Start Stop

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
maserati
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 25.09.2019 - 20:19

Na eerste beurt voor T4 waarbij ook een software upgrade is uitgevoerd valt het mij op dat de stop/start functie niet meer werkt hij is wel ingeschakeld maar er staat continu een streep door de A op het dashboard en de motor slaat niet meer af ook niet bij adaptive cruise control. Zijn er meer mensen waar dit is opgevallen? Niet zo,n punt voor mij maar vind het wel vreemd de upgrade was ongeveer half april en gelijk is toen ook de terugroep actie uitgevoerd.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Wat zou kunnen is dat ze tijdens de update geen of onjuist de acculader aangesloten hebben waardoor de laadstatus (SoC) van de accu nu te laag is en daardoor de start stop nu nog niet werkt
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Bij ACC, blijft de motor sowieso lopen, daar kan geen verschil zijn.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Of ze moeten de voltage sensor opnieuw kalibreren (mij wel eens overkomen)

Maak je wel snelwegkilometers? Anders kan het zijn dat de startaccu niet voldoende wordt opgeladen.
Gebruikersavatar
Amazon1966$
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.07.2020 - 14:37

Bij mij ook recent (juni) een software update gedaan van mijn XC40 D3 geartronic en start/stop werkte ook niet meer: constant een streepje door de A op het dashboard...Moest begin juli naar de garage voor een andere probleem (Adblue meeting niet meer aangegeven - zie ook ander topic in dit forum) en de garage heeft van Volvo de batterij mogen vervangen (wagen is 7 maand oud en 20.000 km!)....Ze konden niet testen of het terug naar behoren werkte, want de wagen moest zogezegd 4 uur aaneen afgesloten blijven en anders moest hij dus een nacht in de garage blijven. Resultaat de dag nadien: start/stop werkte gedeeltelijk (want ik met de auto hold functie altijd aan), ttz wanneer ik rem slaat de motor uit, maar zodra ik het rempedaal loslaat slaat deze terug aan....Handleiding (laatste online versie) vermeldt duidelijk: “Wanneer de functie Auto Hold geactiveerd is, wordt de autostart uitgesteld tot het moment van indrukken van het gaspedaal”. Volgens de garage was er echter niets aan de hand en is dit altijd zo geweest....Raar, maar duidelijk in tegenspraak met de handleiding en eveneens met mijn ervaring van de maanden ervoor. Naar Volvo Customer Service gebeld (België) en een weinig empathische heer aan de lijn gekregen die zich maar niet kon inleven in het standpunt van de klant en die ook scheen te zeggen dat alles normaal was. Nog Volvo rijders met hetzelfde probleem van de start/stop die niet meer correct werkt na een software update?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Amazon1966$ schreef: 15.07.2020 - 18:32 Bij mij ook recent (juni) een software update gedaan van mijn XC40 D3 geartronic en start/stop werkte ook niet meer: constant een streepje door de A op het dashboard...Moest begin juli naar de garage voor een andere probleem (Adblue meeting niet meer aangegeven - zie ook ander topic in dit forum) en de garage heeft van Volvo de batterij mogen vervangen (wagen is 7 maand oud en 20.000 km!)....Ze konden niet testen of het terug naar behoren werkte, want de wagen moest zogezegd 4 uur aaneen afgesloten blijven en anders moest hij dus een nacht in de garage blijven. Resultaat de dag nadien: start/stop werkte gedeeltelijk (want ik met de auto hold functie altijd aan), ttz wanneer ik rem slaat de motor uit, maar zodra ik het rempedaal loslaat slaat deze terug aan....Handleiding (laatste online versie) vermeldt duidelijk: “Wanneer de functie Auto Hold geactiveerd is, wordt de autostart uitgesteld tot het moment van indrukken van het gaspedaal”. Volgens de garage was er echter niets aan de hand en is dit altijd zo geweest....Raar, maar duidelijk in tegenspraak met de handleiding en eveneens met mijn ervaring van de maanden ervoor. Naar Volvo Customer Service gebeld (België) en een weinig empathische heer aan de lijn gekregen die zich maar niet kon inleven in het standpunt van de klant en die ook scheen te zeggen dat alles normaal was. Nog Volvo rijders met hetzelfde probleem van de start/stop die niet meer correct werkt na een software update?
Is een software foutje, aan de oplossing wordt hard gewerkt.
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

Je remt, komt tot stilstand en de motor valt uit. Zjuust. Bij het lossen van de rem slaat de wagn weer aan. Ook zjuust. Doch ENKEL EN ALLEEN als de auto-hold functie NIET is ingeschakeld. Indien wel ingeschakeld, dan gaat de wagen pas starten na het indrukken van het gaspedaal.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”