XC40 nu ook met T2 motor

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
dennisdoomen
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ja, een hybride heeft dit al standaard ingebouwd.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Heb ik iets over het hoofd gezien?
De T2 Momentum Pro heeft ook Intellisafe aan boord.
Alleen kost die wel een eind boven de 40k.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8.

Volvo nr. 14: XC40 T2 R-Design GT8
Gebruikersavatar
arjen
4th Gear member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
Locatie: Leiderdorp

Wat bedoel je precies silverado.
Ja intelli zit er dan op en ja die kost meer dan 40.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
-----------
13e S60 B3 Inscription 2021
14e Hyundai i10 2018
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Kurt1975 schreef: 10.01.2020 - 22:46 In de Belgische prijslijst voor modeljaar 2021 is er een enorm gat tussen de T2 automaat en de T5 Recharge. Geen enkele 4 cilinder, geen T3, geen T4, geen milde hybrides, ...
Prijsverschil tussen T2 automaat en T5 Recharge is 16.000€. Tussen T5 Recharge en P8 zit nog ééns 15.000€.
Ik neem aan dat de Belgische dealers hier niet echt tevreden van worden.
Ik zou in ieder geval niet weten wat te kiezen. T2 te zwak en T5 te duur. En de Belgische leasemarkt is nog niet klaar om de diesel weg te schrijven, hoewel de T5 Recharge hier misschien wel interessant wordt.
Ik weet het toch even niet meer, en ben blij met de T4 onder de carport.
T2 te zwak , niet waar..., misschien voor een aanhangwagen te trekken of caravan
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

danny3 schreef: 25.12.2020 - 22:23 T2 te zwak , niet waar..., misschien voor een aanhangwagen te trekken of caravan
Het is maar net wat je verlangt. Ik vind de T2 met 130 pk prima voldoen. Kan als het nodig is, lekker vlot uit de voeten. Is een heerlijke reisauto. Lekker stil en comfortabel. Bovendien vind ik de T2 ook nog redelijk zuinig. Voor de duidelijkheid, Ik heb geen trekhaak. Wil je een scheur-ijzer, dan moet je gaan voor een T5 AWD met 250pk. Heb je voor je werk (als ZZP,er) een zware aanhanger, of voor vakantie een grote caravan, of een flinke paardentrailer, dan zou ik persoonlijk geen T2 nemen. Dus voor je wat koopt, kijk je toch eerst naar je omstandigheden? En wat je voor het dagelijks gebruik van de auto verlangt? En als je niet over bakken geld beschikt, kies je een auto die bij je budget past. Dan moet je soms genoegen nemen met minder vermogen. Zo simpel is het. :-D
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Hans Eilander schreef: 25.12.2020 - 22:37
danny3 schreef: 25.12.2020 - 22:23 T2 te zwak , niet waar..., misschien voor een aanhangwagen te trekken of caravan
Het is maar net wat je verlangt. Ik vind de T2 met 130 pk prima voldoen. Kan als het nodig is, lekker vlot uit de voeten. Is een heerlijke reisauto. Lekker stil en comfortabel. Bovendien vind ik de T2 ook nog redelijk zuinig. Voor de duidelijkheid, Ik heb geen trekhaak. Wil je een scheur-ijzer, dan moet je gaan voor een T5 AWD met 250pk. Heb je voor je werk (als ZZP,er) een zware aanhanger, of voor vakantie een grote caravan, of een flinke paardentrailer, dan zou ik persoonlijk geen T2 nemen. Dus voor je wat koopt, kijk je toch eerst naar je omstandigheden? En wat je voor het dagelijks gebruik van de auto verlangt? En als je niet over bakken geld beschikt, kies je een auto die bij je budget past. Dan moet je soms genoegen nemen met minder vermogen. Zo simpel is het. :-D
idd, maar heb net ergens gelezen dat de T2 het toch nog zeer goed doet met een caravan erachter zelfs
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

danny3 schreef: 25.12.2020 - 23:00 idd, maar heb net ergens gelezen dat de T2 het toch nog zeer goed doet met een caravan erachter zelfs
Klopt, dat was silverado meen ik. Kijk, er zitten tussen caravans ook enorme verschillen. Sommige caravans zijn bijna 3x zo groot als de auto die er voor trekt. En je zal toch: Of je vermogen aan moeten passen aan de caravan die je al hebt. Of een caravan uitzoeken die past bij het vermogen van je huidige auto. Dat maakt het verschil. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

En je verwachtingen.
Als je met 1300kg aan de haak als eerste boven wilt zijn, is de T2 niet jouw auto.
Maar als het allemaal ook wat kalmer aan mag, kan het prima.
Aan het begin van deze eeuw was 90pk in een D segmenter heel normaal en nu zijn we bang dat 120pk te licht is...
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Marcnij schreef: 26.12.2020 - 09:52 En je verwachtingen. Als je met 1300 kg aan de haak als eerste boven wilt zijn, is de T2 niet jouw auto.
Maar als het allemaal ook wat kalmer aan mag, kan het prima. Aan het begin van deze eeuw was 90 pk in een D segmenter heel normaal, en nu zijn we bang dat 120 pk te licht is...
Klopt Marc, ik herinner me nog toen ik in 2002 mijn eerste Zafira kocht, (4 cil 16V met 100 pk) dat deze toen "de trekauto van het jaar"was. Natuurlijk is de XC 40 wel een zware jongen met 1525 kg. Maar verder voldoet de T2 motor met 130 pk prima naar mijn beleving. En ik geef van harte toe, dat het een heerlijk gevoel is, wanneer je over 250 pk beschikt.Maar als je nergens harder mag dan 100 km/u, en bij ons veel binnenwegen met max 60 of 80 km/u, heeft een berg extra pk,s geen echte toegevoegde waarde voor mij. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Het is maar net wat je gewend bent.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Met 'n top van 180km/uur is het verschil tussen de goedkoopste en duurste xc40 € 12.000,- en 4.5 seconden van 0 naar 100km/uur..
Hoop geld voor 4.5 seconds
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Marcnij schreef: 26.12.2020 - 09:52 En je verwachtingen.
Als je met 1300kg aan de haak als eerste boven wilt zijn, is de T2 niet jouw auto.
Maar als het allemaal ook wat kalmer aan mag, kan het prima.
Aan het begin van deze eeuw was 90pk in een D segmenter heel normaal en nu zijn we bang dat 120pk te licht is...
Inderdaad. Met die 130 pk kan je gewoon een keurige caravan over de Pyreneeën trekken. En ook naar Zweden en Noorwegen. En ook dat kan met een heel veilig gevoel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 26.12.2020 - 17:31 Met 'n top van 180km/uur is het verschil tussen de goedkoopste en duurste xc40 € 12.000,- en 4.5 seconden van 0 naar 100km/uur..Hoop geld voor 4.5 seconds
Precies dát bedoel ik nu OGA. Ik rij nu voor net geen €45 K in een echte fijne Volvo met mooie extra,s. Je kan het in de optie-lijst altijd zo gek maken als je wilt, (mits je genoeg geld hebt natuurlijk) Maar ik ben dik tevreden zo met deze T2. En ik ben niks jaloers op mannen in dezelfde auto, die wél pakweg € 15 K duurder is dan de mijne. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

V480-S60 schreef: 26.12.2020 - 17:43 Met die 130 pk kan je gewoon een keurige caravan over de Pyreneeën trekken. En ook naar Zweden en Noorwegen. En ook dat kan met een heel veilig gevoel.
En weet je wat nu óók zo aardig is? Dat dit nu ook allemaal kan zónder caravan...... :lol: :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
silfhout
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20

Marcnij schreef: 26.12.2020 - 09:52 en nu zijn we bang dat 120pk te licht is...
Wellicht komt dat door de hoge vermogens die de EVs standaard leveren? Een model 3 heeft 300pk, of meer, en dat is waar veel mensen tegenwoordig mee vergelijken…
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

silfhout schreef: 26.12.2020 - 18:16
Marcnij schreef: 26.12.2020 - 09:52 en nu zijn we bang dat 120pk te licht is...
Wellicht komt dat door de hoge vermogens die de EVs standaard leveren? Een model 3 heeft 300pk, of meer, en dat is waar veel mensen tegenwoordig mee vergelijken…
Nee hoor, die "onzin" dat 120 pk voor 1400 kg caravan niet voldoende zou zijn hoor ik al (meer dan) 10 jaar. En bestrijd ik ook al zo lang.
Het is veel meer de gewichtsverdeling tussen trekkend voertuig en caravan die van belang is. Ik rij inmiddels 20 jaar met caravan en ben begonnen met 109pk en 1000 kg. Daarna 115 pk en 1400kg (1 jaar) en dat ging gewoon goed naar Zuid Frankrijk. Oké nu heb ik 286 pk (met AWD) en 1600 kg erachter en rij ik soms zelfs petjes met een opgefokt Golfje zoek in de regen. Maar dat is omdat ik nu eenmaal graag die T6 wilde hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Er riep hier op dit forum een paar jaar geleden iemand dat een V50 1.6D “levensgevaarlijk langzaam” zou zijn.
Ik denk dan: voel eens aan je hoofd.....
We zijn gewoon verwend met zijn allen (ja, ikzelf ook, moet ik toegeven)

Vorig jaar hebben wij ter gelegenheid van ons huwelijks jubileum met de hele familie met eendjes (2cv) gereden. Wat een lol kan je hebben met slechts 29pk!

Het probleem is dat de moderne auto steeds minder beleving geeft en dat proberen we met vermogen te compenseren.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Toch mag 'n model 3 met dat vermogen geen caravan trekken, zelfs geen kleintje
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Die mag al een jaartje met trekhaak geleverd worden, wel eentje voor caravans van slechts 1000kg.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Marcnij schreef: 26.12.2020 - 19:20 ... ...
Vorig jaar hebben wij ter gelegenheid van ons huwelijks jubileum met de hele familie met eendjes (2cv) gereden. Wat een lol kan je hebben met slechts 29pk!
... ...
Was dat bij Fort Vechten? Dat heb ik daar 2 jaar geleden zakelijk gedaan. Vreselijk leuke middag gehad.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “XC40”