Even voorstellen en vraag interieurfilter

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
vicd
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.08.2019 - 15:10

Beste medeforummers,

Ik had mij al eens voorgesteld onder 'nieuwe leden' maar nog niet hier, op de thuisbasis.

Mijn naam is Vic en ik rijd sinds augustus een fantastische V40 D2 van oktober 2015 (MY 2016), kleur power blue. Een ex-leasert, gekocht met ruim 180.000 (snelweg)kilometers op de teller. Foto's volgen na het detailen in februari.

De auto werd geleverd met grote beurt inclusief nieuwe remblokken en -schijven, voorbandjes (hakkie-takkiemerk), distributieriem en waterpomp.

Tot dusver gedaan/laten doen:

- 10.000 kilometer erbij gezet
- nieuwe all-seasons van Nokian rondom
- bezoekje aan de mannen in Elst met air intake (en oliewissel)
- overgestapt van Tango op BP Ultimate

Hij loopt werkelijk als een zonnetje nu. Alsof je over de weg glijdt :-)

De vorige eigenaar was (gelukkig) een veelrijder maar had wel een behoorlijk innige relatie met winkelwagentjes, paaltjes en/of geparkeerde buurauto's, dus hier en daar zitten wat deukjes en krassen. Daar was de prijs dan ook naar en eea wordt binnenkort hersteld waar nodig/mogelijk. Dan nog zelf detailen (na een uitgebreide workshop begin februari).

Ik ben bepaald (nog) geen techneut maar wil in de toekomst de auto deels zelf gaan onderhouden, met name vloeistoffen, filters en oliewissels. Dat scheelt weer wat in de kosten en ik heb er oprecht voldoening van, merk ik. Ik kan hierbij rekenen op de hulp (en faciliteiten) van een Volvo-minded vriend met veel sleutelervaring.

In de lente wil ik graag het interieurfilter vervangen, maar ik kan nergens een aanwijzing vinden waar dat zit: in de boekjes niet, op YouTube niet, etc. Ik wil natuurlijk niet op de gok (onder het handschoenenkastje?) gaan schroeven.

De vraag aan jullie is dus: waar vind ik in deze auto het interieurfilter en, nauw daarmee verbonden, hoe haalbaar is dit klusje voor een beginnend sleutelaar? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Vic
Toxictooms
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 30.08.2013 - 16:33
Locatie: wachtebeke

de interieurfilter zit achteraan de middenconsole. staat zelfs beschreven in de handleiding van de auto denk ik.
V40 D3 R-design Ice White
vicd
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.08.2019 - 15:10

Bedankt! Was het nog niet tegengekomen in de boekjes, maar dat kan idd aan mij liggen. :-D
Plaats reactie

Terug naar “V40”