XC70 D5 of 2.5t

Plaats reactie
S7025D
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.07.2013 - 09:10

Zouden jullie kiezen voor een XC70 2.5t. of een D5 uit 2007? Qua kilometers is een diesel niet nodig. Zou voor de diesel gaan omdat deze een Geartronic met 6 versnellingen heeft. Deze benzine ziet er wel mooi uit https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... aign=share
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ik zou voor benzine gaan, de techniek erachter is simpeler en met veel kms kun je voor een paar dure reparaties komen te staan met D5 (injectoren, egr, dpf).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Met 'n 2007 D5 mag je 'n aantal steden zomaar niet meer in...
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

OGA244 schreef: 13.12.2020 - 15:47 Met 'n 2007 D5 mag je 'n aantal steden zomaar niet meer in...
In NL? Ben benieuwd welke.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

t5power schreef: 13.12.2020 - 15:15 Ik zou voor benzine gaan, de techniek erachter is simpeler en met veel kms kun je voor een paar dure reparaties komen te staan met D5 (injectoren, egr, dpf).
DPF, injectoren en EGR zijn geen gekende probleem onderdelen bij het type D5 in een MY07 XC70. Wervelklep stangetje, dat mogelijk los schiet, is wel een mogelijk euvel. Maar dat is iets wat voor aanschaf hersteld kan worden (en anders is daar een fix voor).

@S7025D, ik zou zeggen ga vooral met beide rijden, ik heb het genot gehad een jaar of 8 met een XC70 MY07 D5 summum, weliswaar met H6 ipv GT6 te mogen rijden. De D5 is een heerlijke motor voor deze XC70. T5 heb ik geen ervaring mee in deze XC, maar zal omdat het een benzine (minder Nm’s) met een GT5 is stukje onrustiger rijden.
Mocht je er een aanschaffen, ik heb nog een CFE (classic), Volvo sunblinds (set van 5), hoge plastic bescherm bak voor in kofferbak van de XC liggen. En mocht je er een met 3-delige achterbank kopen, ook nog een originele Volvo 12V koelbox-middenarmsteun. Liggen eigenlijk beetje in de weg....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Euro 4 is in Amsterdam inmiddels exit..
Kijk je naar 'n 2.5T kijk je ook naar 'n XC70/295, die was er tot 2007, de D5 variant daarvan is 'n euro 4
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

S7025D schreef: 13.12.2020 - 14:34 Zouden jullie kiezen voor een XC70 2.5t. of een D5 uit 2007? Qua kilometers is een diesel niet nodig. Zou voor de diesel gaan omdat deze een Geartronic met 6 versnellingen heeft. Deze benzine ziet er wel mooi uit https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... aign=share
Hij is inmiddels niet meer beschikbaar... Heb jij hem al gekocht? Ik prefereer zelf de 2.5T boven de D5. Omdat ik geen dieselliefhebber ben, omdat je de km's niet maakt dus doe je jezelf tekort als je een diesel koopt en omdat de 2.5T een heerlijke motor is. Soepel, ook bij lage toeren en lekker stil. Meestal hebben de benzine-modellen ook minder km's gemaakt als je hem gebruikt aanschaft, dus is er ook minder kans op kosten na aankoop ivm defecten en/of slijtage.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Als overtuigd #dieseldrammer: benzine, in jouw geval.
Diesel rijdt geweldig maar als je (te) weinig kilometers maakt, is dat vragen om onderhoudsellende.
Daarnaast wordt op afzienbare tijd de roettest bij de APK strenger. De verwachting is dat met name oudere diesels dan door de mand vallen.
Herstel om alsnog door de APK te komen, kan dan een aardige kostenpost worden.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27007
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als het qua kilometers niet nodig is om een diesel te rijden dan is een 2.5T een hele fijne motor. Ik heb ervaring met beide motoren is een XC70 en het zijn beide prima motoren maar vandaag de dag is een diesel wel wat anders dan een aantal jaren geleden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Dat laatste is inderdaad wel waar, diesel zit wel aardig in het verdomhoekje. En mocht ik nu in de markt zijn voor een XC70 MY07, zou ik ook waarschijnlijk voor een benzine gaan. We rijden niet veel km’s, al zou het qua rit-type nog best passen (hoofdzakelijk langere ritten, dicht bij huis gaat zoveel mogelijk op de fiets). XC70 MY07 op benzine zijn volgens mij wel vrij schaars, heb er bij de zoektocht naar een opvolger van de D5 nog wel naar gekeken. Maar uit eindelijk toch voor de huidige V70 T5 gegaan. Geen AWD en wel 254 pk op de voorwielen was wel ff wennen...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
S7025D
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.07.2013 - 09:10

Dank voor alle reacties. De XC70 die te koop stond is niet door mij gekocht.
Aanbod 2.5t is inderdaad schaars. In diesels is er een ruimer aanbod. Ook de uitvoeringen zijn mooier.
De XC70 is niet voor mij, maar voor mijn vader. Het zal, gezien de toekomst, inderdaad wel verstandiger zijn om een benzine te kopen. Ik zal een diesel één in de week mee kunnen nemen voor een lange rit, zodat die niet vervuild.
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

Omdat een diesel nu uit de gratie raakt door alle negatieve berichten in de media, kun je vaak wel een goede deal sluiten. Vaak heb je een mooiere diesel dan een benzine uitvoering met gelijke portemonaie. Vergeet niet dat de moderne benzine (vooral direct ingespoten, deze roeten nl ook) ook wel de nodige problemen en onderhoud kent. En EGR kun je dichtzetten, als die al niet door de vorige eigenaar is dichtgezet.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Die schrik voor onderhoudskosten bij diesels die weinig km doen valt ook wel mee, onze C70 D3 is een 5 cyl uit 2011 en heeft na bijna 10 jaar 115.000km gelopen en buiten de normale onderhoudsbeurten nog geen enkel probleem gehad.

De auto doet 3 x per week 17km woon/werk enkele rit en dit dus al meer dan 9 jaar.

In de zomer periode komt er in het weekend wel eens een langere rit bij tijdens het weekend.
Mijn schoonvader heeft een XC70 My14 gehad, 7 jaar mee gereden en had 67.000km, ook geen enkel probleem.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met het Nederlandse belastingstelsel en weinig kilometers is het zonde om een diesel te kopen en die stil te zetten.

Euro normen lig ik zelf niet wakker van, ik heb ook nog een Euro 4.
Een stad zoals Amsterdam blijf ik wel uit met de auto, die zetten we dan wel in de buurt en verder met het OV.
Bespaard een hoop ergernis daar in het centrum.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

OGA244 schreef: 13.12.2020 - 20:17 Euro 4 is in Amsterdam inmiddels exit..
Kijk je naar 'n 2.5T kijk je ook naar 'n XC70/295, die was er tot 2007, de D5 variant daarvan is 'n euro 4
Uuuuhhh, nee hoor: https://www.milieuzones.nl/personen-en-bestelautos

Met een euro4 diesel mag je in Nederland alle steden en milieuzones in, vanaf 1 januari 2025 kan (en zal) dat inderdaad wel strenger worden.

In België is het sinds begin dit jaar wel exit voor euro4 diesels in enkele steden (o.a. Antwerpen en Gent). Vanaf 1 januari zelfs voor euro5.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik blijf dat raar vinden. Niet zo lang geleden kon je nog met je Q7 V12 TDI elke stad in terwijl opa met z'n 190D die er ook zuinig op is en wel 1 op 20 loopt, bijna nergens meer welkom is.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ferrari schreef: 22.12.2020 - 10:24
OGA244 schreef: 13.12.2020 - 20:17 Euro 4 is in Amsterdam inmiddels exit..
Kijk je naar 'n 2.5T kijk je ook naar 'n XC70/295, die was er tot 2007, de D5 variant daarvan is 'n euro 4
Uuuuhhh, nee hoor: https://www.milieuzones.nl/personen-en-bestelautos

Met een euro4 diesel mag je in Nederland alle steden en milieuzones in, vanaf 1 januari 2025 kan (en zal) dat inderdaad wel strenger worden.

In België is het sinds begin dit jaar wel exit voor euro4 diesels in enkele steden (o.a. Antwerpen en Gent). Vanaf 1 januari zelfs voor euro5.
Laatste zin: 1 januari moet 1 januari 2025 zijn......
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Msuidgeest schreef: 22.12.2020 - 11:58 Ik blijf dat raar vinden. Niet zo lang geleden kon je nog met je Q7 V12 TDI elke stad in terwijl opa met z'n 190D die er ook zuinig op is en wel 1 op 20 loopt, bijna nergens meer welkom is.
Maar toch is de uitstoot van die V12 TDi iets minder vervuilend dan die 190D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”