Even voorstellen.

Plaats reactie
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Goededag. Ik ben nieuw hier op het forum, dus eerst maar eens voorstellen. Ik ben Dennis en kom uit Poeldijk. In het dagelijkse leven bloemist. Ik rij eigenlijk altijd in een bestelbus, maar toen de bijtelling te gek werd heb ik een Dacia erbij gekocht. Daar veel plezier van gehad, maar die raakte echt op. Ik vroeg aan de boekhouder of ik geen auto op de zaak erbij kon zetten. En die mompelde wat van liefst 15 jaar of ouder. Ik dacht wat is dat nou weer voor onzin, wie stimuleert er nou om in een oude auto te gaan rijden. Maar na wat gelezen te hebben er over had ik besloten om een auto te gaan kopen die onder de youngtimerregeling zou vallen. En wist meteen welke dat moest worden. Een Volvo cross country! Diesel leek mij niet handig met al die milieuzones tegenwoordig. Dus het moest er ééntje worden die net 15 jaar oud was en op bezine. Ook hou ik niet zo van notenhout en lichte kleuren bekleding dus de keus werd steeds beperkter. Na wat zoekwerk vond ik een zilverkleurige xc70 uit 2005 die overal aan voldeed en er ook nog eens keurig uitzag. Import uit Zwitserland, ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Maar schijnt vaak niet verkeerd te zijn. Ik heb de auto helemaal na laten kijken en we zijn gelukkig weinig gekkigheid tegen gekomen. De airco was eigenlijk nog het duurste. Ik ben natuurlijk ook helemaal niets gewend, rij altijd in een bus of de laatste jaren in die Dacia logan. Maar weet niet wat me overkomt met deze 2,5 automaat. Wat een feest om in te rijden! Zit gewoon lachend achter het stuur! Forums vind ik ook altijd wel leuk, maar de meeste zijn erg stil geworden helaas. Ik kom eens kijken hoe het hier is. Groeten Dennis.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de XC70! Inderdaad een grote stap van een bestelbus en een Dacia naar een XC70 met automaat. Auto's uit Zwitserland zijn over het algemeen goed behandelt en netjes onderhouden, dus dat zit wel goed.

Veel fijne km's gewenst! En ze houden hier van foto's ;-)
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

20210423_133021.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Ik ben daar nooit zo handig in. Maar dat gaat tegenwoordig ook wel heel makkelijk, lukt mij hier zelfs. Ik zal van de week een foto maken van de nieuwe velgen. En ik had een soort hars of andere troep erop zitten. Was ik gaan poetsen met van alles en nog wat en dat resulteerde in doffe plekjes. Nu is de buurjongen bij mijn opslag altijd aan het poetsen en polijsten en die wist er wel raad mee. Hij heeft zich behoorlijk uitgesloofd en de auto ziet er nu helemaal waanzinnig uit.
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Beste Dennis,
Proficiat met je nieuwe aanwinst! Een moderne klassieker zowaar.
Ook de motor is een genot om mee te rijden en zeker na je vorige wagen.
Vele veilige kilometers gewenst!
(laat de foto's maar komen)
Afbeelding
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

n
20210608_201550.jpg
Zo net de ramen laten blinderen. Nu maar hopen dat het dievengilde niet nieuwsgierig wordt. Dat is altijd wel een dilemma.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Knappe wagen!
Heb je kunststof trimdelen ook aangepakt? Deze lijken wel zo goed als nieuw, geen spoor van verkleuring...
Afbeelding
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Ja die waren al zo netjes en ook nog eens gepoetst.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”