoe?
Zou de cover gelijmd zijn? Of geklikt?
MY2015 V40 D4
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Tinus89 schreef: Niemand die weet of dit mogelijk is en zo ja hoe?
Zou de cover gelijmd zijn? Of geklikt?
Geen idee, je zou denken van wel, tenslotte is het niet uit 1 geheel gemaakt.
bij de S60 van mij (2001) kon ik de twee achterste kapjes halen van de scharnieren misschien moet je vanuit daar werken.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De armsteun zit met zijn beugel/bevestiging aan de grond vast. Om die te wisselen moet je de tunnel ook los halen. Bij de 60/70 uit dat bouwjaar kan je simpelweg het scharnier in twee delen door wat schroefjes los te halen, bij de 40(zonder schuifbare armsteun) lijkt het er op dat je die compleet met beugel moet wisselen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tinus89
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 19.07.2019 - 07:40

Jelmer de Jong, bedankt! Heb uiteindelijk met behulp van een YT video, het volgende gedaan:
- Pookhoes los, schroeven eronder (3x) los.
- Luchtfilters middenconsole eruit gewipt.
- Radiofrontpaneel los, aan de kant gelegd (stekkers aangesloten gelaten).
- Middenconsole los dmv bouten in vakje onder armsteun.

Nu kon ik de middenconsole genoeg optillen om de armsteun los te schroeven en te wisselen.
Als ik het nog een keer moet doen (en dus niet loop te prutsen met te weinig ruimte en toch besluit maar YT filmpjes te gaan zoeken) zou ik het in minder dan 30min kunnen.
Kwam er ook achter dat de "nieuwe" armsteun verstelbaar was (voor/achter) en iets hoger, heel fijn dus!
MY2015 V40 D4
walterV40
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 17.05.2017 - 21:54

Tinus89 schreef: Jelmer de Jong, bedankt! Heb uiteindelijk met behulp van een YT video, het volgende gedaan:
- Pookhoes los, schroeven eronder (3x) los.
- Luchtfilters middenconsole eruit gewipt.
- Radiofrontpaneel los, aan de kant gelegd (stekkers aangesloten gelaten).
- Middenconsole los dmv bouten in vakje onder armsteun.

Nu kon ik de middenconsole genoeg optillen om de armsteun los te schroeven en te wisselen.
Als ik het nog een keer moet doen (en dus niet loop te prutsen met te weinig ruimte en toch besluit maar YT filmpjes te gaan zoeken) zou ik het in minder dan 30min kunnen.
Kwam er ook achter dat de "nieuwe" armsteun verstelbaar was (voor/achter) en iets hoger, heel fijn dus!
Heb je een link naar die YT video. Al eens overwogen om mijn armsteun te vervangen door een verstelbare, ook omdat er wat schade is aan het leder door de vorige eigenaar.
Tinus89
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 19.07.2019 - 07:40

Zeker! Ik gebruikte deze video. Je hoeft (naast de 2 bouten aan de achterkant onder de armsteun) alleen:
- Ventilatieroosters eruit
- Radio wegpakken (opzij leggen, stekkers kunnen blijven zitten)
- Schroeven onder de pookhoes los (3x)

Dan pak je zo de hele middentunnel aan de achterkant op. Als je een setje kunststof bekledingverwijder"beitels" hebt kan je het klusje doen in 30min. Viel me echt op hoe goed en simpel de auto in elkaar zit.

Als je met een kratje bier en een armsteun eens naar Groningen komt, doe ik het wel voor je :D
Laatst gewijzigd door Tinus89 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY2015 V40 D4
Ilsevolvovolvo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28.07.2021 - 20:57

Hoi, ik ben voor t eerst eigenaresse van een Volvo ( V40 uit ‘99 hoor dus nothing fancy maar ben er wel blij mee ondanks al heel wat gedoe ermee en heb m sinds gister) maar ik vraag me af weet iemand hoe ik aan een bout/pin kom om m’n armsteun te bevestigen, deze zit er wel bij; er zit een gat in de zijkant bestuurders stoel maar geen pin om de steun op z’n plek te houden. Wie heeft tips?
Plaats reactie

Terug naar “V40”