Elektrische Volvo XC40 is onderweg

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

mga1600 schreef: 10.02.2020 - 19:50
henkchroom schreef: 10.02.2020 - 16:25 @MGA1600 Ik heb mijn V60T8 in Fusion Red metallic. Ook een geweldig mooie kleur. Veel positieve reacties op gehad.
Bij de dealer stond een S60 in fusion red, prachtig! Maar er stond ook een XC40 in die kleur en met al dat zwart van het R-design ( bumpers, drempels, dak etc. ) vind ik de combinatie weer niet mooi!
Voorlopig toch de kleur maar laten staan op Thunder Grey met zwart dak. Wel de lederen bekleding laten vervallen (dus terug maar de standaard r-design bekleding). Reden: mijn vrouw vindt het prettiger zitten dan leer (we hebben het nu in de XC90 ook), zelf vind ik leer mooier, maar tsja......
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Overigens op de site van Polestar kun je een soort simulatie van de nieuwe schermpjes downloaden. Ik neem aan dat het bij de XC40P8 ongeveer hetzelfde zal zijn? Misschien andere kleurtjes behorende bij de doelgroep.
Laatst gewijzigd door mga1600 op 18.02.2020 - 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
C40 Ultimate Twin
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

mga1600 schreef: 17.02.2020 - 21:39 Overigens op de site van Polestar kun je een soort simulatie van de nieuwe schermpjes downloaden. Ik neem aan dat.her vijfde XC40P8 ongeveer hetzelfde zal zijn? Misschien andere kleurtjes behorende bij de doelgroep.
Ja dit gaat hetzelfde zijn, ik ben een designer op instagram gaan volgen toevallig en daar heb ik beelden voorbij zien komen dat zij het ontwerp doet voor de Polestar2/XC40rechared. Dit is hetzelfde op de kleuren waarschijnlijk na.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Gebruikersavatar
kitesem
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.12.2017 - 12:52

Nog even terug komend op google drive (of hoe het heet) in plaats van Apple CarPlay. Ik ben van plan een elektrische Volvo aan te schaffen, maar google drive zou voor mij de reden zijn om niet tot aankoop over te gaan. Goed om te horen dat CarPlay eraan gaat komen, waarschijnlijk wel te laat voor mij maar toch.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Op de Polestar site is ook ergens een range calculator aanwezig waarbij je snelheid, temperatuur, wielmaat 19” of 20” , het soort rit etc. kunt variëren en dan de range te zien krijgt. Het verbruik van de P8 is hoger dan dat van de Polestar 2 maar als indicatie wel bruikbaar denk ik. (Ik reken bijvoorbeeld dat de range van de P8 ica. 10% kleiner is dan die van de P2)

Er is ook een laadcalculator die de oplaadtijd laat zien afhankelijk van het type ( thuis) lader en de gewenste ladingsgraad.. Aangezien de batterijtechniek van de P8 en de P2 hetzelfde zijn neem ik aan dat dat klopt voor de P8

Er zijn inmiddels heel veel roadtests met de P2 uitgevoerd en men is eigenlijk zonder uitzondering vol lof die auto en het nieuwe Infotainment systeem.

We kunnen dus in blijde afwachting zijn....l.
C40 Ultimate Twin
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

mga1600 schreef: 17.07.2020 - 20:05 Op de Polestar site is ook ergens een range calculator aanwezig waarbij je snelheid, temperatuur, wielmaat 19” of 20” , het soort rit etc. kunt variëren en dan de range te zien krijgt. Het verbruik van de P8 is hoger dan dat van de Polestar 2 maar als indicatie wel bruikbaar denk ik. (Ik reken bijvoorbeeld dat de range van de P8 ica. 10% kleiner is dan die van de P2)

Er is ook een laadcalculator die de oplaadtijd laat zien afhankelijk van het type ( thuis) lader en de gewenste ladingsgraad.. Aangezien de batterijtechniek van de P8 en de P2 hetzelfde zijn neem ik aan dat dat klopt voor de P8

Er zijn inmiddels heel veel roadtests met de P2 uitgevoerd en men is eigenlijk zonder uitzondering vol lof die auto en het nieuwe Infotainment systeem.

We kunnen dus in blijde afwachting zijn....l.
Ik ben erg benieuwd naar deze calculator? Ik krijg hem nergens gevonden..

Ik heb tevens voor de warmtepomp gekozen zodat je +/- 30km meer actieradius hebt. Het is jammer dat Polestar 2 dit niet heeft, ben namelijk erg benieuwd of het heel veel meerwaarde heeft. Dit zou namelijk het verschil in weerstand/gewicht van de zwaardere P8 misschien iets kunnen compenseren voor de radius.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

MvR schreef: 20.07.2020 - 09:21
mga1600 schreef: 17.07.2020 - 20:05 Op de Polestar site is ook ergens een range calculator aanwezig waarbij je snelheid, temperatuur, wielmaat 19” of 20” , het soort rit etc. kunt variëren en dan de range te zien krijgt. Het verbruik van de P8 is hoger dan dat van de Polestar 2 maar als indicatie wel bruikbaar denk ik. (Ik reken bijvoorbeeld dat de range van de P8 ica. 10% kleiner is dan die van de P2)

Er is ook een laadcalculator die de oplaadtijd laat zien afhankelijk van het type ( thuis) lader en de gewenste ladingsgraad.. Aangezien de batterijtechniek van de P8 en de P2 hetzelfde zijn neem ik aan dat dat klopt voor de P8

Er zijn inmiddels heel veel roadtests met de P2 uitgevoerd en men is eigenlijk zonder uitzondering vol lof die auto en het nieuwe Infotainment systeem.

We kunnen dus in blijde afwachting zijn....l.
Ik ben erg benieuwd naar deze calculator? Ik krijg hem nergens gevonden..

Ik heb tevens voor de warmtepomp gekozen zodat je +/- 30km meer actieradius hebt. Het is jammer dat Polestar 2 dit niet heeft, ben namelijk erg benieuwd of het heel veel meerwaarde heeft. Dit zou namelijk het verschil in weerstand/gewicht van de zwaardere P8 misschien iets kunnen compenseren voor de radius.
De linkjes:

https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/charging/

https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

MvR schreef: 20.07.2020 - 09:21
mga1600 schreef: 17.07.2020 - 20:05 Op de Polestar site is ook ergens een range calculator aanwezig waarbij je snelheid, temperatuur, wielmaat 19” of 20” , het soort rit etc. kunt variëren en dan de range te zien krijgt. Het verbruik van de P8 is hoger dan dat van de Polestar 2 maar als indicatie wel bruikbaar denk ik. (Ik reken bijvoorbeeld dat de range van de P8 ica. 10% kleiner is dan die van de P2)

Er is ook een laadcalculator die de oplaadtijd laat zien afhankelijk van het type ( thuis) lader en de gewenste ladingsgraad.. Aangezien de batterijtechniek van de P8 en de P2 hetzelfde zijn neem ik aan dat dat klopt voor de P8

Er zijn inmiddels heel veel roadtests met de P2 uitgevoerd en men is eigenlijk zonder uitzondering vol lof die auto en het nieuwe Infotainment systeem.

We kunnen dus in blijde afwachting zijn....l.

Ik heb tevens voor de warmtepomp gekozen zodat je +/- 30km meer actieradius hebt. Het is jammer dat Polestar 2 dit niet heeft, ben namelijk erg benieuwd of het heel veel meerwaarde heeft. Dit zou namelijk het verschil in weerstand/gewicht van de zwaardere P8 misschien iets kunnen compenseren voor de radius.
Ja, ik heb die warmtepomp ook aangevinkt. Ik kan me voorstellen dat, als je de energie die je nodig hebt om je auto op temperatuur te krijgen en te houden voor een deel uit de buitenlucht kunt halen, je een grotere range krijgt.
Op de totale investering maakte dat ding het 1% uit, dus ik dacht ‘baat het niet, het schaadt ook niet al te veel’

Met het soort gebruik van ons zal die range niet vaak kritisch zijn. Ik reken mezelf niet rijk op range-gebied en reken op 300 km effectief of zoiets.. Die paar keer per maand dat ik daar voorbij ga komen, moeten we onderweg maar even voor 100 km bijtanken bij een snellader, lijkt me ook geen ramp. Daarna thuis weer aan de stekker om ‘m weer vol te maken.
Waar onder normale omstandigheden een ladingsgraad van 80% wordt aanbevolen ivm accu-behoud moet je voor een langere rit alleen wel even zorgen dat hij bij die gelegenheid op de volle 100% gezet is.
C40 Ultimate Twin
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

mga1600 schreef: 21.07.2020 - 10:31
MvR schreef: 20.07.2020 - 09:21
mga1600 schreef: 17.07.2020 - 20:05 Op de Polestar site is ook ergens een range calculator aanwezig waarbij je snelheid, temperatuur, wielmaat 19” of 20” , het soort rit etc. kunt variëren en dan de range te zien krijgt. Het verbruik van de P8 is hoger dan dat van de Polestar 2 maar als indicatie wel bruikbaar denk ik. (Ik reken bijvoorbeeld dat de range van de P8 ica. 10% kleiner is dan die van de P2)

Er is ook een laadcalculator die de oplaadtijd laat zien afhankelijk van het type ( thuis) lader en de gewenste ladingsgraad.. Aangezien de batterijtechniek van de P8 en de P2 hetzelfde zijn neem ik aan dat dat klopt voor de P8

Er zijn inmiddels heel veel roadtests met de P2 uitgevoerd en men is eigenlijk zonder uitzondering vol lof die auto en het nieuwe Infotainment systeem.

We kunnen dus in blijde afwachting zijn....l.

Ik heb tevens voor de warmtepomp gekozen zodat je +/- 30km meer actieradius hebt. Het is jammer dat Polestar 2 dit niet heeft, ben namelijk erg benieuwd of het heel veel meerwaarde heeft. Dit zou namelijk het verschil in weerstand/gewicht van de zwaardere P8 misschien iets kunnen compenseren voor de radius.
Ja, ik heb die warmtepomp ook aangevinkt. Ik kan me voorstellen dat, als je de energie die je nodig hebt om je auto op temperatuur te krijgen en te houden voor een deel uit de buitenlucht kunt halen, je een grotere range krijgt.
Op de totale investering maakte dat ding het 1% uit, dus ik dacht ‘baat het niet, het schaadt ook niet al te veel’

Met het soort gebruik van ons zal die range niet vaak kritisch zijn. Ik reken mezelf niet rijk op range-gebied en reken op 300 km effectief of zoiets.. Die paar keer per maand dat ik daar voorbij ga komen, moeten we onderweg maar even voor 100 km bijtanken bij een snellader, lijkt me ook geen ramp. Daarna thuis weer aan de stekker om ‘m weer vol te maken.
Waar onder normale omstandigheden een ladingsgraad van 80% wordt aanbevolen ivm accu-behoud moet je voor een langere rit alleen wel even zorgen dat hij bij die gelegenheid op de volle 100% gezet is.
Hier hetzelfde, zo dachten wij ook!

Ik rij per jaar 15.000km max en hij staat 80% van de tijd door de week stil bij mijn bedrijf en kan hij aan de lader. In het weekend rij ik eigenlijk nooit meer dan 300km dus een thuis lader gaat waarschijnlijk ook niet nodig zijn. Kan altijd nog! Zakelijk betaal ik 0,10 cent per kwh dus veel goedkoper zal het ook niet worden qua laden denk ik.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Plaats reactie

Terug naar “XC40”