Hallo, ik heb sinds kort een probleempje met mijn koppelingspedaal. Het pedaal blijft wel eens onderin hangen. Ook voel ik soms een zwaar punt halverwege bij het opkomen van het pedaal.
Het is heel wisselend, dan weer een week niks aan de hand en dan in een keer twee keer achter elkaar. Wat kan hier van de oorzaak zijn? Heb iets gelezen over ontluchten van het pedaal maar dan moet je het constant hebben en niet af en toe lijkt mij?
Het gaat om een V40 D2 van okt 2015 met 139.000km op de teller.
Alvast bedankt.
Gr Lolke.
Koppelingpedaal komt niet terug, blijft onderin hangen.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Even de zoek-functie gebruiken.
Is al het 1 en ander over geschreven.
Ook over het financiën, voordat je de garage weer mag verlaten
Is al het 1 en ander over geschreven.
Ook over het financiën, voordat je de garage weer mag verlaten
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Heb dit zelf ook gehad nadat mijn moeder steeds in de 3e versnelling optrok tijdens een vakantie (omdat ze niet voelde waar de 1 zat). Twee dagen zat er toen ook zo'n "zwaar punt" in het pedaal. Daarna was het weg en is niet meer teruggekomen. Ik heb ook niet begrepen hoe zoiets tijdelijk kan zijn.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18.03.2017 - 18:54
- Locatie: Oostelijk van het Zwartewater
@lolke,
Is het na een paar keer pompen weer 'normaal'?
Heb ik ook gehad, inwendige lekkage in de koppelingscilinder, schijnt vaker voor te komen.
Bij mij onder garantie gefixt.
Is het na een paar keer pompen weer 'normaal'?
Heb ik ook gehad, inwendige lekkage in de koppelingscilinder, schijnt vaker voor te komen.
Bij mij onder garantie gefixt.
Rij niet harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9872
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zodra hij onderin hangt handmatig ff weer op pompen..... Dan doet hij weer voor zolang het duurt. Onlangs bij mijn D4 uit 2015 vervangen en het was de 'bovenste' cilinder.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29.10.2018 - 17:13
- Locatie: Stiens
Hans, bedankt voor jou reactie. Ik kan het pedaal gewoon weer omhoog trekken en dan werkt hij weer prima. Wat koste dat vervangen van de bovenste cilinder en hoe weten ze welke lek is van de twee?Hans oet Twent schreef: ↑11.05.2021 - 15:30 Zodra hij onderin hangt handmatig ff weer op pompen..... Dan doet hij weer voor zolang het duurt. Onlangs bij mijn D4 uit 2015 vervangen en het was de 'bovenste' cilinder.
Er zit ook nog eentje in de versnellingsbak.
Gr. Lolke.
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9872
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Kosten weet ik niet want het viel in de garantie periode. Volgens de garage was hun ervaring dat het de 'bovenste' was. Hij gaat nu weer goed.Lolke schreef: ↑11.05.2021 - 16:05Hans, bedankt voor jou reactie. Ik kan het pedaal gewoon weer omhoog trekken en dan werkt hij weer prima. Wat koste dat vervangen van de bovenste cilinder en hoe weten ze welke lek is van de twee?Hans oet Twent schreef: ↑11.05.2021 - 15:30 Zodra hij onderin hangt handmatig ff weer op pompen..... Dan doet hij weer voor zolang het duurt. Onlangs bij mijn D4 uit 2015 vervangen en het was de 'bovenste' cilinder.
Er zit ook nog eentje in de versnellingsbak.
Gr. Lolke.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev