Krakende remmen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

P.s. je hebt een mooie complete uitvoering XC 40 zo te zien onderschrift.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
MrBubbles
2nd Gear member
Berichten: 221
Lid geworden op: 21.05.2019 - 02:08
Locatie: Houten

hahahaha,

vandaag naar de dealer geweest om de blokken te vervangen, deze blokken zijn wel voor EEN XC 40 maar niet voor mijn type XC 40 volgens de receptionist zijn deze blokken niet voor mijn type xc 40 1477 cm3, de blokken die eruit kwamen zagen er uit als nieuw en waren niet verglaasd o.i.d. .

Deze remblokken zijn dus vanuit Volvo voor EEN TYPE XC 40 (welke weet ik niet maar het laatste partsnummer was 32 of 23) .
De rit naar huis vanuit Tiel naar Houten verliep normaal en het eerste remmen was rustig en zonder piepen en kraken dus dat beloofd misschien wel wat, eerst maar even rustig inremmen en volgende week even verder luisteren.

Jullie gaan gaan het weer lezen van mij.
Bubbels.
Aflevertijd 8 januari 2024

De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.


Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
Gebruikersavatar
MrBubbles
2nd Gear member
Berichten: 221
Lid geworden op: 21.05.2019 - 02:08
Locatie: Houten

Erikho schreef: 09.10.2020 - 10:14
MrBubbles schreef: 08.10.2020 - 19:31 .....knip, knip,....
Enne automatische rem..probleem blijft.
Maar goed bedankt voor de tips, we wachten de vernieuwde remblokjes af.
Dat is bizar! Met de automatische rem erop staat de auto toch ‘muurvast’ en kruipt ie niet?
klopt wel wat je zegt , maar zogauw de rem loslaat en gaat rijden "kraakt"hij toch even.
Aflevertijd 8 januari 2024

De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.


Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

MrBubbles schreef: 13.10.2020 - 13:56
Erikho schreef: 09.10.2020 - 10:14
MrBubbles schreef: 08.10.2020 - 19:31 .....knip, knip,....
Enne automatische rem..probleem blijft.
Maar goed bedankt voor de tips, we wachten de vernieuwde remblokjes af.
Hoi Bubbles,
Vandaag staat ie van jou toch bij de dealer voor andere blokken?

Dat is bizar! Met de automatische rem erop staat de auto toch ‘muurvast’ en kruipt ie niet?
klopt wel wat je zegt , maar zogauw de rem loslaat en gaat rijden "kraakt"hij toch even.
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Benieuwd naar je ervaring met de nieuwe blokken.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 13.10.2020 - 14:21
Hee Harry, ik heb niks meer van je gehoord over die testrit zaterdag met die RAV 4. Hoe ging dat? En wat gaat het nu worden denk je??? :-O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

MrBubbles schreef: 13.10.2020 - 13:56 klopt wel wat je zegt , maar zo gauw de rem loslaat, en gaat rijden "kraakt" hij toch even.
Klopt hoor. Ik denk dat je dat gewoon blijft houden. Ben benieuwd hoe het zal gaan met die nieuwe remblokken van je. Heeft bij mij ff geduurd, voor ik er uit was met die 3 P,s bij elkaar! Eentje is de Parkeerstand voor de automaat. 2e P is de eigenlijke elektr. handrem, met kantelknopje. 3e P is dan voor de auto rem, tegen het eventueel teruglopen van de auto......pffff :'(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Je kan ook ff de handleiding doornemen;-)
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Erikho schreef: 13.10.2020 - 16:52 Je kan ook ff de handleiding doornemen;-)
Ja, dat is een goeie. Die Quick guide is inderdaad maar heel beknopt. Ik zal de dikkere uitgave eens gaan bestuderen. Want er is nog veel meer wat ik wil weten. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Hans Eilander schreef: 13.10.2020 - 16:30
MrBubbles schreef: 13.10.2020 - 13:56 klopt wel wat je zegt , maar zo gauw de rem loslaat, en gaat rijden "kraakt" hij toch even.
Klopt hoor. Ik denk dat je dat gewoon blijft houden. Ben benieuwd hoe het zal gaan met die nieuwe remblokken van je. Heeft bij mij ff geduurd, voor ik er uit was met die 3 P,s bij elkaar! Eentje is de Parkeerstand voor de automaat. 2e P is de eigenlijke elektr. handrem, met kantelknopje. 3e P is dan voor de auto rem, tegen het eventueel teruglopen van de auto......pffff :'(
Die 3de P is de hellingsrem denk ik , die kan je niet uitzetten , is automatisch en een 4de rem is de de rem wanneer men bv aan een rood licht staat en nog altijd in drive ...
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 13.10.2020 - 17:08
Erikho schreef: 13.10.2020 - 16:52 Je kan ook ff de handleiding doornemen;-)
Ja, dat is een goeie. Die Quick guide is inderdaad maar heel beknopt. Ik zal de dikkere uitgave eens gaan bestuderen. Want er is nog veel meer wat ik wil weten. ;)
Hans, in je navigatiedisplay zit toch ook een uitgebreide handleiding? Die hebben wij al geraadpleegd tijdens de testrit. Zelfs op trefwoord te vinden.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 13.10.2020 - 16:24
Harry M. schreef: 13.10.2020 - 14:21
Hee Harry, ik heb niks meer van je gehoord over die testrit zaterdag met die RAV 4. Hoe ging dat? En wat gaat het nu worden denk je??? :-O
Hoi Hans, Tja....... De RAV4 testrit: Ik kreeg keurig een uitgebreide Executive mee in Bi-tone. Fraaie auto vind ik toch wel. Aangezien mijn vrouw al aan haar 4e Toyota bezig is (3xAuris, nu Corolla) en ik deze Corolla voor het eerst ook qua materialen (interieur) beduidend beter vond dan de 3 Aurissen daarvoor, en de reviews van deze RAV4 Hybrid ook overal als goed/zeer goed worden beschreven, toch maar eens gekeken. Zoals gemeld: De RAV4 Plug-in (Of Suzuki ACross) beginnen pas bij 65.000.- (!!!) en vallen dus voor mij zowieso al af, want in een aangeklede Suzuki met trekhaak en schuifdak van bijna 68.000.- wil ik natuurlijk nog niet d... gevonden worden :-).
Dus zakelijk de afweging Toyota RAV4 Hybrid (met leuke 2.5 Liter motor) of een Volvo XC40 plug-in moet nog even worden gemaakt. Maar goed, de testrit met de RAV4: rijdt lekker soepel, stuurt wat mij betreft tikkeltje strakker dan de XC40, heeft betere achterbank en tikje meer beenruimte dan in de XC40, en de achterpassagiers vinden hem ruimtelijker en het naar buiten kijken prettiger dan de XC40 (natuurlijk maken die 2 dode hoek-stukken het voor achterpassagiers niet leuker). Voorin (en daar gaat het natuurlijk voor het grootste deel om) zijn de stoelzittingen voor mij moeilijk in te stellen zodat ik lekker zit. Grootste probleem: ze zijn (te) kort! Ik denk dat ik hier op langere ritten geheid problemen mee krijg. Verder heb ik ook van de RAV4 een goede indruk van de rijeigenschappen geregen. Soepel rijdend en op wat "ruwer" wegdek en verkeersdrempels zelfs wat prettiger als de XC40. Al moet ik hierbij wel gelijk aantekenen dat de RAV4 er al 9.000km op had zitten en de demo XC40 waarmee ik heb proefgereden beduidend minder. Wellicht scheelt dit nog wat en wordt de XC40 na enkele duizenden kilometers ook wat soepeler. Maar dit weten de inmiddels ervaren XC40 rijders natuurlijk beter. Kortom: De kogel is nog niet door de kerk Hans!
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 14.10.2020 - 09:47 Kortom: De kogel is nog niet door de kerk Hans!
Dag Harry, ik begrijp je reactie. Ik vond het een mooi verslag van je, met zeker ook wat aandachtspunten. Wat je zegt over beide auto,s, speelt zeker een rol. Het is dus goed het ene tegen het andere, goed af te wegen. Voor mij ligt het anders. Ik ben altijd alleen, dus hoe je achterin naar buiten kijkt, en de zitpositie daar, speelt voor mij geen rol. De bagageruimte in de XC 40, is een stuk kleiner dan in de Grandland, maar is voor mij ruim genoeg. Daarom ligt het afwegen van iemand met een gezin, heel anders dan bij mij. Ik ga vooral voor: Een mooie en comfortabele auto, beslist met een hoge instap. Genoeg zitruimte voor mij (ik ben nogal fors) voorin. Ik heb hier in de buurt al heel wat positieve reacties gehad op mijn nieuwe Volvo XC 40. Dat doet een mens goed.... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 14.10.2020 - 10:19
Harry M. schreef: 14.10.2020 - 09:47 Kortom: De kogel is nog niet door de kerk Hans!
Dag Harry, ik begrijp je reactie. Ik vond het een mooi verslag van je, met zeker ook wat aandachtspunten. Wat je zegt over beide auto,s, speelt zeker een rol. Het is dus goed het ene tegen het andere, goed af te wegen. Voor mij ligt het anders. Ik ben altijd alleen, dus hoe je achterin naar buiten kijkt, en de zitpositie daar, speelt voor mij geen rol. De bagageruimte in de XC 40, is een stuk kleiner dan in de Grandland, maar is voor mij ruim genoeg. Daarom ligt het afwegen van iemand met een gezin, heel anders dan bij mij. Ik ga vooral voor: Een mooie en comfortabele auto, beslist met een hoge instap. Genoeg zitruimte voor mij (ik ben nogal fors) voorin. Ik heb hier in de buurt al heel wat positieve reacties gehad op mijn nieuwe Volvo XC 40. Dat doet een mens goed.... ;)
Hans, achterin is ook voor mij ondergeschikt, maar het gaat bij mij toch een beetje om de totaalbeleving van de auto en dan is de RAV4, hoewel wat minder innovatief dan de XC40, een prettige auto om in te rijden. De verhouding voor-achter-beleving is voor mij ook 90:10 uiteraard en daar wint de Volvo XC40 het met ruime voorsprong! Ik wacht nog even op de offerte van Toyota en dan moeten we in deze lastige tijden toch maar net als de regering wat spijkers met koppen gaan slaan :-) want de levertijden bij Volvo zullen ook wat langer zijn dan bij Toyota. Ook geen probleem voor mij, want ik rij nog steeds met 15% bijtelling nu, dus hier kom ik wel weer overheen. Wordt vervolgd........
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 14.10.2020 - 10:56 Hans, achterin is ook voor mij ondergeschikt, maar het gaat bij mij toch een beetje om de totaalbeleving van de auto, en dan is de RAV4, hoewel wat minder innovatief dan de XC40, een prettige auto om in te rijden. Ik wacht nog even op de offerte van Toyota en dan moeten we in deze lastige tijden, toch maar wat spijkers met koppen gaan slaan. Wordt vervolgd........
Okee Harry, dank voor je toelichting. Ik ben zelf blij dat ik mijn XC 40 nu heb. Want hoe het de komende tijd zal gaan met stijgende corona, is niet te overzien. En dit kan ook grote gevolgen hebben voor de levering van nieuwe auto,s. Toyota heeft meestal wel wat op voorraad, dus dat zal minder lang wachten zijn, dan bij Volvo (neem ik aan) ik had de mijne nét binnen 4 maanden. Maar hoe het nu zal verlopen is moeilijk te zeggen. Dit is een feit, hoe langer men wacht met bestellen, hoe langer de aflevering zal duren. Succes in het nemen van de juiste beslissing.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 14.10.2020 - 11:16
Harry M. schreef: 14.10.2020 - 10:56 Hans, achterin is ook voor mij ondergeschikt, maar het gaat bij mij toch een beetje om de totaalbeleving van de auto, en dan is de RAV4, hoewel wat minder innovatief dan de XC40, een prettige auto om in te rijden. Ik wacht nog even op de offerte van Toyota en dan moeten we in deze lastige tijden, toch maar wat spijkers met koppen gaan slaan. Wordt vervolgd........
Okee Harry, dank voor je toelichting. Ik ben zelf blij dat ik mijn XC 40 nu heb. Want hoe het de komende tijd zal gaan met stijgende corona, is niet te overzien. En dit kan ook grote gevolgen hebben voor de levering van nieuwe auto,s. Toyota heeft meestal wel wat op voorraad, dus dat zal minder lang wachten zijn, dan bij Volvo (neem ik aan) ik had de mijne nét binnen 4 maanden. Maar hoe het nu zal verlopen is moeilijk te zeggen. Dit is een feit, hoe langer men wacht met bestellen, hoe langer de aflevering zal duren. Succes in het nemen van de juiste beslissing.


Gaat goedkomen Hans, dank!
Brammata
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.10.2020 - 22:27

Krakende remmen.

Zelfde probleem met mijn XC40 gehad , was bij 2 dealers geweest maar resultaat was negatief. Laatste week september naar VolvoCars gebeld en het probleem aangekaart en doorgegeven dat XC40 zo goedkoop klinkt met het geluid van de remmen.
Zij adviseerden mij om terug te gaan naar de dealer en hun een extra testdiagnose uit te laten voeren, helaas was het resultaat nihil.
Op 4 oktober j.l. teruggegaan naar de dealer voor jaarlijks onderhoud en ook het verhaal van MrBubbels uitgeprint en afgegeven met de mededeling dat met VolvoCars afgestemd moet worden.
Resultaat na de beurt is dat zij ook de remblokken hadden vervangen en ik daarna geen kraak geluiden meer hoor.
Brammata
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.10.2020 - 22:27

MrBubbles schreef: 08.10.2020 - 11:01 Hallo,

Probleem,
bij mij in de XC 40 (oktober2019) zijn mijn remmen vanaf het begin aan het kraken geweest zowel bij het aan het eind van remmen tot stilstand en het langzaam loslaten van de rem om weer weg te rijden. Bij diverse proefrijden met het zelfde type was dit niet. Het schijnt dat dit voorkomt bij de automaat (die wil constant wegrijden als je de rem iets loslaat?) Zowel bij droog als nat weer.

Nu ben ik uiteraard terug gegaan naar de dealer Henk Scholten te Tiel, deze hebben geluisterd en gekeken en de chef werkplaats kwam tot de conclusie dat dit type gerelateerd was en dit kwam bij alle XC 40 voor. Bij mij kwamen de vraagtekens omhoog zoals jullie snappen.

Bij navraag bij diverse forum leden kwam ik uit bij lid gtest uit België en deze vertelde mij dat hij dit ook had gehad en zijn dealer onderkende het probleem en verving onder garantie de remblokjes voor "comfort of softblokken" en zijn probleem was opgelost. Jullie snappen dat ik ook als een gek dit doorspeelde aan mij dealer tijdens de jaarlijkse beurt met 14.000km op de teller. Ze waren niet bij machte om andere dan specifieke "Volvo" blokken erin te leggen dit i.v.m. garantie van Volvo, ondanks mijn discussie dat er andere zeker zo niet betere blokken zouden zijn en dat er geen gepiep en gekraak bij bij Mercedes of Audi zijn wat betreft de remmen, uiteraard snap ik dit wel, maar toch ..en België dan?....

Afijn bij de Importeur te Beest het probleem voorgelegd en deze zou de zaak aan de zijkant bekijken, via gtest de dealer uit België van hem gesproken en dit door gegeven aan Henk Scholten. 2 dagen later gebeld door mijn dealer en deze verteld mij dat ze voor Volvo een technisch rapport moesten opmaken en opsturen naar de importeur. Weer 2 dagen later ben ik gebeld door mijn dealer en dat ze de referentienummers (31471410 of de nieuwere 32276932) die ik had gekregen van België deze hadden bekeken en of dat ik volgende week dan maar een afspraak wilde maken om deze remblokjes te vervangen . dit gaat volgende week dinsdag de 13e oktober 2020 gebeuren. Ik hoop dat dit de oplossing is.

Dit schrijven is om iedereen op de hoogte te stellen dat er best wel oplossingen zijn voor diverse problemen en ik wil hiermee niet een discussie opstarten over welke remblokken/ dealer nu beter zijn of slechter.

Ik houd jullie op de hoogte.

en ja ik weet ook dat er sommige Mercedessen of Audi's kraken met de remmen . O) :-D

Bubbels
Hallo,Zelfde probleem met mijn XC40 gehad , was bij 2 dealers geweest maar resultaat was negatief. Laatste week september naar VolvoCars gebeld en het probleem aangekaart en doorgegeven dat XC40 zo goedkoop klinkt met het geluid van de remmen.
Zij adviseerden mij om terug te gaan naar de dealer en hun een extra testdiagnose uit te laten voeren, helaas was het resultaat nihil.
Op 4 oktober j.l. teruggegaan naar de dealer voor jaarlijks onderhoud en ook het verhaal van MrBubbels uitgeprint en afgegeven met de mededeling dat met VolvoCars afgestemd moet worden.
Resultaat na de beurt is dat zij ook de remblokken hadden vervangen en ik daarna geen kraak geluiden meer hoor bij het in-en uitpar
keren/plotseling remmen/remmen bij filerijden.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Remblokken met variantcode RC02 (ipv RC01) zijn in veel gevallen de oplossing.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

The Mechanic schreef: 13.10.2021 - 10:22 Remblokken met variantcode RC02 (ipv RC01) zijn in veel gevallen de oplossing.
Is dan de samenstelling anders neem ik aan van de blokken?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “XC40”