Vibraties XC40 T4
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45
De vibraties/trillingen schijnen een probleem te zijn dat in het chassis zit. Alle nieuwe Volvos worden gebouwd op het SPA platform en daar lijkt iets niet helemaal goed te zitten. Exact hetzelfde issue doet zich voor bij sommige V 60 / S en V 90 modellen. Ik weet niet of Volvo de oorzaak al gevonden heeft maar men zal het best als een groot probleem ervaren. In diverse forums ( ook internationaal) is dit een gebruikelijk topic en ik heb nog niemand gelezen waarvan de dealer het voorgoed opgelost heeft het lijkt me dat die oplossing dus nog niet gevonden is.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
De XC40 staat op een ander platform, dus daar is geen relatie mee naar de 60- en 90-seriesDutchie01 schreef: ↑13.11.2019 - 22:29 De vibraties/trillingen schijnen een probleem te zijn dat in het chassis zit. Alle nieuwe Volvos worden gebouwd op het SPA platform en daar lijkt iets niet helemaal goed te zitten. Exact hetzelfde issue doet zich voor bij sommige V 60 / S en V 90 modellen. Ik weet niet of Volvo de oorzaak al gevonden heeft maar men zal het best als een groot probleem ervaren. In diverse forums ( ook internationaal) is dit een gebruikelijk topic en ik heb nog niemand gelezen waarvan de dealer het voorgoed opgelost heeft het lijkt me dat die oplossing dus nog niet gevonden is.
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..kijk ook maar een op het S/V60 forum (zelfde onderwerp).
Ik had dus ook het getril in mijn V60 (stuur en stoelen) tussen 120-135 km/u (18" wielen met Pirelli). Na vervangen drie banden en met Hunter Roadforce (om hoogteslag te bepalen) balanceren ongeveer 4000 km nagenoeg weg geweest om daarna weer in alle hevigheid terug te komen. Daarna weer een band vervangen (weet niet of dat de 4e was of een eerder vervangen band) en ongeveer 3000 km gereden acceptabel. Rond de 130 km/uur blijft er een lichte vibratie in het stuur, maar ik laat het maar even zo.
Verder is het inderdaad afhankelijk van het wegdek.
Ik had dus ook het getril in mijn V60 (stuur en stoelen) tussen 120-135 km/u (18" wielen met Pirelli). Na vervangen drie banden en met Hunter Roadforce (om hoogteslag te bepalen) balanceren ongeveer 4000 km nagenoeg weg geweest om daarna weer in alle hevigheid terug te komen. Daarna weer een band vervangen (weet niet of dat de 4e was of een eerder vervangen band) en ongeveer 3000 km gereden acceptabel. Rond de 130 km/uur blijft er een lichte vibratie in het stuur, maar ik laat het maar even zo.
Verder is het inderdaad afhankelijk van het wegdek.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)