Pagina 10 van 11

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 21.04.2021 - 19:05
door RZA
Flinke jongens! Staat 'm erg goed.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 21.04.2021 - 19:47
door SAP
yauwera schreef: ↑21.04.2021 - 17:48 Dat is heel proper gedaan!
Dus de Heico uitlaat wordt verkocht?
Vrij zeker van inderdaad. Ik bel deze week nog voor een schriftelijke bevestiging van het plaatselijke keuringsstation. Eens ik dat binnen heb, laat ik je wat weten πŸ˜‰. Het kan even duren want het heeft ook 3 weken geduurd voordat ik antwoord had op mijn vorige vraag πŸ˜‚.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 21.04.2021 - 20:48
door Edgecrusher
SAP schreef: ↑21.04.2021 - 17:34 Zo, vandaag de nieuwe sierstukjes gehangen. Aangezien ik op deze auto voorstander ben van ovale tips en die samen met de Heico onder de auto verdwenen, opnieuw voor ovalen gekozen. Dat was al de bedoeling van op het moment dat de Polestar (met naar mijn mening minder mooie tips) gehangen is.

Initieel was de bedoeling 140x90 mm stukken te hangen, maar uiteindelijk voor 130x100 mm gegaan. Maar goed ook, want achteraf gezien denk ik niet dat die grotere stukken overal vrij van de diffuser gezeten zouden hebben. Door zijn hoogte (100 vs 90 mm) vullen deze de diffuser alsnog netjes op.
Dat ziet er keurig uit, niet te ovaal ;)

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 22.04.2021 - 07:34
door fredhead
Dat zijn beste jongens!
Kijkend naar de diffuser wel precies goed van formaat

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 22.04.2021 - 14:37
door Elvis
Zuiver een vraag uit interesse.... maar ga je de HEICO letters op de achterklep dan ook weer inwisselen voor VOLVO?

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 22.04.2021 - 16:22
door SAP
Elvis schreef: ↑22.04.2021 - 14:37 Zuiver een vraag uit interesse.... maar ga je de HEICO letters op de achterklep dan ook weer inwisselen voor VOLVO?
Denk het wel ja! Momenteel nog wel de filter en de instaplijsten van Heico, maar dat is het dan ook. Heb de oude letters nog liggen, dus even nieuwe tape erop en klaar 😁. Ben van plan de kofferklep dit jaar weer even krasvrij te maken, dus dan moeten ze er toch af en komen de originelen er allicht terug op 😊.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 28.04.2021 - 09:46
door SAP
Na het glossy carbon wrappen van de spiegelkappen 2 jaar terug, was de wrap een deel van zijn gloss verloren... Een bevriende mede V40-eigenaar had nog een set zijspiegel overlays van Just Deform op overschot. Bijgevolg deze Γ©chte carbonnen kapjes voor een leuke prijs kunnen overnemen en ingezien dat dit een betere optie is dan opnieuw te wrappen. De spiegels blinken weer, en deze keer blijvend πŸ˜….

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 28.04.2021 - 12:31
door RZA
Mooi, the real deal!

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 03.05.2021 - 22:42
door EVO500
Zag dit draadje vandaag pas (was op zoek naar Heico prestatie intercooler, vandaar dadelijk mijn vraag :-) )
Maar zojuist eens doorgelezen en heerlijk te zien hoe je je V40 aanpast naar je eigen ideeΓ«n! Ziet er heel goed uit. Dit noemen ze tunen, aanpassen en verfijnen.
Heb dit ook altijd gedaan (en nog steeds) met mijn auto's, wat ook andere mensen ervan dachten. (vooral mijn vader O) )
Lees dat mensen hier die zie druk maken om de de Belgische politie? Ik heb hier ook nog nooit last van gehad. Belangrijkste is dat je auto gekeurd is en verzekerd en je aan de snelheid houdt.
Ook bij de keuring (met aan beide kanten 2,5cm spacers) nooit een probleem. Als je maar netjes de voorgeschreven inch wielen met de juiste banden heb gemonteerd. Kom dus niet in de zomer aan met winterbanden...
Hoogstens een extra bedrag voor keuring van de tuning.

Maar nu mijn vraag: Zit te denken aan een grotere intercooler van Heico. Dit om in warmere temperaturen ook voldoende (hetzelfde) vermogen te hebben en natuurlijk wat erin zit moet er ook uit kunnen :-)
Ik heb een hekel aan verschil in vermogen bij verschillende temperaturen.
Heb jij daar iets van gemerkt bij na het monteren hiervan?

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 03.05.2021 - 23:16
door RZA
Ik ga binnenkort ook voor een andere intercooler, maar dan van DO88. Ook topspul maar stuk goedkoper dan Heico. En lees ook op Swedespeed dat pasvorm zeer goed is.

Deze past zowel op V90 als V60: https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s ... ooler.html

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 03.05.2021 - 23:21
door RZA
En dan nog een DO88 buizenset, en air intake
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s ... ystem.html
Nog een goede remap en dan bereik je wel een leuke winst (maar ook wel beetje max van de turbo zoals we tijdje geleden concludeerden..)

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 03.05.2021 - 23:29
door EVO500
Dat scheelt nogal met de prijs van Heico RZA! Ga eens even kijken hier thanks!

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 03.05.2021 - 23:41
door SAP
EVO500 schreef: ↑03.05.2021 - 22:42 Zag dit draadje vandaag pas (was op zoek naar Heico prestatie intercooler, vandaar dadelijk mijn vraag :-) )
Maar zojuist eens doorgelezen en heerlijk te zien hoe je je V40 aanpast naar je eigen ideeΓ«n! Ziet er heel goed uit. Dit noemen ze tunen, aanpassen en verfijnen.
Heb dit ook altijd gedaan (en nog steeds) met mijn auto's, wat ook andere mensen ervan dachten. (vooral mijn vader O) )
Lees dat mensen hier die zie druk maken om de de Belgische politie? Ik heb hier ook nog nooit last van gehad. Belangrijkste is dat je auto gekeurd is en verzekerd en je aan de snelheid houdt.
Ook bij de keuring (met aan beide kanten 2,5cm spacers) nooit een probleem. Als je maar netjes de voorgeschreven inch wielen met de juiste banden heb gemonteerd. Kom dus niet in de zomer aan met winterbanden...
Hoogstens een extra bedrag voor keuring van de tuning.

Maar nu mijn vraag: Zit te denken aan een grotere intercooler van Heico. Dit om in warmere temperaturen ook voldoende (hetzelfde) vermogen te hebben en natuurlijk wat erin zit moet er ook uit kunnen :-)
Ik heb een hekel aan verschil in vermogen bij verschillende temperaturen.
Heb jij daar iets van gemerkt bij na het monteren hiervan?
Allereerst: dankjewel! 😁 Verder: Heico heeft me zelf gezegd dat de IC die ze maakte niet meer wordt aangeboden. Ze gebruikten ook identieke afbeeldingen dan DO88. Net zoals de inlegpaneeltjes ook op een ander merk lijken. Kortom, volgens mij is het gewoon dezelfde IC met een andere sticker op. Maar ik kan fout zijn.

Je kunt in dit topic een afbeelding vinden van de verbeteringen die de DO88 oplevert. Dat komt ook overeen met mijn eigen metingen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet geprobeerd heb om em bij verschillende temperaturen in het rood te jagen. Tripje naar het werk is 10 minuten en veel verder kom ik tegenwoordig niet πŸ˜‰. Na de tune (na her Coronagebeuren dus), ga ik er pas echt de voordelen van kunnen ervaren. Ik hoop dat dat in de zomerperiode is zodat ik het ineens kan testen bij warmer weer.

Wat dat van de politie hier betreft: idd, valt prima mee als je gewoon de regeltjes volgt. Keuringsstations zijn wel vrij variΓ«rend qua toleranties en toelatingen heb ik gemerkt. Er zijn blijkbaar gewoon mensen die natte dromen krijgen van de gedachte dat mensen zoals jij en ik dagelijks issues hebben met de blauwe vrienden 😏. De frustratie in die comments valt bijgevolg ook nogal op, en dat vind ik dan weer heerlijk πŸ˜‰.

Kortom: ik zou voor DO88 gaan. Het is nog niet echt 'warm' geweest, maar ik kan je zeggen dat dat ding volgens de temps prima doet wat ie vooropstelt bij wat herhaaldelijke pulls rond een graad of 20 πŸ‘.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 03.05.2021 - 23:46
door SAP
RZA schreef: ↑03.05.2021 - 23:21 En dan nog een DO88 buizenset, en air intake
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s ... ystem.html
Nog een goede remap en dan bereik je wel een leuke winst (maar ook wel beetje max van de turbo zoals we tijdje geleden concludeerden..)
Wat de intake betreft: ik zou het voor het geluid ook wel doen, maar prestatiegewijs is het totaal niet nodig. BSR pompte die T2 gewoon naar 400 PK zonder een aanpassing aan de airbox als ik me niet vergis! Dus daar kun je jezelf misschien wat besparen als je voor eventuele prestatievoordelen van een nieuwe intake zou willen gaan.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 04.05.2021 - 09:31
door RZA
Ja eens, denk dat het voor de prestaties idd niet nodig is. Maar die intake schijnt wel een lekker geluid te geven waardoor zelfs een 4-cylinder nog een beetje ok klinkt. En de kosten zijn nog wel te overzien (in tegenstelling tot deze GruppeM van carbon - wel erg gaaf https://www.vivaperformance.com/gruppem ... 0-s60-v60/). Dus die intake staat wel op m'n lijstje.

BR gaf aan dat ze verwachten dat m'n T5 zonder aanpassing van de intercooler op 98 naar 285pk gaat (overigens met behoud van Polestar mode en bakinstellingen), en met DO88 intercooler over de 300 pk gaat. Maar ik heb hetzelfde als jij, wil niet alles eruit persen en het spul wel heel houden. Denk dat afstellen op max. 300 pk wel ok is.

Waar ik wel over twijfel zijn de DO88 drukbuizen en slangen. Set zelf kost al paar honderd euro en komen denk ik flinke montage kosten bij, en of dit nou nog echt een voordeel gaat opleveren vraag ik me af.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 04.05.2021 - 10:52
door SAP
RZA schreef: ↑04.05.2021 - 09:31 Ja eens, denk dat het voor de prestaties idd niet nodig is. Maar die intake schijnt wel een lekker geluid te geven waardoor zelfs een 4-cylinder nog een beetje ok klinkt. En de kosten zijn nog wel te overzien (in tegenstelling tot deze GruppeM van carbon - wel erg gaaf https://www.vivaperformance.com/gruppem ... 0-s60-v60/). Dus die intake staat wel op m'n lijstje.

BR gaf aan dat ze verwachten dat m'n T5 zonder aanpassing van de intercooler op 98 naar 285pk gaat (overigens met behoud van Polestar mode en bakinstellingen), en met DO88 intercooler over de 300 pk gaat. Maar ik heb hetzelfde als jij, wil niet alles eruit persen en het spul wel heel houden. Denk dat afstellen op max. 300 pk wel ok is.

Waar ik wel over twijfel zijn de DO88 drukbuizen en slangen. Set zelf kost al paar honderd euro en komen denk ik flinke montage kosten bij, en of dit nou nog echt een voordeel gaat opleveren vraag ik me af.
Ja die Gruppe M is... Tja πŸ˜…. Maar idd, geluid is niet slecht schijnt! Ik ben met KT4 in gesprek voor een custom intake bij mij. Ook puur voor de sound. Als je er een filmpje van kunt versieren: zeker posten!

Wat het vermogen betreft: zou op hun dyno ook zomaar kunnen. Dat is ongeveer wat bij mij ook verwacht werd, maar dat kunnen simpelweg waarden zijn die op de ene dyno kloppen en op de andere 15 pk lager liggen. Dus ik staar er me niet blind op, de parameters zijn iets belangrijker, max is max πŸ˜…. Of dat dan op een bepaalde dyno 300 of 285 is, tja.

Ik vind het leuker om de boel herhaaldelijk achter elkaar te belasten ipv zo op de rand te draaien dat je er maar 1 of 2 pulls achter elkaar mee kunt doen.

Maar... Een T6 turbo kost ongveer 1250 euro (wel inruil van de T5 turbo), maar dan kun je weer 100 pk verder mits voldoende diameter pijpenwerk. Probleem opgelost πŸ˜…πŸ˜‚.

Het pijpenwerk schijnt best handig te zijn. Ik ken persoonlijk de verschillen niet meteen, maar ook voor al dat buizen en slangengedoe onder de kap ben ik hier en daar wat aan het lobbyen. Die 2.0 T5 begint in Amerika wel wat aftermarket te genereren, vooral wat dat SPA platform betreft (custom rods, pistons etc.) dus ik denk dat er nog leuke dingen kunnen gaan volgen.

Dat je die P* dingen kunt behouden is echt nice. Weet je dan of ze bedoelen dat ze die nabootsen wanneer ze hem overschrijven of lopen bepaalde values van de P* map tegelijkertijd naast de andere tune? Bij mij gaan ze het nabootsen (hoop ik πŸ˜‚), tegelijkertijd was geen optie.

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 04.05.2021 - 14:49
door RZA
Wist helemaal niet dat de T6 een grotere turbo heeft; dacht dat verschil alleen in de supercharger zat. Interesting.. Ken je mensen die dit hebben gedaan?
European Tuning gaf aan dat arbeidsloon voor montage van de DO88 intake + intercooler + alle slangen en buizen ca. EUR 500,- kost.

Hoe BR het precies doet weet ik niet. Zal het vragen als de auto daar tzt naar toe gaat. Maar eerst worden de Heico quad eindstukken volgende week voorzien van een kleppensysteem van Crooke Tuning. Ook erg benieuwd naar. :-D

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 04.05.2021 - 16:45
door SAP
RZA schreef: ↑04.05.2021 - 14:49 Wist helemaal niet dat de T6 een grotere turbo heeft; dacht dat verschil alleen in de supercharger zat. Interesting.. Ken je mensen die dit hebben gedaan?
European Tuning gaf aan dat arbeidsloon voor montage van de DO88 intake + intercooler + alle slangen en buizen ca. EUR 500,- kost.

Hoe BR het precies doet weet ik niet. Zal het vragen als de auto daar tzt naar toe gaat. Maar eerst worden de Heico quad eindstukken volgende week voorzien van een kleppensysteem van Crooke Tuning. Ook erg benieuwd naar. :-D
Wat de T6 turbo betreft, die is ietsje groter idd:
received_3545744755494699.jpeg
Heb wel weet van eentje die op zn T4 een andere turbo gezet heeft, maar dat is niet die van de T6. Draait rond de 280 PK inclusief de andere mods. Die T6 hebben ze bij BSR gebruikt op de T2.

Wat die prijs betreft: jup, is idd de kostprijs! Ik zat op 700 met dat + de downpipe.

En mooooi! Een klep, dat zou ik ook nog af en toe kunnen gebruiken πŸ˜‚!

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 08.05.2021 - 10:49
door SAP
Tijdje terug wat betere foto's laten schieten. Ziet er toch wat anders uit dan met het telefoontje 😊.

EDIT: ze lijken me wat gecomprimeerd te worden <_< (foto's zijn van rond de 15-18 mb naar 2-3 mb gegaan bij het uploaden), maar ach :-D!

V40 T5 Polestar Heico updates!

Geplaatst: 08.05.2021 - 10:53
door RZA
Mooi man, heel dik!