Rammelend geluid achter dashboarkastje

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
fritsp93
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.11.2019 - 18:06

Beste iedereen.

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een volvo. Een volvo v40 d2 2013. Heerlijke auto, het is mijn eerste volvo en het bevalt geweldig. Echter heb ik sinds een aantal dagen een irritant probleempje. Ik heb een soort van rammelend geluid achter het dashboard kastje. Dit is eigenlijk alleen te horen als ik op de snelweg rij. Ik heb het dashboard kastje er al uit gehaald. Mijn broer laten rijden en ik half onder het dashboard zoeken naar de oorzaak. Maar helaas niks kunnen vinden. Het is een rammelend geluid net of er iets tegen elkaar aan tikt. Ik hoop dat jullie tips hebben want ik vind het ontzettend irritant. G

Alvast bedankt Groet
Gebruikersavatar
Elvis
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 03.02.2010 - 08:58
Locatie: Noord-Holland (NL)

Hallo Fritsp,

Ik heb een soortgelijk "rammeltje" in zowel mijn huidige als ook vorige V40 (gehad).
Het lijkt bij mij vanachter de centrale display te komen en klinkt alsof een hard plastic deel van binnen op het dashboard rammelt.
Ik vermoed zelf een kabelboom naar de display waar een ty-rap omheen zit o.i.d.
Vooral te horen op wegen met korte hobbels en bij bepaalde toerentallen.
Ik ben er al diverse keren voor terug geweest naar de dealer maar juist tijdens de testritten horen ze niets of herkennen ze het geluid niet als de bewuste rammel.

Ik heb mij er uiteindelijk maar bij neergelegd dat het niet opgelost kan worden, ook al irriteert het mij soms nog wel.
V40 T5 R-Design Polestar (1-2017) Winterline, 8-speed GT, ACC, BLIS, standkachel, afn. trekhaak
V40 T3 R-Design Polestar (2-2014) Winterline
V50 2.4 Kinetic (11-2004)
GS_Kes
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 16.04.2013 - 16:58
Locatie: Land van Heusden en Altena

Ik heb herken wel een rammel bij het dashboardkastje. Als ik hoor doe ik de klep open en met een harde klap weer dicht en dan hoor je het een paar dagen niet meer. Nu bedenk ik me dat ik het rammeltje al lang niet meer gehoord heb...
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Hier idem dito, in de V40. Zeer irritant en moeilijk traceerbaar. Ik hoop dat iemand het heeft kunnen vinden.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

Haha hier ook dit geluid, mijn vriendin heeft al het gereedschap in het kastje al van plek verwisseld en ingewikkeld met het gele hesje, maas is nog steeds aanwezig. Ook soms tijden niet. Zet de radio wel wat harder :-)
fritsp93
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.11.2019 - 18:06

Bedankt voor jullie reacties. Het komt dus vaker voor... Laat ik nu net een persoon zijn die zich er mateloos aan ergert. Mijn vrouw ergert zich er niet aan. Die ergert zich aan mij omdat ik het irritant vindt haha. Ik hoop dat iemand zich meld met een oplossing.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ah, dat had ik ook bij m'n laatste V40 op het laatst. Ik meende dat het in het slotje zat, want als ik 'm iets open maakte, dattie nog steeds wel net in het slotje hing, was de rammel weg.
Plaats reactie

Terug naar “V40”