DAB+

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

michel11 schreef: Gilbert 20, ik ben ook bij officiele dealers geweest, die niet eens wisten dat ze het intro editions pack moesten aanvinken.
Mijn configuratie kwam zo al gauw rond de 7000 € duurder, altijd zelf de configuratie doen op de website en eventuele vragen noteren.
Heb zo 2 dealers gehad, deze vielen natuurlijk dadelijk uit de boot en heb hen inhun wijsheid gelaten.
Eèn ervan heeft me zelfs nooit meer gecongacteerd om te vragen of ik nog interesse had in de wagen.
Dat zegt ook wel veel.
@Michel11
Wel Wel , dat verhaal klinkt mij heel bekent in de oren. Bij mij heeft er zelf geen enkele terug contact opgenomen achteraf.
Laatst gewijzigd door Gilbert 20 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

Reken maar dat DAB+ standaard zal zijn als FM vervalt. En misschien nog wel eerder ;-)
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

markvanloo schreef: Reken maar dat DAB+ standaard zal zijn als FM vervalt. En misschien nog wel eerder ;-)
Altijd leuk om zo"n positief bericht te lezen, maar ik zeg in dit geval "Keep on dreamin' " ;)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

@rinootje, ik ga met Mark mee.
Maar.. Geloof niet dat dab+ fm gaat verdringen
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Volgens mijn Volvo garage gaat het zeker nog 10 jaar duren voor DAB+ de FM band helemaal zal vervangen. Zij verkopen 5% van hun wagens met DAB+ . En indien het toch sneller zou gaan zou Volvo nooit al haar klanten laten vallen , en wel op een of andere manier een oplossing hierop vinden.
Wat DAB+ op dit ogenblik betreft , heb ik aan de Belgische invoerder de vraag gesteld of DAB+ nadien nog ten installeren valt .
Ik verwacht hier een antwoord op ,en hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zijn Europese landen die dab+ niet als std invoeren, dan zal 'n fm ontvanger ook niet weggaan
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Denk ik ook.
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Ik heb dab+ aangevinkt toen ik de V60 bestelde en het heeft nooit goed gewerkt, vanaf het begin wegvallen, geen bereik op plekken waar anderen met dab+ het wel hebben.
verschillende malen terug geweest naar de garage hiervoor, op een gegeven moment de hoop opgegeven en besloten me niet meer hier aan te ergeren.
Dus zelfs als je het hebt is nog geen garantie dat het werkt :).
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Dit probleem had ik met de test wagen ook . Volgens de verkoper staat dat nog niet op punt.
Gebruikersavatar
BartEW
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.04.2019 - 21:47
Locatie: Deinze

Ik heb het in elk geval besteld als extra optie! Thuis luister ik al meer dan een jaar niet meer naar FM radio, alleen nog naar DAB+.
Je hebt een heel pak extra zenders via DAB+, zoals Joe 80ies, Joe 70ies, enz die je anders niet hebt via FM.
Ik zou die zenders en de fantastische ontvangstkwaliteit van DAB+ niet willen missen in de auto.
Na bijna 9 maand wachten zou mijn XC40 eind oktober eindelijk geleverd worden.
Ik ben benieuwd naar de DAB+ ontvangs - ik hou jullie op de hoogte!
Volvo XC40 T3 Geartronic met premium audio pack, intellisafe pro pack, park assist pack, versatility pro pack, light pack, winter pack, winter pro pack, luxury seat pack, xenium pack, trekhaak, DAB+
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

BartEW schreef: Ik heb het in elk geval besteld als extra optie! Thuis luister ik al meer dan een jaar niet meer naar FM radio, alleen nog naar DAB+.
Je hebt een heel pak extra zenders via DAB+, zoals Joe 80ies, Joe 70ies, enz die je anders niet hebt via FM.
Ik zou die zenders en de fantastische ontvangstkwaliteit van DAB+ niet willen missen in de auto.
Na bijna 9 maand wachten zou mijn XC40 eind oktober eindelijk geleverd worden.
Ik ben benieuwd naar de DAB+ ontvangs - ik hou jullie op de hoogte!
HeHe , schijnbaar dezelfde smaak in muziek.
Ik heb geen DAB+ maar heb wel al die zenders hoor.
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Hier in de regio Hasselt (BE) geen probleem met de ontvangst van DAB+. Geluid met HK helemaal fantastisch, en duidelijk zuiverder dan FM.
Ik wil niet terug in tegenstelling tot anderen hier...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Millimetervreter. schreef: Ik heb dab+ aangevinkt toen ik de V60 bestelde en het heeft nooit goed gewerkt, vanaf het begin wegvallen, geen bereik op plekken waar anderen met dab+ het wel hebben.
verschillende malen terug geweest naar de garage hiervoor, op een gegeven moment de hoop opgegeven en besloten me niet meer hier aan te ergeren.
Dus zelfs als je het hebt is nog geen garantie dat het werkt :).
Luister altijd via DAB+ maar nog nooit problemen gehad. Heb wel aangevinkt dat hij automatisch moet overschakelen naar FM als DAB+ ontvangst slecht is. Heel zelden hoor je dan een kleine herhaling.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Risrael schreef:
Millimetervreter. schreef: Ik heb dab+ aangevinkt toen ik de V60 bestelde en het heeft nooit goed gewerkt, vanaf het begin wegvallen, geen bereik op plekken waar anderen met dab+ het wel hebben.
verschillende malen terug geweest naar de garage hiervoor, op een gegeven moment de hoop opgegeven en besloten me niet meer hier aan te ergeren.
Dus zelfs als je het hebt is nog geen garantie dat het werkt :).
Luister altijd via DAB+ maar nog nooit problemen gehad. Heb wel aangevinkt dat hij automatisch moet overschakelen naar FM als DAB+ ontvangst slecht is. Heel zelden hoor je dan een kleine herhaling.
Misschien luister je dan wel 80% van de tijd FM.... alleen heb je het niet door :-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

teebee schreef:
Risrael schreef:
Millimetervreter. schreef: Ik heb dab+ aangevinkt toen ik de V60 bestelde en het heeft nooit goed gewerkt, vanaf het begin wegvallen, geen bereik op plekken waar anderen met dab+ het wel hebben.
verschillende malen terug geweest naar de garage hiervoor, op een gegeven moment de hoop opgegeven en besloten me niet meer hier aan te ergeren.
Dus zelfs als je het hebt is nog geen garantie dat het werkt :).
Luister altijd via DAB+ maar nog nooit problemen gehad. Heb wel aangevinkt dat hij automatisch moet overschakelen naar FM als DAB+ ontvangst slecht is. Heel zelden hoor je dan een kleine herhaling.
Misschien luister je dan wel 80% van de tijd FM.... alleen heb je het niet door :-)
:P Dat kan natuurlijk ook. Maar als ik hem handmatig op FM zet hoor ik duidelijk verschil. Collega van me heeft echter een Skoda Kodiaq en bij hem ligt DAB+ de helft van de tijd eruit.
Laatst gewijzigd door Risrael op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”