Auto gisteren voor onderhoud bij de dealer gehad.
Heb nu de storingscode CEM-U030141 en TRM-U040268 en deze stonden er maandag niet in!
Dit is weer lekker apart volgens de monteur zijn er voor de V40 geen software updates meer.
Wie heeft een idee waar ze weg komen?
Storingscode na servicebeurt
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Neem aan dat je al weet wat ze betekenen, ik zou ze even wissen en kijken of het weer terug komt.
Jelmer,
Code wissen heeft geen zin ze zijn nl actief.
Daarnaast wacht ik op een verklaring v/d dealer wat ze hebben gedaan.
Code wissen heeft geen zin ze zijn nl actief.
Daarnaast wacht ik op een verklaring v/d dealer wat ze hebben gedaan.
Maar er zijn geen updates uitgevoerd aldus de monteur hoe-dan deze melding
-
- 4th Gear member
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Hier vind je het TJ van de foutcode met als aanbeveling: fout kan worden genegeerd. Ook lees je dat de foutcode kan ontstaan na de Volvo 2.0 service die bij elke beurt wordt uitgevoerd. Dat lijkt me bij jou dan ook het geval. Mijn ervaring is dat monteurs niet zien en weten (en niet geinteresseerd zijn in ) welke updates er automatisch met deze service meekomen.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/ ... 4-9999.pdf
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/ ... 4-9999.pdf
Service blad TJ 34676.2.0 had ik in middels gevonden.
De fout melding TRM-U040268 kan ik nog niet plaatsen. In januari de 30000 km beurt incl. de service 2.0 gehad (volgens rekening) geen fout meldingen en nu dus die meldingen en omdat ze actief zijn vind ik dit wel apart. Maar morgen maar eens langs de dealer voor tekst en uitleg.
De fout melding TRM-U040268 kan ik nog niet plaatsen. In januari de 30000 km beurt incl. de service 2.0 gehad (volgens rekening) geen fout meldingen en nu dus die meldingen en omdat ze actief zijn vind ik dit wel apart. Maar morgen maar eens langs de dealer voor tekst en uitleg.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Er zitten wel vaker "spookcodes" in een auto.
Ondervind je ook problemen gerelateerd aan deze codes dan? Anders geen reden tot paniek
Ondervind je ook problemen gerelateerd aan deze codes dan? Anders geen reden tot paniek
De dealer heeft er geen verklaring voor, ook op mijn vragen gaven ze zeer vage antwoorden.
Ook geen duidelijk antwoord, heeft de auto bij de vorige beurt wel of niet aan de VIDA gehangen, er waren toen voor en na geen foutmeldingen, en nu hebben we wel foutmeldingen na de beurt.
Heb ik aangegeven dat ik de auto naar een andere Volvo dealer zou brengen om de werkzaamheden die op de rekening staan en die bij de 60000 KM horen te laten controleren.
Hier waren ze niet helemaal niet blij mee, ik moest hun kunnen vertrouwen.
Dat ik dat niet doe heb ik hun even uitgelegd en wel hierom. Als je bougies vervangt (staat op de rekening) zie je dat aan de bobine of ze zijn schoongemaakt of je ziet de vingerafdrukken door de stoflaag heen, geen van beide.
In middels had de Vestigingsmanager zich ook bij het gesprek gevoegd en vroeg mij samen met zijn service adviseur dit te bespreken.
Conclusie van dit gesprek rekening gaat de prullenbak in. Ben ik blij? nee dit heeft mij een hoop tijd gekost.
Aan de andere kant heeft het wel weer de vooroordelen bevestigd over het dealer onderhoud.
Ook geen duidelijk antwoord, heeft de auto bij de vorige beurt wel of niet aan de VIDA gehangen, er waren toen voor en na geen foutmeldingen, en nu hebben we wel foutmeldingen na de beurt.
Heb ik aangegeven dat ik de auto naar een andere Volvo dealer zou brengen om de werkzaamheden die op de rekening staan en die bij de 60000 KM horen te laten controleren.
Hier waren ze niet helemaal niet blij mee, ik moest hun kunnen vertrouwen.
Dat ik dat niet doe heb ik hun even uitgelegd en wel hierom. Als je bougies vervangt (staat op de rekening) zie je dat aan de bobine of ze zijn schoongemaakt of je ziet de vingerafdrukken door de stoflaag heen, geen van beide.
In middels had de Vestigingsmanager zich ook bij het gesprek gevoegd en vroeg mij samen met zijn service adviseur dit te bespreken.
Conclusie van dit gesprek rekening gaat de prullenbak in. Ben ik blij? nee dit heeft mij een hoop tijd gekost.
Aan de andere kant heeft het wel weer de vooroordelen bevestigd over het dealer onderhoud.
Auto voor de 2x de 60000 KM laten uitvoeren. Voorval besproken met de Volvo specialist.
Het resultaat:
Bougies vervangen was niet gedaan.
Remvloeistof vervangen was niet gedaan.
Motorolie was vervangen
Luchtfilter was vervangen
Interieurfilter was vervangen maar de airflow richting verkeerde kant op en nu ook uitgezogen en ook onder het tapijt.
Code:TRM-U040268 software opnieuw geladen code is weg.
Code: CEM-U030141 blijft totdat Volvo met een update komt.
Vraag me wel af of Volvo nog met een update komt.
Als je kijkt hoe moeizaam het gaat met updates voor de navigatie 1x per jaar verwacht hier niet veel van.
Ik weet dat ik kritisch ben, maar dat de Volvo dealer zoveel steken heeft laten vallen geeft toch te denken. Overweg om bij Volvo Nederland een klacht neer te leggen, mijn buurman zegt gebeurt niks mee Volvo moet het hebben van de lease rijders en het gros geeft niks om de auto, en die enkele particulier ach wat moet je ermee. Denk dat hij gelijk heeft!
Het resultaat:
Bougies vervangen was niet gedaan.
Remvloeistof vervangen was niet gedaan.
Motorolie was vervangen
Luchtfilter was vervangen
Interieurfilter was vervangen maar de airflow richting verkeerde kant op en nu ook uitgezogen en ook onder het tapijt.
Code:TRM-U040268 software opnieuw geladen code is weg.
Code: CEM-U030141 blijft totdat Volvo met een update komt.
Vraag me wel af of Volvo nog met een update komt.
Als je kijkt hoe moeizaam het gaat met updates voor de navigatie 1x per jaar verwacht hier niet veel van.
Ik weet dat ik kritisch ben, maar dat de Volvo dealer zoveel steken heeft laten vallen geeft toch te denken. Overweg om bij Volvo Nederland een klacht neer te leggen, mijn buurman zegt gebeurt niks mee Volvo moet het hebben van de lease rijders en het gros geeft niks om de auto, en die enkele particulier ach wat moet je ermee. Denk dat hij gelijk heeft!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Zou zeker een klacht neerleggen, gewoon oplichterij! Die bougies kosten nog flink geld ook.
Afgelopen voor jaar ook grote beurt laten doen bij de dealer en duidelijk aangegeven dat ik de oude bougies wilde zien, die kreeg ik netjes mee.
Prijs van de olie vd dealer is ook belachelijk...
Afgelopen voor jaar ook grote beurt laten doen bij de dealer en duidelijk aangegeven dat ik de oude bougies wilde zien, die kreeg ik netjes mee.
Prijs van de olie vd dealer is ook belachelijk...
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Zo zie je maar weer, dealers rommelen ook maar wat aan.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4612
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou zeker een klacht indienen bij de dealer. Al was het maar om ze te laten weten wat er verkeerd is gegaan zodat ze daar de verantwoordelijke monteur op aan kunnen spreken.
Zo jammer dit: alle dealers en daar werkende mensen over één kam scheren.volvo440special schreef: ↑02.10.2021 - 16:11 Zo zie je maar weer, dealers rommelen ook maar wat aan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als remvloeistof vervangen wel op de factuur stond en niet is gedaan en hetzelfde voor de bougies dan zou dat voor mij aanleiding zijn voor een ernstig gesprek om afhankelijk van de uitkomst van dit wellicht zelfs een formele klacht in te dienen via de importeur. Als men structureel de bougies niet vervangt bij de beurten dan is dit zelfs redelijk makkelijk te zien. In alle gevallen eerst met de dealer spreken het kan altijd een incident zijn en je geeft hen de kans het goed op te lossen
Heb al contact gehad met de importeur.
Mijn vrije vertaling van het gesprek, wat vervelend voor U toch netjes van de dealer dat u de rekening niet hoeft te voldoen.
M.a.w. ze nemen de dealer in bescherming. Hier steek ik geen energie meer in!
Mijn vrije vertaling van het gesprek, wat vervelend voor U toch netjes van de dealer dat u de rekening niet hoeft te voldoen.
M.a.w. ze nemen de dealer in bescherming. Hier steek ik geen energie meer in!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Hola! Als je een beetje het forum volgt, kun je lezen dat ik post dat er zeker goede dealers zijn. Die hun werk wél serieus nemen. Ik heb het wellicht idd een beetje zwart/wit beschreven. Maar mijn bedoeling was vooral wijzen naar de dealers die er bewezen een zooitje van maken, zoals deze. En dat zomaar blindvaren op de dealer ook een no-go is.Gouwe schreef: ↑02.10.2021 - 17:30Zo jammer dit: alle dealers en daar werkende mensen over één kam scheren.volvo440special schreef: ↑02.10.2021 - 16:11 Zo zie je maar weer, dealers rommelen ook maar wat aan.
https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1714432#p1714432
Er moet heel wat gebeuren om serieus genomen te worden met een klacht. Pas met dossieropbouw voelen ze soms nattigheid. Je staat vaak gewoon met lege handen tegenover een grote organisatie.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20626
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wellicht heb je pech met deze dealer maar met een andere gaat het wel goed.
Die 6 Volvo's die wij hadden gingen voor zover ik iets zelf niet kon repareren, naar de lokale dealer waar ik graag kwam. Ook voor materialen die ik nodig had werd gewoon in het magazijn gezocht en aan mij verkocht.
Die 6 Volvo's die wij hadden gingen voor zover ik iets zelf niet kon repareren, naar de lokale dealer waar ik graag kwam. Ook voor materialen die ik nodig had werd gewoon in het magazijn gezocht en aan mij verkocht.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17.07.2021 - 16:33
Zit het vervangen van de bougies en benzinefilter niet in standaard in de prijs van een grote beurt bij volvo of heb je hier apart voor moeten betalen?RB64 schreef: ↑27.09.2021 - 16:12 Zou zeker een klacht neerleggen, gewoon oplichterij! Die bougies kosten nog flink geld ook.
Afgelopen voor jaar ook grote beurt laten doen bij de dealer en duidelijk aangegeven dat ik de oude bougies wilde zien, die kreeg ik netjes mee.
Prijs van de olie vd dealer is ook belachelijk...
V40 T2 2017