Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe baan en moet hiervoor 2 uur per dag de weg op. Omdat ik zoveel tijd in de auto zit ben ik opzoek naar een goede auto, de V40 lijkt mij wel wat maar ik weet er niet zoveel veel vanaf.
Er zijn veel typen van de V40 en ik vraag me af welke het beste is voor mij, ik zoek naar eentje die niet al teveel drinkt en betrouwbaar is. De auto hoeft zeker geen racemonster te zijn met het limit van 100 km/h op de snelwegen hier. En ik wil de auto graag oprijden in minimaal 5 jaar zonder langs de snelweg te hoeven staan. Het liefst zou ik benzine rijden omdat de diesel een beetje geplaagd word en ik in de toekomst misschien geen steden meer in kan.
Ik ga ongeveer 40000 km in een jaar rijden wat voor 80% op de snelweg is . Mijn budget ligt rond de 10000/15000 euro.
Wil iemand mij advies geven welke optie/motorblok van de V40 het beste voor mij is? of is een Volvo dan niets voor mij
Heeft iemand occasion advies voor een V40?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20667
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ga vooral proefrijden en dan bedoel ik niet het industrieterrein op en neer. Gewoon een middagje meenemen indien dat mogelijk is. Desnoods huur je zo'n auto bij Hertz (of een ander) voor een paar dagen. Zo duur is dat niet.
En als laatste tip: blijf kijken op gaspedaal.nl om te zien wat er wordt aangeboden in jouw prijsklasse.
En als laatste tip: blijf kijken op gaspedaal.nl om te zien wat er wordt aangeboden in jouw prijsklasse.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Bij 40.000km per jaar zou ik kiezen voor diesel. 2 liter D2 is een goed advies. 5 jaar lang elk jaar 40.000km is dus 200.000km. Dan wil je laag beginnen, zeg ca. 50.000 km op de klok.
De Volvo Ocean Race was een van de meest luxe versies voor de V40. Mooier dan dat wordt het niet.
Hier een voorbeeld van wat past binnen jouw budget: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v40-di ... 5-50753847
De Volvo Ocean Race was een van de meest luxe versies voor de V40. Mooier dan dat wordt het niet.
Hier een voorbeeld van wat past binnen jouw budget: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v40-di ... 5-50753847
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik zou liever eentje hebben met 3x zoveel op de klok en een paar jaar jonger dan deze boodschappenauto die amper 10k per jaar heeft gereden.DB200 schreef: ↑10.02.2021 - 21:56 Bij 40.000km per jaar zou ik kiezen voor diesel. 2 liter D2 is een goed advies. 5 jaar lang elk jaar 40.000km is dus 200.000km. Dan wil je laag beginnen, zeg ca. 50.000 km op de klok.
De Volvo Ocean Race was een van de meest luxe versies voor de V40. Mooier dan dat wordt het niet.
Hier een voorbeeld van wat past binnen jouw budget: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v40-di ... 5-50753847
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Heb mijn laatste diesel altijd met lage standen gekocht.
De XC60 moest echt even los komen maar daar heb ik heerlijke kilometers mee gemaakt.
De V90 had in 1.5 jaar maar 18k gelopen en die was op wat zaken na ook perfect.
Gewoon beurten geven, kwaliteit diesel er in en nu met de kou altijd een half uurtje voor vertrek de standkachel aan.
De XC60 moest echt even los komen maar daar heb ik heerlijke kilometers mee gemaakt.
De V90 had in 1.5 jaar maar 18k gelopen en die was op wat zaken na ook perfect.
Gewoon beurten geven, kwaliteit diesel er in en nu met de kou altijd een half uurtje voor vertrek de standkachel aan.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06.02.2021 - 17:43
Zijn er nog bekende problemen voor de diesel variant? en welk motor blok is goed om mee te rijden?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Hoi, voor onder de 15000 euro kun je al V40 "select" inruilauto's vinden bij de dealer. Dan heb je ook 12 maanden garantie en 12 maanden pechhulp. Auto's worden afgeleverd met onderhoudsbeurt volgens kilometerstand. Heb dit zelf net ook zo gedaan. over 11 maanden breng ik de auto nog een keer naar de dealer (heeft dan klein onderhoud nodig) , Mocht er iets aan zijn dan valt dat nog binnen de garantie en ik heb weer 12 maanden recht op pechhulp.
Hoop zo 2 jaar door te komen daarna zien we dan wel weer.
Ben voor een t2 gegaan met 44000km, uiteraard wel een basismodel voor onder de 15000 euro, wat er niet op zit kan niet kapot. Bij 100km/uur geeft ie 5l/100km aan, bij onze s40 2.4 lag dat rond de 8, dus wat mij betreft, rij meest snelweg is dat prima
Hoop zo 2 jaar door te komen daarna zien we dan wel weer.
Ben voor een t2 gegaan met 44000km, uiteraard wel een basismodel voor onder de 15000 euro, wat er niet op zit kan niet kapot. Bij 100km/uur geeft ie 5l/100km aan, bij onze s40 2.4 lag dat rond de 8, dus wat mij betreft, rij meest snelweg is dat prima
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
knalrooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Kadett C coupe met Volvo b230a motor, m47 5 versnellingsbak, 4 x carburator, Volvo 240 Assen/schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
knalrooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Kadett C coupe met Volvo b230a motor, m47 5 versnellingsbak, 4 x carburator, Volvo 240 Assen/schijfremmen ‘78
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Hallo AanHetRijden,AanHetRijden schreef: ↑10.02.2021 - 19:58 Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe baan en moet hiervoor 2 uur per dag de weg op. Omdat ik zoveel tijd in de auto zit ben ik opzoek naar een goede auto, de V40 lijkt mij wel wat maar ik weet er niet zoveel veel vanaf.
Ben je al wat verder gekomen met de zoektocht?
Gezien jouw wensen en type gebruik zou ik zeker voor een automaat gaan.
Diesel, binnen jouw budget, met automaat zijn er iets van 42 in NL op Gaspedaal.
Benzine en automaat zie ik er 4.
Wel te overzien dus.
De Kinetics zijn wel erg basic, beter een Momentum of de Nordic versies - of zoals eerder aangegeven de Ocean Race versie.
Er staan ook een paar Cross Country’s tussen, wat eigenlijk dezelfde auto is, iets hoger op de poten, met andere looks en vaak zeer compleet uitgerust.
Succes met het zoeken en laat graag weten hoe het je vergaat.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012