Levertermijnen XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Grakka
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 18.04.2018 - 18:31

Eventjes een kijkje gaan nemen naar mijn XC40
Door omstandigheden, is de oplevering pas 9 aug, anders had ik hem al.
Maar ben tevreden, is vroeger dan gepland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Ziet er nu al goed uit. Goed vooruitzicht.

@MvR -> alles goed gegaan met dubbele aflevering? Druk aan het rijden nog geen foto’s gezien.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Alleen; een zwart dak is nog daar aan toe, maar een witte motorkap....
Nèhh niet mijn ding....
:P :D
Laatst gewijzigd door Jan XC40 R-T4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Dutchie01
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en de reden is uiteraard dat ik een volvo gekocht heb! Lang verhaal maar mijn automobiel verleden gaat van alfa naar Saab naar Lexus en nu dus naar Volvo. Rij op het moment en IS300H en heb gekeken naar een NX ( dus ook lexus maar de kleine SUV) vond het eigen lijke nite zo veel na een proefrit en ben bij toeval in een volvo showroom beland. Zag daar een XC40 en vond het design zo ontzettend verfrissend dat de XC60 voorspelbaar en emotieloos overkwam. Heb een proefritje gemaakt en was verbaasd over het verschil tussen de lexus en de 40... de Lexus leek wel 2 generaties oud vergeleken met de volvo! In saab kringen beter bekend als ovlov.. Dus de beslissing was daar het werd een witte xc40 r design t4. ik dacht nou gewoon bestellen ofzo.. Al snel werd het leverproblem mij duidelijk, dealers die nog geen 40 in de showroom hebben en totaal uitverkocht zijn, Dealers die gewoon zeggen ik kan niets voor u doen maar wilt u geen V60 oud model?. Ennieway heb me een beetje vrediept in de materie en een XC40T4Rdesign wit gekocht die op voorraad stond ( demo) bij een dealer krijg hem volgende week.
volgens mij is het probleem als volgt:

Volvo is momenteel bezig met een sprong voorwaarts ( Met geely funds) en elk model dat uitkomt heeft een kwalitaief hoogwaardiger interieur en geraffineerdere styling. De bedoeling is om de concurrentie met audi bmw mercedes jaguar aan te gaan en dus het premium gevoel te brengen. De XC90 was het eerste voorbeeld hiervan gevolgd door de V/S90 dan de 60 serie. De XC40 was Volvoś entree in de small SUV of Crossover markt. De eerste keer dat ze zon auto gingen bouwen dus geen historie. Omdatde auto hoog in de markt gezet werd is de prijs navenant ( sommige dealers vertelde me dat ze dachten de suto nooit te kunnen verkopen tegen die hoge prijzen maar de importeur vertelde ze dat de rest het ook doet dus dat moet ons ook lukken!)

en toen was de persintroductie in November vorig jaar in barcelona. zonder uitzondering leverde dit super succesvolle stukjes/clips/reviews op, 5 sterren overal zelfs bij de meer diepgravende tech reviews. En toen werd de 40 ook nog eens auto van het jaar.. Volvo ondertussen had de produktie gepland in Gent met een prognose van 90.000 autos per jaar. Voor de verdeling van die 90 k werd gekeken naar de V40 populatie, dus 60% momentum, 20% r design etc. En dit bleek dus een totaal verkeerde prognose! De echte situatie is dat er na 2.5 maanden 80.000 autos verkocht waren, nar 2.5 maanden! en dan de verdeling, de meeste orders waren voor autos die fully loaded waren, dus 60% R design ipv 20. De XC40 trekt een totaal nieuw publiek naar Volvo, het premium publiek dat een audi/bmw/merc etc inruilt en gewoon alle opties aanvinkt. En toen was er een probleem...

want als je in je fabriek een forecats hebt van 20.000 Rdesigns p.a. en het worden er 3 keer zoveel waar haal je dan de opties vandaan want die zijn bij de toeleveranciers besteld op basis van je prognose. Dat is de verklaring waarom er autos staan te wachten opdiverse onderdelen die nadrehand ingebouwd worden. Uiteraard zal men bezig zijnde capaciteit zsm uit te breiden en waarschijnlijk ook een tweede plant in te richten voor produktie van de XC40, maar dat kost tijd is niet echt plug en play...

ik haal hem volgende week op en kijk er naar uit!
Gebruikersavatar
Marcel XC40T3
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28.01.2018 - 14:29

^ Wat mij vooral interresseerd is, door middel van welk loterijsysteem worden de wagens toebedeeld? Wat is er mis met het "first come-first served" principe. Deze toestanden leiden enkel tot frustraties.
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

MichelR schreef: Ziet er nu al goed uit. Goed vooruitzicht.

@MvR -> alles goed gegaan met dubbele aflevering? Druk aan het rijden nog geen foto’s gezien.
Excuses, inderdaad te druk met rijden geweest! Vrijdag ochtend was het eindelijk zo ver, beide opleveringen met spoed kunnen regelen door de dealer. De auto's zijn namelijk woensdag ochtend pas binnen gekomen maar ze hebben met man en macht door gewerkt om de auto's vrijdag ochtend om 9:00 klaar te hebben.

Auto overtreft al mijn verwachtingen, ruimte, rij comfort (t4 motor), alle opties doen zijn werk en de reacties uit de buurt zijn alleen maar positief! Heb er nu 400KM opzitten, eerst nog maar eens rustig inrijden.
Vandaag al weer met de hand (2 emmertjes systeem) moeten wassen door de grote hoeveelheid stof regen van gisteren.

Zie hier wat foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Zien er goed uit MvR.. Wens jullie er vele veilige kilomters mee..

Dus de T4 is goed genoeg voor de XC40?.
Hoop dat mijn XC40 nog op schema gebouwd gaat worden en ik begin september dan ook eindelijk er mee kan gaan rijden.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

MvR schreef:
MichelR schreef: Ziet er nu al goed uit. Goed vooruitzicht.

@MvR -> alles goed gegaan met dubbele aflevering? Druk aan het rijden nog geen foto’s gezien.
Excuses, inderdaad te druk met rijden geweest! Vrijdag ochtend was het eindelijk zo ver, beide opleveringen met spoed kunnen regelen door de dealer. De auto's zijn namelijk woensdag ochtend pas binnen gekomen maar ze hebben met man en macht door gewerkt om de auto's vrijdag ochtend om 9:00 klaar te hebben.

Auto overtreft al mijn verwachtingen, ruimte, rij comfort (t4 motor), alle opties doen zijn werk en de reacties uit de buurt zijn alleen maar positief! Heb er nu 400KM opzitten, eerst nog maar eens rustig inrijden.
Vandaag al weer met de hand (2 emmertjes systeem) moeten wassen door de grote hoeveelheid stof regen van gisteren.

Zie hier wat foto's:
Ziet er goed uit, ik heb hem exact hetzelfde besteld, tenminste aan de buitenzijde :-)
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

Vanuit onze dealer een gratis accessoire mogen uitkiezen uit de Volvo store omdat het allemaal wat langer heeft mogen duren. We hebben gisteren aangegeven graag de antislip mat van Volvo wilde voor achterin de kofferbak. Vandaag opgehaald en ziet er echt super uit. Antislip handig voor mijn werk en deze is makkelijker schoon te houden omdat het geen stof is en makkelijk uit te kloppen is.
Het gaat om de volgende: https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 10209/2019

Zeer netjes vanuit onze dealer want hun kunnen niks doen aan de leveringsproblemen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door MvR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Mooie bak MvR :D Veel plezier ermee!
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

Hij is er, valt niets tegen! Groter dan verwacht, en rijdt fantastisch. D3 voelt krachtig aan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Nice! 8-) Veel plezier ermee. Fijn te horen dat de D3 tot nu toe bevalt.

Heb je hiervoor toevallig een V40 D2 of D4 gereden? Kun je dan al iets zeggen over hoe de D3 in de XC40 zich verhoudt tot de D2 of D4 in de V40?
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

In het kort, want dit is immers het levertijden topic (6 dec besteld 1 aug opgeleverd):

Ik reed een V40 1.6 D2. De D3 in de XC40 voelt veel krachtiger aan, met veel meer koppel bij lage toeren. Opvallend is het effect van de rijmodus, waarbij de respons bij dynamisch merkbaar vlotter is dan comfort of eco. De offroad modus is natuurlijk zinloos met een 2WD.

Voor de rest ook een fantastische auto.
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

Morgen wordt mijn XC40 T4 R-design gebouwd. Ik ben echt benieuwd of dit ook zo zal zijn.
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

rikvanbeek schreef: In het kort, want dit is immers het levertijden topic (6 dec besteld 1 aug opgeleverd):

Ik reed een V40 1.6 D2. De D3 in de XC40 voelt veel krachtiger aan, met veel meer koppel bij lage toeren. Opvallend is het effect van de rijmodus, waarbij de respons bij dynamisch merkbaar vlotter is dan comfort of eco. De offroad modus is natuurlijk zinloos met een 2WD.

Voor de rest ook een fantastische auto.
Worden beide voorwielen niet gesperd in Offroad Modus Rik ?
Gebruikersavatar
Marcel XC40T3
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28.01.2018 - 14:29

Luc VG schreef: Morgen wordt mijn XC40 T4 R-design gebouwd. Ik ben echt benieuwd of dit ook zo zal zijn.

Welk was de besteldatum ook weer? Nu ben ik ook benieuwd.
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

@Luc VG interessant, geen idee eigenlijk. Ook in het manual vind ik er zo snel geen duidelijkheid over. Zou handig zijn tijdens de wintersport in de sneeuw. Inmiddels is mijn XC40 van een metallic zwart dak voorzien.

Afbeelding
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Ben niet zo’n fan van die two-tone uitvoeringen maar dit zwart staat beter dan dat witte dak.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
jovdk
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.06.2018 - 13:58
Locatie: Overijse

Hei,

Ik kocht hem ook in Amazon blue kleur. , geen tweetoon.
Met zwart dak is hij m.i. inderdaad wèl mooier dan met een wit dak gecombineerd.
Allez, nog vier maanden wachten en dan bollen...

Indien uitstel van levering dan wordt het 2019 ...
Ik vraag me af of potentiële kopers intussen niet afhaken.
( is het daarom dat Volvo zo weinig publiciteit maakt voor de nieuwe XC40 ? )


Jo Van de Kelder
Afbeelding
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

Mijn zwager is nu aan het kijken om een XC40 R-Design te bestellen om zijn huidige Audi A4 te vervangen. Hij kreeg te horen dat hij op zijn vroegst Mei geleverd zal worden en raden aan om naar de Inscription te kijken.
Ik denk dat nog meer publiciteit gewoon geen nut heeft voor Volvo op moment voor de XC40 want ze kunnen het gewoon niet aan daar in Gent.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Plaats reactie

Terug naar “XC40”