Lees net dat E10 in combinatie met buitenboordmotoren en bladblazers problemen geeft.
Hoe zou het zijn met onze standkachel?
Standkachel vs E10
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als Volvo stelt dat het gebruik in Volvo's van na 1976 (behalve S40/V40 GDI) dan ga ik er van uit dat ze daarmee ook rekening houden met aanhangsels als de standkachel
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Het probleem is dat de kwaliteit van E10 na verloop van tijd achteruit gaat. Bladblazers en buitenboordmotoren worden vaak een half jaar niet gebruikt. Als jij je Volvo een half jaar in de winterstalling zet kan je er ook maar beter voor zorgen dat er 98 octaan in zit
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Met de auto rij ik natuurlijk regelmatig, maar de stand kachel natuurlijk niet, ie gebruik je alleen in de winter.Volvolof schreef: Het probleem is dat de kwaliteit van E10 na verloop van tijd achteruit gaat. Bladblazers en buitenboordmotoren worden vaak een half jaar niet gebruikt. Als jij je Volvo een half jaar in de winterstalling zet kan je er ook maar beter voor zorgen dat er 98 octaan in zit
Ik denk dat zeker 98 octaan beter is op termijn.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 4th Gear member
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Het punt is dat E10 snel veroudert. De benzine die jouw standkachel gebruikt komt gewoon uit de brandstoftank. Als je de auto normaal gebruikt gooi je er steeds verse brandstof in. De standkachel zal dus geen oude benzine krijgen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 13.10.2019 - 12:48
Voor dit soort motoren zou ik Aspen benzine gebruiken is zowel in 2 Tak als 4 Tak verkrijgbaar en is jaren lang houdbaar.lint schreef: Bij bladblazers en andere tuinapparaten is het verstandig om bij langere opslag de brandstof af te tappen.
Google maar eens naar de voordelen van deze benzine, er is een nadeel het duurder als gewone benzine.
Groet Albert