Mijn auto is een r-design D2. Dus met de 10mm verlaging fabrieksaf.
Na vervanging van de voor veren staat de auto aan de voorkant nu hoger dan het was. Kan dit nog zakken na een een aantal dagen/weken?
Bij de apk was geconstateerd dat er een veer gebroken was en hebben ze links en rechts vervangen.
Omdat de dempers ook slecht waren zijn deze ook vervangen door bilstein b4 aan de voorkant.
De bilstein dempers zijn B4 22-249104 en B4 22-249098. Dus de "standaard OEM vervangings" dempers. Niet voor sportchassis.
Ik vermoed dat ze een ook standaard veer hebben geplaatst. Dit ga ik nog navragen.
Bilstein heeft ook dempers van B4 voor een sportchassis. Past dit op een r-design? Of is dit niet nodig?
Sportchassis 22-261557 links
Sportchassis 22-261564 rechts
Omdat de achterkant ook hoger staat sinds ik de auto heb gekocht vermoed ik dat er momenteel niks meer van klopt. Waarschijnlijk allemaal vervangingsonderdelen geweest voor een standaard v40.
Voor en achter hebben 5,5cm ruimte tussen wielkast en band. Wat is normaal voor een r-design?
Van eibach heb ik 30mm en 25mm verlagingsveren gezien.
Eibach prokit E10-84-006-07-22
25mm
aslast vooras tot (kg): 1140
Eibach prokit E10-84-006-14-22
30mm
aslast vooras tot (kg):1020
Welke heb ik dan nodig voor een d2?
Om ook de achterkant weer te verlagen zag ik deze 2 nummers van bilstein.
Achter B4 19-264448 Standaard
Achter B4 19-249117 sportchassis
Welke heb ik nodig voor de achterkant. Omdat de voorkant ook niet sportchassis is neem ik aan 19-264448
Indien het wel allemaal sportchassis hoort te zijn dien ik voor dus ook weer te vervangen.
Zit er in het chasiss verschil met een r-design of zijn dit puur de veren/dempers die lager zijn en dus niet in het chassis zelf een aanpassing voor de verlaging?
Ik heb 18" velgen erop zitten met 225--40-18
Beilstein schokbrekers en eibach veren
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03.06.2007 - 22:50
Volvo V40 D2 R-Design 2013: Black - Business Pack Pro - Winter Line - Panoromaisch dak - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Stuurbekrachtiging met 3 instellingen - Afneembare trekhaak - Zonder model en motortype aanduiding
Meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56467
Meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56467
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Zo te horen heeft de betreffende garage er een puinhoop van gemaakt. Ik zou ze vragen of ze het willen controleren en vervolgens aanpassen wanneer nodig. Originele R-design veren en dempers zijn namelijk helemaal niet zo duur. Zelf ook nog even kijken welke veren er daadwerkelijk onder zitten zodat je niet af geserveerd wordt met een ontwijkend verhaal.
Mocht je toch iets van Eibach willen dan heb je rondom het spul voor een sportchassis nodig met de 102KG veren, het D2 blokje is niet de zwaarste.
Mocht je toch iets van Eibach willen dan heb je rondom het spul voor een sportchassis nodig met de 102KG veren, het D2 blokje is niet de zwaarste.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03.06.2007 - 22:50
22-261564 - Bilstein B4 Schokdemper Veerpoot Voorzijde Rechts sportchassis
22-261557 - Bilstein B4 Schokdemper Veerpoot Voorzijde Links Sport Chassis
19-264448 - Bilstein B4 Schokdemper Achterzijde Volvo V40 Sport Chassis
E10-84-006-14-22 Eibach prokit 30mm aslast vooras tot (kg):1020
Dan zou dit setje dus goed moeten passen
Weet iemand wat het verschil is tussen de normale en de sportdempers van bilstein. Is dat alleen de hoogte van de demper?
22-261557 - Bilstein B4 Schokdemper Veerpoot Voorzijde Links Sport Chassis
19-264448 - Bilstein B4 Schokdemper Achterzijde Volvo V40 Sport Chassis
E10-84-006-14-22 Eibach prokit 30mm aslast vooras tot (kg):1020
Dan zou dit setje dus goed moeten passen
Weet iemand wat het verschil is tussen de normale en de sportdempers van bilstein. Is dat alleen de hoogte van de demper?
Volvo V40 D2 R-Design 2013: Black - Business Pack Pro - Winter Line - Panoromaisch dak - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Stuurbekrachtiging met 3 instellingen - Afneembare trekhaak - Zonder model en motortype aanduiding
Meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56467
Meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56467
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Sport veerdempers hebben een kortere slag. Over het algemeen ook stugger. De zuiger is ook dikker zodat ze de klappen beter kunnen opvangen.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Bilstein sorteert hardheid via het B-nummer. Als de B4 sportdemper harder is dan de normale B4 demper dan had het een B6 moeten zijn... Maar je weet het nooit met de marketing afdelingen van die fabrikanten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03.06.2007 - 22:50
Na verder onderzoek lijkt het erop dat bilsteins een hogere druk hebben dan bijvoorbeeld een sachs veer. Er zijn op meerdere fora's en filmpjes dezelfde issues bij plaatsen van bilsteins dat de auto wat hoger staat vanwege de opwaarste hogere druk. Ook bij overzetten gebruik van de oude veren.
Dit kan na een tijdje wat zakken. Dit verklaart dan wel dan de auto iets hoger staat. Deze dempers zijn ook wat stugger vanwege die hogere druk.
Dit kan na een tijdje wat zakken. Dit verklaart dan wel dan de auto iets hoger staat. Deze dempers zijn ook wat stugger vanwege die hogere druk.
Volvo V40 D2 R-Design 2013: Black - Business Pack Pro - Winter Line - Panoromaisch dak - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Stuurbekrachtiging met 3 instellingen - Afneembare trekhaak - Zonder model en motortype aanduiding
Meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56467
Meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56467