raspaardje schreef: ↑05.09.2021 - 01:44
Ooit wel eens van de Volvo specialist gehoord?
Natuurlijk, die heeft minder kosten dan een Volvo dealer en kan veel "creatiever" zijn in de zin van vloeistoffen nog een tijdje laten zitten, solderen aan modules, velgen met adapters passend krijgen, rommelen aan EGR-kleppen, roetfilters etc.
Bij een dealer gaat alles officieel, en daar betaal je voor. Uurlonen zijn hoger en je betaalt de lijstprijzen voor onderdelen waar ze op zich makkelijk 50% korting op zouden kunnen geven.
Maximale zekerheid heeft zijn prijs, en ik heb het er graag voor over.
Minder, maar dan wordt er hier en daar nog wel eens iets weggestreept dat bij de volgende beurt wel komt.
OGA244 schreef: ↑05.09.2021 - 02:08
Met gratis assistance vallen de totale kosten best mee..
Wegenwacht los is toch ook €120 pp p/jr
Kleine 90 euro in Nederland, buitenland erbij paar tientjes extra.
Hier van de week spul binnen gekregen, 1 auto grote beurt, 1 auto kleine beurt.
Die laatste gaat bijna 9,5 liter olie in. Alle filters van Mann, olie van Castrol en 167 euro verder en beide auto's zijn weer klaar.
Zelf ook in het begin de Volvo's naar de dealer gebracht voor onderhoud, kost wat maar dan was het wel klaar.
Nu ik de prijsverschillen ken zou ik het alleen nog maar met een auto doen die nog in de garantie zit.
fredhead schreef: ↑05.09.2021 - 10:40
Kleine 90 euro in Nederland, buitenland erbij paar tientjes extra.
Mijn berekening voor mijn persoonlijke situatie (in vergelijking tot VA), die voor iedereen dus anders kan zijn:
Bron: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa
- Pechhulp Standaard: 13,65 per maand = 163,80 per jaar
- Partner: 7,50 per jaar
- Kids (2x): 5,00 per jaar
- Aanhangwagen buitenland: 15,00 per jaar
Totaal: 191,30 per jaar.
Zo berekend is een jaarbeurt van 299 euro een koopje toch?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Bij een jaarbeurt is het verschil inderdaad een stuk kleiner, echter ging het hier om een normale beurt van het dubbele bedrag.
Overigens weet ik niet zeker of je bij VA ook je aanhanger standaard erbij hebt zitten.
Niet zozeer om het vergelijk te veranderen, maar ik dacht dat dat niet standaard was en als je dan net een keertje met pech staat is dat dan wel erg lullig.
fredhead schreef: ↑05.09.2021 - 10:40
Kleine 90 euro in Nederland, buitenland erbij paar tientjes extra.
Mijn berekening voor mijn persoonlijke situatie (in vergelijking tot VA), die voor iedereen dus anders kan zijn:
Bron: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa
- Pechhulp Standaard: 13,65 per maand = 163,80 per jaar
- Partner: 7,50 per jaar
- Kids (2x): 5,00 per jaar
- Aanhangwagen buitenland: 15,00 per jaar
Totaal: 191,30 per jaar.
Zo berekend is een jaarbeurt van 299 euro een koopje toch?
Die € 299,- alleen als je auto 6 jaar of ouder is. B.v. een nw XC40 € 415,- en/of € 635,- afhankelijk van KM of jaar
Herman.Kuyk schreef: ↑05.09.2021 - 13:06
Die € 299,- alleen als je auto 6 jaar of ouder is. B.v. een nw XC40 € 415,- en/of € 635,- afhankelijk van KM of jaar
Bij mij vinden ze (gelukkig) altijd wel iets wat ook vervangen moet worden / of al (bijna) defect is.
De rekening valt altijd hoger uit.
En ik klaag niet want ik word goed geholpen en vrijwel altijd dezelfde ochtend of dag (bij veel werk) klaar.
fredhead schreef: ↑05.09.2021 - 13:03
Overigens weet ik niet zeker of je bij VA ook je aanhanger standaard erbij hebt zitten.
Niet zozeer om het vergelijk te veranderen, maar ik dacht dat dat niet standaard was en als je dan net een keertje met pech staat is dat dan wel erg lullig.
Schermafbeelding 2021-09-05 om 14.28.45.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
raspaardje schreef: ↑05.09.2021 - 01:44
Ooit wel eens van de Volvo specialist gehoord?
Natuurlijk, die heeft minder kosten dan een Volvo dealer en kan veel "creatiever" zijn in de zin van vloeistoffen nog een tijdje laten zitten, solderen aan modules, velgen met adapters passend krijgen, rommelen aan EGR-kleppen, roetfilters etc.
Bij een dealer gaat alles officieel, en daar betaal je voor. Uurlonen zijn hoger en je betaalt de lijstprijzen voor onderdelen waar ze op zich makkelijk 50% korting op zouden kunnen geven.
Maximale zekerheid heeft zijn prijs, en ik heb het er graag voor over.
en
Je wil een premium Volvo rijden, dan horen daar ook premium onderhoudsprijzen bij.
Je bent een gouden klant voor de dealer
Ik zou toch liever iets kritischer geld uitgeven.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Ik reed laatst met mijn busje (ja ja geen Volvo uiteraard) de spiegelkap eraf en het bovenste glas was stuk. Zover ik kon zien was verder alles nog heel. Denk vraag het ff bij de dealer. Ja dat wordt een compleet nieuwe spiegel kreeg ik te horen. 400/500. Op mijn verweer dat het glas en kap los besteld kon worden kreeg ik te horen van wij werken alleen met originele onderdelen en ze konden het niet los bestellen. Zelf maar voor een paar tientjes online besteld, internet staat er vol mee. Ze hebben het hartstikke druk bij de dealers dus heb er geen medelijden mee hoor.
Dennis Slagboom schreef: ↑05.09.2021 - 19:27
Op mijn verweer dat het glas en kap los besteld kon worden kreeg ik te horen van wij werken alleen met originele onderdelen en ze konden het niet los bestellen.
Dat zei ik al eerder, een dealer doet alles officieel; geen velgreparaties, geen remschijven afdraaien, geen losse LED of xenonlampjes inbouwen, geen kroonsteentjes, geen tape ergens omheen etc.
Er zit wat in, ze hebben geen tijd / zin in gezeur achteraf want dat kost alleen maar geld en schaadt wellicht hun reputatie.
Laatst gewijzigd door Longone op 06.09.2021 - 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
raspaardje schreef: ↑05.09.2021 - 01:44
Ooit wel eens van de Volvo specialist gehoord?
Natuurlijk, die heeft minder kosten dan een Volvo dealer en kan veel "creatiever" zijn in de zin van vloeistoffen nog een tijdje laten zitten, solderen aan modules, velgen met adapters passend krijgen, rommelen aan EGR-kleppen, roetfilters etc.
Bij een dealer gaat alles officieel, en daar betaal je voor. Uurlonen zijn hoger en je betaalt de lijstprijzen voor onderdelen waar ze op zich makkelijk 50% korting op zouden kunnen geven.
Maximale zekerheid heeft zijn prijs, en ik heb het er graag voor over.
Het ging mij natuurlijk om normaal onderhoud, niet het uitprogrammeren van EGR-werking, verwijderen van roetfilter of andere zaken. Op elk onderdeel wordt een enorme marge gezet, daarnaast is er het hoge uurloon én is er onderhoud waarvoor een vast aantal uren wordt berekend terwijl een monteur minder uren nodig heeft. Dat allemaal kan je "officieel"/volgens de merkspecificaties (want elke automerk werkt zo) noemen, als er meer mensen kritisch hierop zouden zijn zou de situatie wél anders zijn!
Overigens durf ik de stelling dat dealeronderhoud maximale zekerheid oplevert wel te betwisten. Wat mij betreft betekent dealeronderhoud maximaal gemak voor een prijs waarvan iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij/zij dat ervoor over heeft.
2019 Volvo V60 T5 R-DesignPolestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Maximale zekerheid heb jij ook bij een dealer niet. Zijn er zat die maar wat aanrommelen. Niet dat alle dealers slecht zijn en specialisten of universele garages altijd hun werk keurig doen. Maar blind varen op de dealer want die doen alles officieel en op alle onderdelen staat Volvo en dat is altijd goed, nee dat klopt niet.
Vooral als je een wat oudere Volvo hebt, loont de specialist. Die zien de modellen langer en kennen ook de probleempjes op leeftijd. Ze bestellen onderdelen vaak gewoon bij de dealer of monteren het merk die het origineel ook levert.
NielsPHEV schreef: ↑05.09.2021 - 10:01
Wat betaalt een grote lease maatschappij ?
Die gaan niet naar de dealer behalve voor recalls en garantie. Leaseplan is hier een voorbeeld van.
Zo’n auto hoef ik dus niet als 2e hands.
Idem voor een jonge, gebruikte waar de eigenaar al het onderhoud zelf heeft gedaan (tenzij hij kan aantonen automonteur oid te zijn )
Nou ik MOET met mijn bedrijfsleasert naar de dealer. Dat die dan niet bij elke beurt, maar wel bij elke 2e beurt, het interieurfilter mag vervangen vind ik nog tot daar aan toe.
Maar bij de leasemij van ons bedrijf gaat dus alles via de dealer. Ook banden etc. (En ik krijg de banden die IK wil.)
Lang of breed gekeken is de dealer van welk merk dan ook iets begrotelijker dan een Bovag of Volvo specialist garage.
Verder zie ik niet de beurt pro forma factuur niet gedefinieerd, m,a.w. wat gebeurd er voor dat geld?
Ik persoonlijk denk dat je geen dealer nodig hebt voor een gemiddelde beurt aan welke auto dan ook, tenzij je mogelijk merk relateerde terugroep acties hebt.
Je kunt ook een Volvo specialist opzoeken daar zijn er verschillende van ook als Forum sponsor. MMTS in Twente, Volvoservice Elst bij Arnhem en Nordic in Heerhugowaard is ook een goed adres kortom keuze genoeg.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Bover schreef: ↑19.09.2021 - 15:30
Verder zie ik niet de beurt pro forma factuur niet gedefinieerd, m,a.w. wat gebeurd er voor dat geld?
Ik persoonlijk denk dat je geen dealer nodig hebt voor een gemiddelde beurt aan welke auto dan ook, tenzij je mogelijk merk relateerde terugroep acties hebt.
Auto's worden steeds complexer en moeilijker. Jouw model is prima te onderhouden door een specialist, er zijn geen software updates meer en alle zwakke punten zijn inmiddels wijd verbreid gekend.
Kijk even naar dit topic: https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?f=83&t=88533
Een zogenaamde specialist weet niet eens dat de distributie interval is verlaagd van 240.000km naar 150.000km. Bij deze 1e wissel vervangt hij de koelwaterpomp terwijl dit niet nodig is (klant nodeloos op kosten jagen) en ontlucht verkeerd (niet wetende dat er een terugroepactie is) waardoor een lekke kop ontstaat. Lekker goedkoop dus, als je niet naar de dealer gaat (maar niet heus).
Tja Johan , inderdaad alles staat met vakmanschap en een goede Volvo specialist is daarvan zeker op de hoogte..... Ik zou m/n splinternieuwe XC 90 ook naar de dealer brengen, maar twee jaar zou ik uitwijken naar onderstaande bijvoorbeeld:
Goede volvo specialisten, dus geen Volvo dealers, die ik ken zijn bijv. Nordic Heerhugowaard, Gebroeders Gijssen in Elst en firma v Veen in Rijssen.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
fredhead schreef: ↑05.09.2021 - 10:40
Kleine 90 euro in Nederland, buitenland erbij paar tientjes extra.
Mijn berekening voor mijn persoonlijke situatie (in vergelijking tot VA), die voor iedereen dus anders kan zijn:
Bron: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa
- Pechhulp Standaard: 13,65 per maand = 163,80 per jaar
- Partner: 7,50 per jaar
- Kids (2x): 5,00 per jaar
- Aanhangwagen buitenland: 15,00 per jaar
Totaal: 191,30 per jaar.
Zo berekend is een jaarbeurt van 299 euro een koopje toch?
Toch denk ik als je ergens met pech staat de anwb gemiddeld sneller bij je is dan een garage. Zeker buiten de openingstijden. Heeft iemand daar ervaring mee?