Trekhaak zelf plaatsen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
RoV40
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 31.12.2019 - 19:09

Ik heb nu een weekje vakantie en wil een trekhaak onder m'n auto schroeven.
In de handleiding van de 13 polige stekker staat dat ik de accu los moet gooien van de auto. Moet ik dan nog ergens rekening mee houden bij het terug aansluiten van de accu? Heb ik bijvoorbeeld een radio code nodig(, maar volgens is dat niet meer)? In het instructieboekje kan ik daar niets over terug vinden.

De kleine hulp accu (achter de voorbumper) kan ik gewoon vast laten zitten, neem ik aan?
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Ik heb al een paar keer een Volvo accu vervangen maar nooit een radiocode nodig gehad.

Maar weet je heel zeker dat je zelf een trekhaak wil gaan plaatsen?

Het zijn nogal wat stappen en volgens mij moet er dan ook nog een software update op, als ik zo kijk op: https://accessories.volvocars.com/en-ph ... 09889/2017
RoV40
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 31.12.2019 - 19:09

Ik vind het veel te leuk om dit soort dingen zelf te doen. Bij z’n volgende beurt laat ik ‘m software-matig nog wel aanpassen, mocht het nodig zijn. Maar volgens mij, wat ik een beetje lees, is dat niet persee nodig.
Trekhaak zit er nu onder. 13 polige stekker hangt er aangesloten onder. Moet het alleen binnenin nog aansluiten, maar dat gaat vandaag niet meer gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “V40”