Goedenavond! Nou ja, niet zo'n goede eigenlijk..
Vandaag de brandstoffilter van mijn V40 D2 2013 vervangen. Ik heb, op advies van een materialenzaak, de filter gevuld met een dieseltoevoeging en na alles te hebben aangesloten geprobeerd de boel te starten. Hij ging even aan (restbrandstof denk ik) en viel vervolgens uit.
Volgens een instructie filmpje op internet zou er dan wat lucht nog aanwezig zijn en moest ik nogmaals proberen te starten.
Nu, ongeveer 8 lange startpogingen verder, start hij nog steeds niet.
Ik kan zo niet vinden hoe ik dit kan herstellen. Ik hoop dat het relatief simpel en is en dat ik het zelf kan doen (2e auto wordt morgenvroeg naar de garage gesleept, niet door mijn toedoen..) . Als ik iets moet aanschaffen hiervoor, is dat geen probleem.
Hoop dat iemand mij uit de brand(stoffilter) kan helpen!
niet starten na vervangen brandstoffiler
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2767
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Filter kun je beter vullen met diesel ipv een toevoeging, want dan zou ie puur op dit spul gaan lopen, vraag is of dat wel zo lekker is voor inspuitdelen zoals pomp en injectors.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat, ik vrees ook dat je hem toch nog moet ontluchten. Zeker na de mislukte startpogingen.
Heb alleen geen idee hoe dit precies bij de V40 zit.
Heb alleen geen idee hoe dit precies bij de V40 zit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 20.05.2021 - 12:59
je zou even 1 voor 1 de brandstofleidingen bij de injector kunnen losmaken (niet helemaal, maar genoeg zodat de lucht ontsnapt), dan even starten tot er diesel uit komt, dit doe je dus bij elke injector... zullen vast wel how-to's op youtube staan
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zo heb ik het laatst bij de tractor ook gedaan, maar heb je voor een common rail geen pompje nodig in verband met de veel hogere druk?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22.02.2019 - 17:15
- Locatie: Groningen
Dank voor de reacties! Ben nog een leek op dit gebied. Wat filtertjes reeds vervangen en dit was de volgende stap..
Garage gaf nog als tip de auto laten slepen en dan tijdens het rollen de auto proberen te starten door de koppeling te laten opkomen. Dan zou de brandstof ook aangezogen worden. Klink dat als een mogelijke goede oplossing?
Anders ga ik het idee van rfs88 bekijken of dat voor mijn kunsten nu haalbaar is. Zo niet, wordt het toch ophalen door de garage
Garage gaf nog als tip de auto laten slepen en dan tijdens het rollen de auto proberen te starten door de koppeling te laten opkomen. Dan zou de brandstof ook aangezogen worden. Klink dat als een mogelijke goede oplossing?
Anders ga ik het idee van rfs88 bekijken of dat voor mijn kunsten nu haalbaar is. Zo niet, wordt het toch ophalen door de garage
Volvo V40 D2, dec 2013.
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Zoek even de retourleiding op, en zet daar vacuüm op. Als je alles doortrekt tot aan de retour, zit de rest meestal wel vrij goed gevuld en kan hij erop starten.
Even bij HBM een vacuümpompje aanschaffen (of gewoon ergens lenen) en gaan.
Even bij HBM een vacuümpompje aanschaffen (of gewoon ergens lenen) en gaan.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 20.05.2021 - 12:59
vaak genoeg gedaan bij moderne diesels met common rail, je moet alleen wel maar een heel klein beetje opendraaien ivm hoge druk. Als je hem helemaal open zou draaien spuit het aan alle kanten eruit