Mocht je hem niet plaatsen, dan moet je maar even een PB geven.
Ik heb ook een Heico eronder, maar ben geen fan van de ovale eindstukken.
V40 T5 Polestar Heico updates!
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Doe ik! Ik net wel . Voordeel aan de Polestar is dat je daar eender welk eindstuk op kunt schroeven. Dus allicht switch ik die naar iets grotere ovalen indien de P* blijft hangen.Edgecrusher schreef: ↑10.03.2021 - 07:50 Mocht je hem niet plaatsen, dan moet je maar even een PB geven.
Ik heb ook een Heico eronder, maar ben geen fan van de ovale eindstukken.
Je ziet het wel voorbij komen hier!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Dan kunnen we nog praten over de sierstukken
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Een prachtig gepimpte Volvo van jouw SAP. Daar kun je zó de Nürnburgring mee op....
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Dank! En eens het weer 'mag' en de drukte nu net na de heropening wat is afgenomen, zakken we wel eens af naar daar. Paar rondjes, puur voor de ervaring (en de foto! ).Hans Eilander schreef: ↑10.03.2021 - 11:45Een prachtig gepimpte Volvo van jouw SAP. Daar kun je zó de Nürnburgring mee op....
Records gaan er niet gezet worden met dat ding !
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Jij let duidelijk op detail. Daarom vind ik het ook zo gaaf, dat je door je velgen, die blauwe remklauwen kan zien. Echt top!
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20.10.2019 - 10:34
Mocht je de Nürburgring op gaan vergeet zeker niet de remmen onderhanden te nemen! Heb op de mijne Brembo's geplaatst van een Ford. Is min of meer plug and play.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Hoeveel moest je wegvijlen? Heb je er foto's van? (is dat geen apk probleem haha)
Welk jaar Focus RS? Ik ben er wel geinteresseerd in.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Vorige week een eerste poging gedaan om de Heico einddemper en stock middendemper te vervangen door het Polestar systeem. Dat was geen succes. De reden zie je hieronder:
Op de eerste foto zie je de standaard beugel waar de OEM einddemper mee vast zit. Op de tweede foto zie je de beugels waar de Heico mee vast gehangen was. Kortom: die zijn best wel wat anders en het is dus niet mogelijk om de Polestar te monteren met de beugels van de Heico. Ik heb er niet bij stil gestaan dat het 2 verschillende types beugels gingen zijn, of dat ze niet compatibel waren met elkaar. Beginnersfoutje van mezelf!
Bijgevolg dus 2 opties: zelf beugels maken, of gewoon op zoek naar de stock beugels (de mijne heb ik uiteraard samen met mijn originele einddemper verkocht). Na informeren bij de dealer kosten die dingen letterlijk een paar tientjes, dus gewoon via daar besteld en 3 dagen later gaan oppikken. Gisteren dus een nieuwe poging gedaan en dat lukte naar verwachting dus wel. Voor diegenen die dus een Heicodemper kopen: controleer of je beugels er bij zitten!
Ik heb nog niet in persoon kunnen luisteren hoe het aan de buitenkant klinkt. Dus voorlopig enkel mijn ervaring tijdens het rijden, binnen in de wagen:
Nog niet 1 seconde een drummend geluid / droning ervaren, op geen enkele snelheid (tot en met 110 althans). Eigenlijk geen verschil met de vorige set-up op dat vlak. Rond 2000 rpm merkbaar een 'rauw en raspy' inkomend geluid, maar zeker niet overdreven binnen in de auto. Met de radio op, ook niet opvallend. Het geluid bij het opstarten was met de Heico duidelijk 'dieper' dan nu. Dat vond ik wel beter klinken.
Op cruisesnelheid (70 per uur ofzo), letterlijk 0 verschil met de Heico. Het is pas 'under load' dat het geluidsverschil merkbaar begint te worden. Qua decibels heb ik eigenlijk niet de indruk dat ie harder klinkt dan Polestars zonder custom downpipe. Uiteraard lastig te vergelijken via filmpjes. Het scheelt wel wat met wat voor gsm / camera het opgenomen is.
In het filmpje letterlijk de allereerste meters met de Polestar. Leuke pluim vliegt er ook nog uit ! Die eerste pull klonk ook wat minder 'zwaar' dan dat ie nu klinkt. Ondertussen is er ook 30 km mee gereden. Het kan tussen de oren zitten, maar ik heb de indruk dat ie wat zwaarder begint te klinken.
Concluderend: bij normale rijtoestanden niet zo super veel verschil. Zeker niet binnen in de auto. Het optrekken boven 2000 toeren zorgt wel degelijk voor meer geluid, maar eens op een aanhoudend toerental zit er weinig verschil tussen het vorige en het huidige. Vanaf 4000 toeren hoor je ook wat popjes bij het opschakelen. Iets waar ik binnen in de auto ook niet veel van mee krijg. Daar zit dan ook meteen het grote verschil. De Heico blijft een wat gelijke toon houden richting 5000 - 6000 toeren. De Polestar is daar duidelijk een pak aggressiever. Aangezien ik mijn indruk enkel kan baseren op de ene trip van vandaag, ben ik nog niet 100 % sold. Even mee rondkarren en aankijken wat voor mening ik de komende week of 2 ga vormen.
Indien de Polestar blijft hangen, komen daar Fox 44 (140x90) eindstukken op:
Wat bijgevolg de Heico en de Polestartips betreft, gaat het afwachten zijn tot ik antwoord heb van het plaatselijke keuringsstation. Alhoewel ik een homologatiedocument heb, wil ik eerst via mail bevestigt zien dat het geen problemen gaat opleveren tijdens het keuren. Het document bevat dezelfde richtlijnen als het document dat bij de Heico zat, dus het lijkt me een formaliteit, but you never know. Als ze het met zekerheid toestaan, dan komen zowel de Heico einddemper als de Polestartips te koop te staan. In dat geval post ik het ook hier weer even. Is het in extremis een 'njet', hang ik uiteraard de Heico terug en wordt de Polestar doorverkocht. In dat geval ben ik de paar uur aankloten in de garage kwijt, maar weet ik ondertussen wel weer iets meer van een uitlaat hangen !
Op de eerste foto zie je de standaard beugel waar de OEM einddemper mee vast zit. Op de tweede foto zie je de beugels waar de Heico mee vast gehangen was. Kortom: die zijn best wel wat anders en het is dus niet mogelijk om de Polestar te monteren met de beugels van de Heico. Ik heb er niet bij stil gestaan dat het 2 verschillende types beugels gingen zijn, of dat ze niet compatibel waren met elkaar. Beginnersfoutje van mezelf!
Bijgevolg dus 2 opties: zelf beugels maken, of gewoon op zoek naar de stock beugels (de mijne heb ik uiteraard samen met mijn originele einddemper verkocht). Na informeren bij de dealer kosten die dingen letterlijk een paar tientjes, dus gewoon via daar besteld en 3 dagen later gaan oppikken. Gisteren dus een nieuwe poging gedaan en dat lukte naar verwachting dus wel. Voor diegenen die dus een Heicodemper kopen: controleer of je beugels er bij zitten!
Ik heb nog niet in persoon kunnen luisteren hoe het aan de buitenkant klinkt. Dus voorlopig enkel mijn ervaring tijdens het rijden, binnen in de wagen:
Nog niet 1 seconde een drummend geluid / droning ervaren, op geen enkele snelheid (tot en met 110 althans). Eigenlijk geen verschil met de vorige set-up op dat vlak. Rond 2000 rpm merkbaar een 'rauw en raspy' inkomend geluid, maar zeker niet overdreven binnen in de auto. Met de radio op, ook niet opvallend. Het geluid bij het opstarten was met de Heico duidelijk 'dieper' dan nu. Dat vond ik wel beter klinken.
Op cruisesnelheid (70 per uur ofzo), letterlijk 0 verschil met de Heico. Het is pas 'under load' dat het geluidsverschil merkbaar begint te worden. Qua decibels heb ik eigenlijk niet de indruk dat ie harder klinkt dan Polestars zonder custom downpipe. Uiteraard lastig te vergelijken via filmpjes. Het scheelt wel wat met wat voor gsm / camera het opgenomen is.
In het filmpje letterlijk de allereerste meters met de Polestar. Leuke pluim vliegt er ook nog uit ! Die eerste pull klonk ook wat minder 'zwaar' dan dat ie nu klinkt. Ondertussen is er ook 30 km mee gereden. Het kan tussen de oren zitten, maar ik heb de indruk dat ie wat zwaarder begint te klinken.
Concluderend: bij normale rijtoestanden niet zo super veel verschil. Zeker niet binnen in de auto. Het optrekken boven 2000 toeren zorgt wel degelijk voor meer geluid, maar eens op een aanhoudend toerental zit er weinig verschil tussen het vorige en het huidige. Vanaf 4000 toeren hoor je ook wat popjes bij het opschakelen. Iets waar ik binnen in de auto ook niet veel van mee krijg. Daar zit dan ook meteen het grote verschil. De Heico blijft een wat gelijke toon houden richting 5000 - 6000 toeren. De Polestar is daar duidelijk een pak aggressiever. Aangezien ik mijn indruk enkel kan baseren op de ene trip van vandaag, ben ik nog niet 100 % sold. Even mee rondkarren en aankijken wat voor mening ik de komende week of 2 ga vormen.
Indien de Polestar blijft hangen, komen daar Fox 44 (140x90) eindstukken op:
Wat bijgevolg de Heico en de Polestartips betreft, gaat het afwachten zijn tot ik antwoord heb van het plaatselijke keuringsstation. Alhoewel ik een homologatiedocument heb, wil ik eerst via mail bevestigt zien dat het geen problemen gaat opleveren tijdens het keuren. Het document bevat dezelfde richtlijnen als het document dat bij de Heico zat, dus het lijkt me een formaliteit, but you never know. Als ze het met zekerheid toestaan, dan komen zowel de Heico einddemper als de Polestartips te koop te staan. In dat geval post ik het ook hier weer even. Is het in extremis een 'njet', hang ik uiteraard de Heico terug en wordt de Polestar doorverkocht. In dat geval ben ik de paar uur aankloten in de garage kwijt, maar weet ik ondertussen wel weer iets meer van een uitlaat hangen !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Goed bezig, heb je ook een foto van de eindstukken in de diffusor?
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Bedoel je van de Polestar of van de Fox 44 eindstukken? Van beide heb ik momenteel nog geen foto! Ik zal er morgen bij daglicht alvast eentje van de Polestarstukken maken.Edgecrusher schreef: ↑13.03.2021 - 19:00 Goed bezig, heb je ook een foto van de eindstukken in de diffusor?
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Bedoel je op deze manier? Lekker zuiver is ie .Edgecrusher schreef: ↑13.03.2021 - 19:00 Goed bezig, heb je ook een foto van de eindstukken in de diffusor?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Ik bedenk me net dat ik in alle excitement TC nog op had staan en in de 'gewone' modus (niet Sport) stond. Bijgevolg liet ie me niet klimmen in toeren voordat ie opschakelde en kneep ie af en toe het vermogen wel wat. Dat hoor je ook best wel goed in begin. Wanneer het in de komende dagen stopt met regenen doe ik een nieuwe poging .
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Ik parkeer dagelijks langs onze blauwe vrienden. Nog geen issues . En anders zwaai ik met mijn decibelnummertje ergens op mijn 22 pagina's lang document .
Denk niet dat ze de auto gaan opkrikken om te checken of er een downpipe onder zit .
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -