bestuurdersprofielen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
dennisdoomen
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
Locatie: Den Haag
Contacteer:

MvR schreef: 12.08.2020 - 13:29 Heel gek, bij mijn XC40 T4 zaten 2 zwarte sleutels, 1 rode/oranje en een kleine sleutel die je met zwemmen mee kan nemen. Heb op iedere sleutel een profiel gezet en werkt prima!
De Oranje/Rode sleutel ligt altijd in mijn auto, dit moest verplicht volgens mijn dealer?
Vanaf MJ21 wordt er een zwarte, oranje en een kleine sleutel geleverd. Die rode is er niet meer.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
rna
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 24.12.2019 - 15:31

Zeker gek. Bij mij ligt de oranje sleutel gewoon thuis, doet t prima zonder!
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Bij mij ligt de oranje ook gewoon thuis.
Overigens heeft de oranje profiel 3 waar ik niets in kan veranderen als ik deze gebruik. Maar met de normale zwarte kan ik alleen de max snelheid voor de oranje wijzigen en voor rest niet.
Dus leuk als je de wagen aan de jeugd etc uitleent maar voor normaal gebruik van bijv mijn vrouw niet optimaal.
Ik begrijp de actie maar vind het niet een optimale standaard situatie.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

MvR schreef: 12.08.2020 - 13:29
rna schreef: 12.08.2020 - 09:55 Heb de vraag voor de zekerheid ook even bij de dealer uitgezet, ook mij lukt het niet om met de oranje sleutel de profiel instellingen op te slaan. Lijkt me ergens ook wel weer logisch.
Vind het dan wel vreemd dat ik eigelijk maar één volwaardige sleutel heb gehad, de oranje en de 'keytag' zijn m.i. geen volwaardige sleutels.
Heel gek, bij mijn XC40 T4 zaten 2 zwarte sleutels, 1 rode/oranje en een kleine sleutel die je met zwemmen mee kan nemen. Heb op iedere sleutel een profiel gezet en werkt prima!
De Oranje/Rode sleutel ligt altijd in mijn auto, dit moest verplicht volgens mijn dealer?
Huh? Dus ruitje intikken en wegrijden?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

Risrael schreef: 12.08.2020 - 15:32
MvR schreef: 12.08.2020 - 13:29
rna schreef: 12.08.2020 - 09:55 Heb de vraag voor de zekerheid ook even bij de dealer uitgezet, ook mij lukt het niet om met de oranje sleutel de profiel instellingen op te slaan. Lijkt me ergens ook wel weer logisch.
Vind het dan wel vreemd dat ik eigelijk maar één volwaardige sleutel heb gehad, de oranje en de 'keytag' zijn m.i. geen volwaardige sleutels.
Heel gek, bij mijn XC40 T4 zaten 2 zwarte sleutels, 1 rode/oranje en een kleine sleutel die je met zwemmen mee kan nemen. Heb op iedere sleutel een profiel gezet en werkt prima!
De Oranje/Rode sleutel ligt altijd in mijn auto, dit moest verplicht volgens mijn dealer?
Huh? Dus ruitje intikken en wegrijden?
Ik denk dat dit bij ons nog anders was want bij ons is hij Rood en wij moesten deze verplicht in de auto laten liggen zodat we hem met de app kunnen besturen. Ik weet niet of dit veranderd is?

Met deze sleutel kan ik namelijk niet zomaar wegrijden, is een losse aparte sleutel.
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
pajonline
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 13.08.2019 - 09:36

dennisdoomen schreef: 12.08.2020 - 12:46 Mijn vrouw had vandaag de oranje sleutel meegenomen en vertelde me dat de auto dan standaard op "profiel 3" staat en ze geen ander profiel kan kiezen, maar dat ze wel steeds een melding krijgt over een maximale snelheid. Ik zal van de week (als het minder heet is) eens kijken of je verder wel alle instellingen kunt wijzigen en of ik die maximale snelheid er af kan halen.
Ik had hetzelfde en kon de maximum snelheid instelling voor het ‘gast’ uitzetten. Daarmee hield ook de melding op.
Ik kan bevestigen dat als je met de oranje sleutel instapt, je niet van profiel kunt wijzigen.
=========================
  • Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid Inscription MY21
Vorige Volvo’s:
  • Volvo 440 GLE
  • Volvo 340 Winner
Gebruikersavatar
RobLisse
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.09.2020 - 21:38

Ik hoop dat ik met onderstaande reactie een aantal van jullie vragen beantwoord. En de stand van de zijspiegels kun je alleen aan een profiel koppelen wanneer je koos voor elektrisch verstelbare voorstoelen.

Wanneer je de Volvo XC 40 uit de showroom rijdt (of je wilt dat moment weer terug door te kiezen voor “Terug naar fabrieksinstellingen en alle profielen verwijderen”) dan is het profiel Gast actief. Na het starten heb je qua motorkenmerken de modus Comfort. Wat dit inhoudt kun je zien door via instellingen te gaan naar My car en onder de individuele rijmodus de preset Comfort te kiezen.

Is het profiel Gast actief dan kun je naar hartelust experimenteren met de instellingen in de individuele rijmodus of met een van de modulen die je onder de rechterknop onder het middendisplay vindt. Echter deze instellingen blijven niet “kleven” aan het profiel Gast. Zodra je opnieuw start met profiel Gast zijn de instellingen terug gezet naar de kenmerken die behoren bij rijmodus Comfort.

Dus wil je een gekozen optie ook laten gelden bij een volgende keer starten dan moet je een Profiel 1 of 2 kiezen. Iedere keer als je een keuze doet wordt deze weggeschreven in het actieve profiel. Wanneer je opnieuw dit profiel kiest laadt je hiermee de kenmerken die in dit profiel zijn opgeslagen.

De volgende stap is dit profiel te koppelen aan je sleutel. Nu is starten van de Volvo alleen al voldoende om de opgeslagen kenmerken te laden. (Dus voor de oplettende Start/stop fanaat, hier ligt de mogelijkheid om de door jou gewenste instelling vast te leggen)

En loopt alles naar wens, kies dan voor het beveiligen van het profiel. Wil dan nog een keer een anders ingestelde optie vastleggen dan moet je, voordat je de motor afzet, je profiel oproepen en op het diskette symbool drukken.

Tot slot wil ik uitleggen dat je niet kunt zien in welke rijmodus je XC 40 staat. Wanneer je drukt op de knop Rijmodus dan zie je een keuzemenu waar je hem in KUNT zetten. Dus dit is niet per definitie de modus waar jouw XC 40 NU in staat. Het is slechts een keuzemenu. Als je geen keuze maakt springt dit beeld weer weg. Vergelijk het met een menu in een eetgelegenheid. Alleen kijken naar het menu betekent niet dat het eerst getoonde gerecht al gegeten hebt.
Dus als je e.e.a. naar wens instelt als individuele rijmodus en je deze individuele rijmodus vervolgens kiest (activeert) EN je hebt een profiel actief anders dan gast En je hebt dit profiel niet beveiligd, dan blijven je keuzes ook actief na opnieuw starten van de XC 40.

Groet Rob

T2 Business Pro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zucht....
Hier ook maar weer even voor de goede orde:
De auto start ALTIJD in comfort modus (ongeacht wat je aan je profiel hebt gekoppeld).
De start/stop-functie staat ALTIJD aan na starten auto (tenzij buitentemperatuur en/of accustatus buiten de range vallen, in dat geval wordt het ss systeem niet actief).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Mooi plaatje @Rob, de witte XC 40 zo aan de rand van de gracht. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gesloten

Terug naar “XC40”