City safety

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Mijn XC40 is de derde Volvo waar het CS systeem in zit (~ 500.000Kms) en ik kan de keren dat er een verkeerde ingreep kwam op de vingers van één hand tellen. Die keren had het telkens te maken met een vreemde situatie of schielijk uitgevoerde actie van mijn kant.
De keren dat het systeem mij en mijn omgeving gered heeft van groter leed is vaker gebeurd.
Mijn conclusie? Top systeem!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Eens, 3 auto's verder en nog geen enkele onnodige ingreep. Wel onnodige waarschuwingen gehad, voornamelijk door schaduwvorming.

Voor zover ik weet grijpt het systeem overigens niet in als je handelingen uitvoert met stuur, koppeling of rem. Bij een waarschuwing beweeg ik dan ook even met het stuur (maar niet genoeg om anderen te laten schrikken; de koppeling ben ik inmiddels keijt...)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Met de XC60 (en ook de bedrijfsleasert) heb ik toch echt een paar keer een onnodige remactie gehad. En altijd op dezelfde plek. Dat komt daar door idd schaduw en een geparkeerde auto in een parkeervak. En dat ook nog in een flauwe bocht.
Het geheel is uitermate overzichtelijk, maar op de één of andere manier vindt de computer dit niet en komt echt altijd daar tot een ingreep. Bij allebei de auto's. En er is geen verschil of ik rij of mijn vrouw. Als de bewuste auto er niet staat is de remactie er ook niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V480-S60 schreef: 20.09.2020 - 11:10 ....
Het geheel is uitermate overzichtelijk, maar op de één of andere manier vindt de computer dit niet
....
Dat is nou precies waar de misvatting van ‘onterecht ingrijpen’ ontstaat.
Jij interpreteert de situatie. Jouw (ons) brein is in staat een dergelijke situatie razendsnel te analyseren en in dit geval te concluderen dat het ok is.
De computer is geprogrammeerd obv variabelen en past deze eenvoudigweg toe. Het systeem is niet in staat om een dergelijke analyse uit te voeren. Beter 1x te veel gestopt dan 1x te weinig.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Het is GEEN misvatting dat er op die bewuste locatie onterecht ingegrepen wordt. Een computer (mits juist geprogrammeerd) "denkt" vele malen sneller / rekent vele malen sneller dan ons menselijk brein. Alleen is dit blijkbaar nog niet goed geprogrammeerd bij flauwe bochten.

De geparkeerde auto staat daar LEGAAL NAAST de rijbaan in een parkeervak. Ik of mijn vrouw rijden daar met LEGALE snelheid over de weg in de daarvoor bestemde rijbaan. Als die auto daar NIIET staat, vervolgt de auto (de auto's) gewoon zijn weg (ACC en autopilot) in de rijbaan en reageert de computer niet met een remingreep. Staat die auto daar wel: Steevast remingreep. Bij de XC60 zelfs zonder de overige "hulpmiddelen" aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tutut, rustig maar... ;-)
Ook dat is een misvatting, een computer doet veel maar denkt niet. Hij doet slechts wat de mens in zijn programma chipje heeft gestopt, en het s niet in staat om interpretaties te doen waar wij wel toe in staat zijn. Ook de knapste computer is heel veel dommer dan een mens.
Dan kan het nog steeds een onterechte ingreep zijn, maar dat heeft te maken met de beperkingen van het systeem (en de ongekende complexiteit van ons brein).
Voor het systeem is het een terechte ingreep, obv de variabelen en programmercurve welke het systeem kent.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
trabbit
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.04.2019 - 23:18

@teebee:

Wat is nou precies je punt, discussie gaat nergens over? Of het systeem zijn eigen parameters nou wel of niet goed toepast, is naar mijn idee totaal irrelevant. Feit is dat er blijkbaar verkeerstechnisch onterecht wordt ingegrepen door te remmen. Wat de oorzaak ook is het systeem heeft dus blijkbaar in de praktijk zo zijn tekortkomingen. Een keer teveel remmen kan wel problematisch zijn, als de rest van het verkeer wel met menselijke logica vooruit kijkt, kan dit gevaarlijke situaties veroorzaken, nog los van de eventuele schrikreactie van de Volvo bestuurder.

Overigens heeft onze v90 uit eind 2018 nog nooit ingegrepen. Alle standen van city safety staan in het midden/gemiddeld.
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

teebee schreef: 20.09.2020 - 12:13
V480-S60 schreef: 20.09.2020 - 11:10 ....
Het geheel is uitermate overzichtelijk, maar op de één of andere manier vindt de computer dit niet
....
Dat is nou precies waar de misvatting van ‘onterecht ingrijpen’ ontstaat.
Jij interpreteert de situatie. Jouw (ons) brein is in staat een dergelijke situatie razendsnel te analyseren en in dit geval te concluderen dat het ok is.
De computer is geprogrammeerd obv variabelen en past deze eenvoudigweg toe. Het systeem is niet in staat om een dergelijke analyse uit te voeren. Beter 1x te veel gestopt dan 1x te weinig.
Als die 1 keer te veel gebeurt op bv. de snelweg kan het ook de laatste keer zijn dat het gebeurt 😏
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En dat is het hele punt. Een achterligger zal die systemen niet hebben en zit er bij mij dan achterin.

En het "probleem" is daarbij dat die systemen niet "uit zijn te zetten". Dus ook als ik niet op ACC en/of autopilot rij grijpt het op die bewuste locatie in als die auto daar geparkeerd staat. Dat is een makke van het systeem.

Overigens ben ik verder wel blij met deze systemen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

V480-S60 schreef: 20.09.2020 - 14:51 En dat is het hele punt. Een achterligger zal die systemen niet hebben en zit er bij mij dan achterin.

En het "probleem" is daarbij dat die systemen niet "uit zijn te zetten". Dus ook als ik niet op ACC en/of autopilot rij grijpt het op die bewuste locatie in als die auto daar geparkeerd staat. Dat is een makke van het systeem.

Overigens ben ik verder wel blij met deze systemen.
Heb jij de gevoeligheid op “ laat” staan
??
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bij mij nog niet instelbaar. ((XC60 2009 ACC) en bedrijfsleasert ( ACC en autopilot in zeer rudimentaire vorm))
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

trabbit schreef: 20.09.2020 - 14:24 @teebee:

Wat is nou precies je punt, discussie gaat nergens over? Of het systeem zijn eigen parameters nou wel of niet goed toepast, is naar mijn idee totaal irrelevant. Feit is dat er blijkbaar verkeerstechnisch onterecht wordt ingegrepen door te remmen. Wat de oorzaak ook is het systeem heeft dus blijkbaar in de praktijk zo zijn tekortkomingen. Een keer teveel remmen kan wel problematisch zijn, als de rest van het verkeer wel met menselijke logica vooruit kijkt, kan dit gevaarlijke situaties veroorzaken, nog los van de eventuele schrikreactie van de Volvo bestuurder.

Overigens heeft onze v90 uit eind 2018 nog nooit ingegrepen. Alle standen van city safety staan in het midden/gemiddeld.
Discussie gaat idd nergens over.
Indien bv een camera van het systeem verkeerd staat afgesteld krijg je onterechte meldingen. Verder zijn het de beperkingen (noem het tekortkomingen, prima) van het systeem. Punt is dat dit maar al te vaak naar een slecht en fout systeem wordt vertaald.
Te snel (voor de parameters van het systeem) op een slagboom afrijden (in een ander topic al eens aangehaald) met de intentie wel te stoppen is al eerder eens vertaald als ‘slecht systeem’ en ‘onterechte ingreep’. Dat is het niet, het ligt aan de vertaling (en verwachting) van de berijder.
En ‘verkeerd remmen’ komt nog dagelijks voor icm abs, want ja er zijn nog altijd auto’s op de weg zonder abs.
Mocht je dit niet begrijpen, ook goed maar dan ga ik het punt ook niet verder verduidelijken.
En ook ik heb met mijn V60 nog nooit een ingreep gehad, los van een fietser welke als een blinde malloot de weg op dook tussen 2 geparkeerde auto’s door; terecht en voor de fietser maar goed ook want hij had anders beslist in het ziekenhuis gelegen of erger.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V480-S60 schreef: 20.09.2020 - 14:51 En dat is het hele punt. Een achterligger zal die systemen niet hebben en zit er bij mij dan achterin.
Ja, en dat geldt ook voor abs....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jij snapt het punt niet dat in een volkomen NORMALE en veilige verkeerssituatie het systeem keer op keer een verkeerde ingreep plaatst. En dat daar niets tegen te doen is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Ik heb het in mijn Volvo loopbaan 4 of 5x gehad. Alle keren betrof het een ingreep vóór een slagboom. Alle keren mijn eigen schuld. Ik rem laat en blijkbaar te laat en om een botsing te voorkomen grijpt het systeem in. Dat gaat inderdaad vol overgave :)

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V480-S60 schreef: 20.09.2020 - 18:02 Jij snapt het punt niet dat in een volkomen NORMALE en veilige verkeerssituatie het systeem keer op keer een verkeerde ingreep plaatst. En dat daar niets tegen te doen is.
En jij begrijpt blijkbaar niet dat dat met beperkingen van een dergelijk systeem te maken heeft.
Geeft niet.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Als een veliligheidssysteem een stuur- of remingreep doet op een moment dat het niet nodig is, bijvoorbeeld omdat er helemaal geen aanrijding zou ontstaan zonder die ingreep, dan is dat een onterechte ingreep. Dat de oorzaak ligt in de implementatie, in beperkingen van de soft- en/of hardware maakt de ingreep niet opeens wel terecht. De norm is niet de grens van het gebruikte algoritme, maar de oorspronkelijke functionele doelstelling en functionele eisen (zoals: niet ingrijpen als het niet nodig is).

Het zou ook niet zo moeten zijn dat de gebruiker zich aan moet passen aan het veiligheidssysteem, puur om onterechte ingrepen te voorkomen. Als dat toch moet, bv bij slagbomen, dan is dat een volkomen terecht punt van kritiek op het systeem.

Of een veiligheidssysteem slecht is als het soms onterecht ingrijpt is weer een andere vraag.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
trabbit
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.04.2019 - 23:18

teebee schreef: 20.09.2020 - 17:50
trabbit schreef: 20.09.2020 - 14:24 @teebee:

Wat is nou precies je punt, discussie gaat nergens over? Of het systeem zijn eigen parameters nou wel of niet goed toepast, is naar mijn idee totaal irrelevant. Feit is dat er blijkbaar verkeerstechnisch onterecht wordt ingegrepen door te remmen. Wat de oorzaak ook is het systeem heeft dus blijkbaar in de praktijk zo zijn tekortkomingen. Een keer teveel remmen kan wel problematisch zijn, als de rest van het verkeer wel met menselijke logica vooruit kijkt, kan dit gevaarlijke situaties veroorzaken, nog los van de eventuele schrikreactie van de Volvo bestuurder.

Overigens heeft onze v90 uit eind 2018 nog nooit ingegrepen. Alle standen van city safety staan in het midden/gemiddeld.
Discussie gaat idd nergens over.
Indien bv een camera van het systeem verkeerd staat afgesteld krijg je onterechte meldingen. Verder zijn het de beperkingen (noem het tekortkomingen, prima) van het systeem. Punt is dat dit maar al te vaak naar een slecht en fout systeem wordt vertaald.
Te snel (voor de parameters van het systeem) op een slagboom afrijden (in een ander topic al eens aangehaald) met de intentie wel te stoppen is al eerder eens vertaald als ‘slecht systeem’ en ‘onterechte ingreep’. Dat is het niet, het ligt aan de vertaling (en verwachting) van de berijder.
En ‘verkeerd remmen’ komt nog dagelijks voor icm abs, want ja er zijn nog altijd auto’s op de weg zonder abs.
Mocht je dit niet begrijpen, ook goed maar dan ga ik het punt ook niet verder verduidelijken.
En ook ik heb met mijn V60 nog nooit een ingreep gehad, los van een fietser welke als een blinde malloot de weg op dook tussen 2 geparkeerde auto’s door; terecht en voor de fietser maar goed ook want hij had anders beslist in het ziekenhuis gelegen of erger.
Wel of geen abs is niet te vergelijken. Dan wordt er dus terecht geremd door twee auto's, alleen heeft de auto erachter een langere remweg. Voorbeeld waar het hier over gaat, is niet iemand die als een raket op een slagboom af rijdt, maar stelt normaal te rijden. Kortom een gevaarlijke tekortkoming van het systeem, met die nuance dat we er even vanuit mogen gaan dat het systeem goed gekalibreerd is.

Overigens ken ik 2 Tesla rijders waar het een paar keer is voorgekomen dat de auto op de snelweg uit het niet een noodstop maakt (zij stellen door schaduw, moeilijk te geloven voor mij...). Uit dit soort voorbeelden blijkt gewoon dat de systemen verre van waterdicht zijn en fabrikanten dus erg voorzichtig moeten zijn met de implementatie.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

‘Te snel’ voor de parameters of ‘’te snel’ als een raket zit nogal een verschil in.
Of er met abs terecht wordt geremd is maar de vraag; er zijn idioten die om niks op het pedaal gaan staan en dan zit een achteropkomende niet-abs’er wel bij je binnen.
Het voorbeeld waar het hier om gaat heeft alles met de beperkingen van een systeem te maken. Pa ra me ters.
Dit soort ‘diskussies’ hebben geen gelijk of ongelijk.
Ik vind het wel goed zo.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

teebee schreef: 20.09.2020 - 18:10
V480-S60 schreef: 20.09.2020 - 18:02 Jij snapt het punt niet dat in een volkomen NORMALE en veilige verkeerssituatie het systeem keer op keer een verkeerde ingreep plaatst. En dat daar niets tegen te doen is.
En jij begrijpt blijkbaar niet dat dat met beperkingen van een dergelijk systeem te maken heeft.
Geeft niet.
Ik begrijp uitermate goed dat dat een beperking van het systeem is. Maar dit is een uitermate gevaarlijke beperking. En helaas kan ik daar niets aan veranderen.
IkeV70 verwoord daarbij heel goed waar het aan schort. Dat jij dat niet kan aannemen is dan jou verantwoording.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”