Beste lezers,
Allereerst bedankt voor het lezen!
Ik heb her en der wat research gedaan en uiteindelijk ben ik hier uitgekomen maar, word er niet wijzer op. Ik zie door de bomen het bos niet meer....ben nu maanden verder en heb nog steeds niets kunnen kopen.
Ik wil graag voor het eerst een goede gezinsauto kopen. Ik word binnenkort vader. Ik maak per dag 75 km (heen-terug) voor het werk. Dit zijn snelweg km’s. Daarnaast ga ik regelmatig in mijn vrije tijd richting België of Duitsland. Ik zoek dus een V40 na bouwjaar 2016 en heb ongeveer € 14/15000 te besteden. Het liefst met een km stand rond 60/70/80000 aangezien ik zeker 5/6 jaar geen nieuwe auto wil.
D2 lijkt me qua power minder en ik las ergens iets van dat de motoren D2 van PSA blokken zijn? Klopt dit, zo ja zijn deze blokken betrouwbaar? Iemand ervaring?
D3 heb ik nog geen gekke dingen over gelezen, maar qua verbruik blijkt het iets meer te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn de blokken ook van PSA?
D4 las ik over de EGR kleppen die problemen hebben is dit ook na bouwjaar 2016?
V40 hadden mijn ouders de oude 1.9TD motor bouwjaar 2006 dacht ik, nooit never problemen mee gehad. Tot 5ton in hen bezit gehad.
Alvast bedankt voor het reageren!
V40 D2, D3, of D4?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
EGR is een bekend probleem.
Koppeling is een bekend probleem.
Vliegwiel is een bekend probleem.
Trillingen in de versnellingspook is een bekend probleem.
Als je er eentje kan vinden, waar alles al is bij vervangen of gemodificeerd is, is het verder wel een fijne auto hoor
Laatst gewijzigd door RB64 op 27.03.2021 - 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Van dat bouwjaar en later zijn het allemaal dezelfde motoren, enkel de turbo(en daarmee het vermogen) verschilt. Als je iets met een automatische versnellingsbak wilt heeft de D4 8 schakelmomenten en de andere zes. Koop wat je leuk vindt.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27.03.2021 - 01:43
Wat raad je dan aan? Of als advies?RB64 schreef: ↑27.03.2021 - 21:48EGR is een bekend probleem.
Koppeling is een bekend probleem.
Vliegwiel is een bekend probleem.
Trillingen in de versnellingspook is een bekend probleem.
Als je er eentje kan vinden, waar alles al is bij vervangen of gemodificeerd is, is het verder wel een fijne auto hoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Als je er toch eentje wilt, even goed navragen over de punten die ik aangaf.Ekmen89 schreef: ↑27.03.2021 - 22:29Wat raad je dan aan? Of als advies?RB64 schreef: ↑27.03.2021 - 21:48EGR is een bekend probleem.
Koppeling is een bekend probleem.
Vliegwiel is een bekend probleem.
Trillingen in de versnellingspook is een bekend probleem.
Als je er eentje kan vinden, waar alles al is bij vervangen of gemodificeerd is, is het verder wel een fijne auto hoor
Verder zijn het gewoon hele fijne en comfortabele auto's.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27.03.2021 - 01:43
Dankjewel. Ik ga sowieso een kopen met een volledige onderhoudsboek. Ik hoop dat ze ook eerlijk alles vertellenRB64 schreef: ↑27.03.2021 - 22:46Als je er toch eentje wilt, even goed navragen over de punten die ik aangaf.Ekmen89 schreef: ↑27.03.2021 - 22:29Wat raad je dan aan? Of als advies?RB64 schreef: ↑27.03.2021 - 21:48 EGR is een bekend probleem.
Koppeling is een bekend probleem.
Vliegwiel is een bekend probleem.
Trillingen in de versnellingspook is een bekend probleem.
Als je er eentje kan vinden, waar alles al is bij vervangen of gemodificeerd is, is het verder wel een fijne auto hoor
Verder zijn het gewoon hele fijne en comfortabele auto's.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Ik ben nog steeds blij met mijn V40 D2 2.0 uit oktober 2016.
Binnen de 2 jaar EU garantie heeft 'ie inderdaad de koppelings/vliegwiel issues gehad en ook het oranje motormanagement lampje is een paar keer gaan branden wegens een te gevoelig afgestelde lambdasensor. Schoonmaken en een softwareupdate loste dit laatste defintief op.
Een semi-collega heeft exact dezelfde auto die 1 of 2 weken ouder is met exact dezelfde issues.
Verder na 4,5 jaar de hoofdaccu moeten vervangen (op 119k kilometer) maar heel erg vreemd is dit ook niet.
Binnen de 2 jaar EU garantie heeft 'ie inderdaad de koppelings/vliegwiel issues gehad en ook het oranje motormanagement lampje is een paar keer gaan branden wegens een te gevoelig afgestelde lambdasensor. Schoonmaken en een softwareupdate loste dit laatste defintief op.
Een semi-collega heeft exact dezelfde auto die 1 of 2 weken ouder is met exact dezelfde issues.
Verder na 4,5 jaar de hoofdaccu moeten vervangen (op 119k kilometer) maar heel erg vreemd is dit ook niet.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27.03.2021 - 01:43
Oke super! Dat is inderdaad niet zo gek. Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd naar de ervaringen rondom D3.Longone schreef: ↑28.03.2021 - 13:01 Ik ben nog steeds blij met mijn V40 D2 2.0 uit oktober 2016.
Binnen de 2 jaar EU garantie heeft 'ie inderdaad de koppelings/vliegwiel issues gehad en ook het oranje motormanagement lampje is een paar keer gaan branden wegens een te gevoelig afgestelde lambdasensor. Schoonmaken en een softwareupdate loste dit laatste defintief op.
Een semi-collega heeft exact dezelfde auto die 1 of 2 weken ouder is met exact dezelfde issues.
Verder na 4,5 jaar de hoofdaccu moeten vervangen (op 119k kilometer) maar heel erg vreemd is dit ook niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48
Ik rij nu al een tijdje in een V40 D3 automaat uit 2016. Het is een heerlijk soepele motor met genoeg vermogen om lekker door te rijden. Mijn ervaring met de D2 is dat je prima mee kan komen in het verkeer maar het gaat allemaal wat langzamer. De D4 ken ik alleen uit de V60, waar ik een (groot) verschil merk tussen de D2 en D3 heb ik dat veel minder tussen de D3 en D4. Ik vind de D3 snel genoeg, heb eigenlijk nooit het gevoel dat ik meer vermogen had willen hebben. Verbruik is rond de 1-16/17, niet heel zuinig maar ik doe ook niet heel erg mijn best om zo zuinig mogelijk te rijden. Met ruim 150K op de teller motorisch nog nooit een probleem mee gehad en heb er toch wel regelmatig stevig mee doorgereden. Mijn tip zou een D3 zijn met een Nordic pakket, als je eenmaal gewend bent aan een standkachel en voorruitverwarming dan wil je nooit meer zonder. Let er wel op dat een uitschakelbare passagiersairbag niet altijd standaard is geweest. Kan onhandig zijn als je een baby/kinderstoel voorin wilt plaatsen, is achteraf ook niet te regelen.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27.03.2021 - 01:43
Super bedankt voor je bericht. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd uit voor een D3. En qua onderhoudskosten waar moet ik zo aan denken?KFT schreef: ↑28.03.2021 - 20:34 Ik rij nu al een tijdje in een V40 D3 automaat uit 2016. Het is een heerlijk soepele motor met genoeg vermogen om lekker door te rijden. Mijn ervaring met de D2 is dat je prima mee kan komen in het verkeer maar het gaat allemaal wat langzamer. De D4 ken ik alleen uit de V60, waar ik een (groot) verschil merk tussen de D2 en D3 heb ik dat veel minder tussen de D3 en D4. Ik vind de D3 snel genoeg, heb eigenlijk nooit het gevoel dat ik meer vermogen had willen hebben. Verbruik is rond de 1-16/17, niet heel zuinig maar ik doe ook niet heel erg mijn best om zo zuinig mogelijk te rijden. Met ruim 150K op de teller motorisch nog nooit een probleem mee gehad en heb er toch wel regelmatig stevig mee doorgereden. Mijn tip zou een D3 zijn met een Nordic pakket, als je eenmaal gewend bent aan een standkachel en voorruitverwarming dan wil je nooit meer zonder. Let er wel op dat een uitschakelbare passagiersairbag niet altijd standaard is geweest. Kan onhandig zijn als je een baby/kinderstoel voorin wilt plaatsen, is achteraf ook niet te regelen.
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Hier ook een D3 met 88k km, eigenlijk nul problemen, alleen start stop doet het regelmatig niet, maar dat vind ik niet erg.
Met wat langere afstanden er tussendoor gaat het verbuik over 88k km richting de 1:19 á 20.
Met wat langere afstanden er tussendoor gaat het verbuik over 88k km richting de 1:19 á 20.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- moos v40
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49
Hier een D4.Met deze heb ik vanaf 100.000 km tot nu 178.000km gereden. aan storingen 0,0 problemen. 2x een terugroepactie gehad voor software en een koelslangetje.
ik rij 1:16 (160+ op de snelweg voor de corona en 100max tijd) als slechtste verbruik en ruim 1:20 als ik erg rustig aan doe. Nu met 100 als max en erg opletten (EV rijstijl) heb ik op een afstand van 100km wel eens 1:26 gehaald. Wel is van de mijne de EGR dichtgezet en iets gekeiteld. Maar dat doe ik met alle diesels die ik rij meteen. Rijeigenschappen zijn erg goed en stabiel. Maar dat zullen de andere motoruitvoeringen ook doen. Radio is goed, navigatie kun je via internet updaten. ook top.
ik rij 1:16 (160+ op de snelweg voor de corona en 100max tijd) als slechtste verbruik en ruim 1:20 als ik erg rustig aan doe. Nu met 100 als max en erg opletten (EV rijstijl) heb ik op een afstand van 100km wel eens 1:26 gehaald. Wel is van de mijne de EGR dichtgezet en iets gekeiteld. Maar dat doe ik met alle diesels die ik rij meteen. Rijeigenschappen zijn erg goed en stabiel. Maar dat zullen de andere motoruitvoeringen ook doen. Radio is goed, navigatie kun je via internet updaten. ook top.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Grofweg:
voor 2015:
D2 = 1.6 PSA diesel 115 pk 270 nm 4 cilinder
D3 = 2.0 Volvo diesel 150 pk 350 nm 5 cilinder
D4 = 2.0 Volvo diesel 177 pk 400 nm 5 cilinder
Na 2015
D2 = 2.0 Volvo diesel 120 pk 280nm 4 cilinder
D3 = 2.0 Volvo diesel 150 pk 320nm 4 cilinder
D2 = 2.0 Volvo diesel 190 pk 400nm 4 cilinder
Doe een kentekenckeck bij RDW om zeker te weten welke motor er in zit.
Er is er geen een slecht, ook de PSA diesel niet. De slechte reputatie betreft een oudere versie van deze motor.
De 1.9 uit de oude V40 waaraan je refereert is een Renault diesel. Die komt hier niet voor.
voor 2015:
D2 = 1.6 PSA diesel 115 pk 270 nm 4 cilinder
D3 = 2.0 Volvo diesel 150 pk 350 nm 5 cilinder
D4 = 2.0 Volvo diesel 177 pk 400 nm 5 cilinder
Na 2015
D2 = 2.0 Volvo diesel 120 pk 280nm 4 cilinder
D3 = 2.0 Volvo diesel 150 pk 320nm 4 cilinder
D2 = 2.0 Volvo diesel 190 pk 400nm 4 cilinder
Doe een kentekenckeck bij RDW om zeker te weten welke motor er in zit.
Er is er geen een slecht, ook de PSA diesel niet. De slechte reputatie betreft een oudere versie van deze motor.
De 1.9 uit de oude V40 waaraan je refereert is een Renault diesel. Die komt hier niet voor.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48
Heb het even voor je opgezocht: ik heb 3 onderhoudsbeurten gehad (bij de Volvo dealer) 2 van 600 euro en degene bij 150K was 1.100 euro (incl distributieriem vervangen). Verder banden, remblokken en een paar keer een half flesje olie bijgevuld.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
In 2014 is ook kort de D4 4 cilinder met 181pk/400Nm geleverd (motorcode D4204T5).Marcnij schreef: ↑29.03.2021 - 08:45 Grofweg:
voor 2015:
D2 = 1.6 PSA diesel 115 pk 270 nm 4 cilinder
D3 = 2.0 Volvo diesel 150 pk 350 nm 5 cilinder
D4 = 2.0 Volvo diesel 177 pk 400 nm 5 cilinder
Na 2015
D2 = 2.0 Volvo diesel 120 pk 280nm 4 cilinder
D3 = 2.0 Volvo diesel 150 pk 320nm 4 cilinder
D2 = 2.0 Volvo diesel 190 pk 400nm 4 cilinder