Pagina 1 van 2

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 15:14
door MichelR
de duitse media mag weer gaan rijden met de nieuwe XC40 T5 Twin Engine..

Heeft net zoals alle plugin hybride alleen nut als je thuis kan opladen en ook dagelijks..
In hybride rijden komt amper extra energie bij zegt onderstaande (video) tester en deze zegt ook kan beter een T5 kopen.








XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 15:25
door OGA244
Goed commentaar van die journalist, een T5 pih R design kost je € 50.495, een B5 R design € 59.995,- (een B4 FWD R design va € 51.495,-)

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 15:26
door V480-S60
Duits, Duits en nog eens Duits dus.
Natuurlijk koop je daar in Duitsland volgens het Duitse autojournaille beter een benzine exemplaar. Elektrisch rijden/hybride rijden is volgens hen nergens voor nodig. Dus vanaf het begin zijn ze al bevooroordeeld.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 17:50
door MichelR
Klopt inderdaad maar misschien in duitsland anders hier kun je al geen T4 of T5 bestellen alleen nog maar B4 en B5 bestellen.

En ja, kun je niet thuis of op werk opladen heeft ook deze plugin hybrid weinig nut behalve in kosten wegenbelasting. (halve prijs).

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 18:59
door OGA244
In Duitsland is het voor my 21 net zo als in nl

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 19:16
door MichelR
Ik hoor net in nog een andere video (zie onder) dat een T5 AWD in duitsland €1500,-- goedkoper is dan een T5 Twin Engine FWD dus ja, dan snap ik de redenering.


XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 19:31
door OGA244
My 2020 is ondertussen het verleden, my 21 het heden, in welke tijd leven zij?

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 19:54
door MichelR
Duitsers duidelijk niet op de hoogte van huidige Volvo uitvoeringen ook niet hun doel gebied. Afwachten op de internationale pers zal ook wel snel komen.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 21:42
door DB200
Ik was in december bij vrienden in Duitsland die net een plug-in dieselhybride hadden. Vanwege de halvering van de bijtelling.
Laadpunt bij huis maar in de wijde omgeving verder geen mogelijkheid om stroom te tanken. Bij de zaak kon opladen ook niet omdat het gebouw nog een jaren zestig aansluiting had en er niet genoeg Ampere beschikbaar was.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.02.2020 - 21:50
door OGA244
Na decennia oliestook en bruinkool nu eindelijk aardgas als "milieuvriendelijk" alternatief ontdekt...

Ze lopen daar toch nog steeds van het ene naar het andere uitstoot schandaal..

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 05.02.2020 - 09:01
door dennisdoomen
Ik heb het 2de en 4de filmpje gisteren helemaal gekeken, en ik hoor eigenlijk vrijwel alleen maar positieve geluiden. Na 3.5 jaar een Mercedes C350e gereden te hebben, zag ik meteen al hoeveel beter doordacht de hybride aandrijflijn is van de XC40 is.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 07.02.2020 - 12:48
door valser
^^^Wat betreft de goed doordachte aandrijflijn van de XC40; ik zie in de test van Autogefuhl dat de brandstofmotor direct aanspringt bij wat steviger gasgeven, dat zou toch niet nodig moeten zijn bij een voldoende krachtige elektromotor?
En in het algemeen bij hybrides; hoe zit het met de slijtage van de brandstofmotor, die als ik het goed begrijp, in koude toestand ineens aanslaat terwijl er bijvoorbeeld al op de snelweg wordt gereden? Dat lijkt me, als ouderwetse automobilist, toch een heel slechte praktijk?

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 08.02.2020 - 04:24
door RoaldH
valser schreef: 07.02.2020 - 12:48 ^^^Wat betreft de goed doordachte aandrijflijn van de XC40; ik zie in de test van Autogefuhl dat de brandstofmotor direct aanspringt bij wat steviger gasgeven, dat zou toch niet nodig moeten zijn bij een voldoende krachtige elektromotor?
En in het algemeen bij hybrides; hoe zit het met de slijtage van de brandstofmotor, die als ik het goed begrijp, in koude toestand ineens aanslaat terwijl er bijvoorbeeld al op de snelweg wordt gereden? Dat lijkt me, als ouderwetse automobilist, toch een heel slechte praktijk?
Koelwater blijft op temperatuur door standkachel/elektrische bijverwarming.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 09.02.2020 - 11:10
door dennisdoomen
valser schreef: 07.02.2020 - 12:48 ik zie in de test van Autogefuhl dat de brandstofmotor direct aanspringt bij wat steviger gasgeven, dat zou toch niet nodig moeten zijn bij een voldoende krachtige elektromotor?
Dat is juist cruciaal om de auto veilig te houden. Als ik even wil inhalen, dan is dat precies wat ik verwacht. Ook mijn C350e doet dat. En het mooie is dat dit vrijwel onmerkbaar gebeurt.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 12.02.2020 - 11:08
door valser
Ok, dus er is al elektrisch rijdend al sprake van een warme motor. Althans, de koelvloeistof, of dat dan ook voor de olie geldt?
Er vindt nu een omslag plaats naar "elektrisch" rijden, maar in feite, als ik het goed zie, is er voor allround gebruik nog geen echte puur elektrische optie; ik bedoel de vele Nederlanders die bijvoorbeeld met een caravan op vakantie gaan. Daarvoor is een plug inn hybride de beste optie denk ik, de komende jaren. Of het nu nog een goed idee is om een dure brandstof auto te kopen vraag ik me af. Alle mainstream merken komen nu met hybrides. Het zogenoemde halftarief zal ongetwijfeld verdwijnen, dan blijft nog het voordelige electrisch rijden op de korte ritten. In het buitenland is er nog lang geen sprake van een volwassen elektrische infrastructuur, dus daar is een brandstofmotor vooralsnog de enige reële optie, zeker met een caravan.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 12.02.2020 - 13:41
door Walter
heb net het genoegen gehad een kort ritje in de XC40 T5TE te maken en was aangenaam verrast. Loopt heerlijk rustig en meer dan voldoende kracht

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 07:51
door dennisdoomen
Walter schreef: 12.02.2020 - 13:41 heb net het genoegen gehad een kort ritje in de XC40 T5TE te maken en was aangenaam verrast. Loopt heerlijk rustig en meer dan voldoende kracht
Hoe klonk de 3-cylinder?

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 08:00
door OGA244
Die is (ook in 'n T3 al) best stil

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 09:14
door Walter
daar merk je inderdaad niets van. Ook een keer goed doorgetrokken, geluid is heel minimaal en dus prima

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 10:51
door diesel01
OGA244 schreef: 04.02.2020 - 21:50 Na decennia oliestook en bruinkool nu eindelijk aardgas als "milieuvriendelijk" alternatief ontdekt...

Ze lopen daar toch nog steeds van het ene naar het andere uitstoot schandaal..

30 mei 2019, 4 km over de grens in Bad bentheim.
Zoals gezegd 4km aan de andere kant van grens moeten we van het gas af...
Sterker nog, vanmorgen bleek dat het rekenbureau wat de kosten heeft berekend voor het vergroenen van onze huizen een vautje heeft gemaakt.
De kosten worden veel meer dan beraamd.
Dit alles even geheel off-topic.