(Voor mij) Nieuwe Volvo V40 T3 2.0

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JelleR
1st Gear member

Ik had al een tijdje een zoekopdracht openstaan voor een Volvo V40 vanaf 2015, met een 2.0 motor en een maximale prijs van €9.000.
Gisteren kwam er een auto voorbij die aan al mijn eisen voldeed en zelfs ruim onder mijn budget bleef.

Het gaat om een 2016-model, dus de facelift-versie, met het Inscription-pakket.
Dit pakket bevat opties zoals een panoramadak, Harman Kardon audio, trekhaak, privacyglas, lederen bekleding en meer.

Na wat overleg met de verkoper heb ik de auto vanavond kunnen bezichtigen. Ondanks wat gebruikssporen en schade (twee deuken en een veeg) verkeerd de auto verder in nette staat.

De winterset heeft helaas gecupte banden, dus die moeten vervangen worden.
Gelukkig komt de auto met twee sets banden en velgen, dus ik zet de zomerbanden er meteen onder. Ik heb ook al een vervangende set besteld met XS-60 y-spoke velgen en all-season banden.
18_5-Y-Spoke_Silver_Alloy_Wheel_-_1009.jpg
De onderhoudshistorie is compleet, maar er zijn geen grote mechanische onderdelen vervangen.
Voor de vorige eigenaar waarschijnlijk prima, maar voor mij betekent het dat er mogelijk wel wat werk aan zit te komen.
Wel zijn de aircopomp, voorremmen en accu in 2023 vervangen, wat weer meevalt.

Het enige minder ideale punt is de kilometerstand van maar liefst 241.000 km. Voor een benzinemotor is dat best veel!
De distributieriem wordt over een paar weken vervangen, de achterremmen pak ik zelf aan en verder doe ik de ‘kleine’ beurt ook zelf: olie, koelvloeistof, remvloeistof en filters.
Ook bestel ik direct een nieuw setje bougies en octaan booster om de kleppen (enigszins) te reinigen.

Mijn vraag is of jullie nog advies hebben over mechanische zaken die aandacht nodig hebben.
Foto's volgen binnenkort. Morgen haal ik de auto op en ga ik hem eerst grondig wassen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
JelleR
1st Gear member

En als aanvulling de eerste foto. De auto staat nu op een winterset (die overigens te koop komt te staan).
Vanavond komen de y-spoke velgen eronder.
Volvo V40.jpg
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
JelleR
1st Gear member

Volgende stap onderhoud, verlagen, spoorverbreders en Apple Carplay.
Volvo.jpg
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Hans Eilander
7th Gear member

Dat is nog een knappe kar! Prachtige kleur. Proficiat.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
vankol
4th Gear member

Mooie velgen hoor?
Wel oppassen met de stoeprandjes :)
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
kawazxr
4th Gear member

Gefeliciteerd met deze mooie complete V40, met goede aankomende updates.
S60 T8 R-Design Hybride
JelleR
1st Gear member

Iemand bekend met 'minder' functionerende stoelverwarming? Is dit gemakkelijk op te lossen door nieuwe matjes te monteren of ligt dit aan de module?
Bij VW zou de stoelverwarming er helemaal mee stoppen, maar hier blijft het 'zwak' werken.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Plaats reactie

Terug naar “V40”