Wel is het dan apart, dat de MD, en de klokken, een verschillende waarde projecteren
Ze kunnen over een verschillende tijdsduur zijn gemeten … Als de TM waarde wordt gereset, geldt dat niet voor het MD. Op het MD zie je links onder hoeveel uur er is gereden, en waarover het verbruik is gemeten
Het verbruik van de XC 40
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat zou kunnen. Ik heb steeds alleen de km stand bij elke tankbeurt gereset. ik zal dat ook bij de TM eens doen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Vandaag weer getankt, 605 km gereden, getankt precies 40 L = 1:15,1
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- HanL
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 03.10.2017 - 10:41
Gisteren weer bijna 60kW geladen voor € 13,00Hans Eilander schreef: ↑22.02.2021 - 15:06 Vandaag weer getankt, 605 km gereden, getankt precies 40 L = 1:15,1
Wat een verschil met mijn vorige T5. Die deed met moeite 1:11
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Okee dan. Ik las pas nog van iemand hier, die het had over elektr.laden van € 25,- omgerekend per 100 km rijden. Dat is in vergelijking met mijn tankbeurt 605 km = € 70,- = € 11.60 per 100 km. Dan is dat 600 km elektr. rijden voor € 150,- Of reken ik nu verkeerd? En/of mogelijk geladen met een snel-lader waar het tarief duurder is ?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- HanL
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 03.10.2017 - 10:41
Mijn verbruik is, met dit gunstige weer, ruim 20kWh/100km. Bij een stroomprijs (thuis laden) van 22 cent kom je op ongeveer € 4,50 per 100 km.Hans Eilander schreef: ↑23.02.2021 - 11:55 Okee dan. Ik las pas nog van iemand hier, die het had over elektr.laden van € 25,- omgerekend per 100 km rijden. Dat is in vergelijking met mijn tankbeurt 605 km = € 70,- = € 11.60 per 100 km. Dan is dat 600 km elektr. rijden voor € 150,- Of reken ik nu verkeerd? En/of mogelijk geladen met een snel-lader waar het tarief duurder is ?
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Klopt....en als je bij Shell snelladers gaat laden is dat 35 ct per kWh, dus 7 a 8 euro per 100 km. Wie die 25 euro bedacht heeft weet ik niet....maar dat klopt i.i.g. niet. Bij de duurste snelladers is het 55 ct, dan is het met 11 a 12 euro het equivalent van 6 liter euro per 100 km. Dan zit je dus op hetzelfde niveau qua energiekosten als een benzineauto die 1:15 rijdt en blijft (naast het grotere comfort en het hogere vermogen) alleen het voordeel van geen wegenbelasting en de lagere onderhoudskosten over. Het devies is dan ook dat je zoveel mogelijk thuis moet laden.HanL schreef: ↑23.02.2021 - 13:04Hans Eilander schreef: ↑23.02.2021 - 11:55 Okee dan. Ik las pas nog van iemand hier, die het had over elektr.laden van € 25,- omgerekend per 100 km rijden. Dat is in vergelijking met mijn tankbeurt 605 km = € 70,- = € 11.60 per 100 km. Dan is dat 600 km elektr. rijden voor € 150,- Of reken ik nu verkeerd? En/of mogelijk geladen met een snel-lader waar het tarief duurder is ?
Mijn verbruik is, met dit gunstige weer, ruim 20kWh/100km. Bij een stroomprijs (thuis laden) van 22 cent kom je op ongeveer € 4,50 per 100 km.
C40 Ultimate Twin
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat is wel een feit wat je noemt. ik betaal elke maand, of ik nu rij of niet alleen al € 76,- wegenbelasting. Dat loop je mis met een EV. Plus het enorme comfort én AWD. Daar staat dan wél een aanzienlijk hogere nieuwprijs tegenover. Pakweg € 45 K (de mijne) tegenover € 65K. (de jouwe)mga1600 schreef: ↑23.02.2021 - 13:58 Klopt....en als je bij Shell snelladers gaat laden is dat 35 ct per kWh, dus 7 a 8 euro per 100 km. Wie die 25 euro bedacht heeft weet ik niet....maar dat klopt i.i.g. niet. Bij de duurste snelladers is het 55 ct, dan is het met 11 a 12 euro het equivalent van 6 liter euro per 100 km. Dan zit je dus op hetzelfde niveau qua energiekosten als een benzineauto die 1:15 rijdt en blijft (naast het grotere comfort en het hogere vermogen) alleen het voordeel van geen wegenbelasting en de lagere onderhoudskosten over. Het devies is dan ook dat je zoveel mogelijk thuis moet laden.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
In de laatste prijslijst van de P8 is hij ca.4000 euro goedkoper geworden. Dus vanaf 55k. Daar komt uiteraard nog wel wat aan toeters en bellen bij, maar inderdaad een P8 is relatief duur. Er komt er later een versie met een enkele elektromotor (ipv 2) met waarschijnlijk naar keuze hetzelfde of alternatief een kleiner accupakket en dan zal hij wel flink goedkoper zijn...... maar ja........juist die 4WD en die kick van het grote.vermogen is wat mij aantrok. Dat dat ten koste van de range gaat neem ik op de koop toe.Hans Eilander schreef: ↑23.02.2021 - 15:31Dat is wel een feit wat je noemt. ik betaal elke maand, of ik nu rij of niet alleen al € 76,- wegenbelasting. Dat loop je mis met een EV. Plus het enorme comfort én AWD. Daar staat dan wél een aanzienlijk hogere nieuwprijs tegenover. Pakweg € 45 K (de mijne) tegenover € 65K. (de jouwe)mga1600 schreef: ↑23.02.2021 - 13:58 Klopt....en als je bij Shell snelladers gaat laden is dat 35 ct per kWh, dus 7 a 8 euro per 100 km. Wie die 25 euro bedacht heeft weet ik niet....maar dat klopt i.i.g. niet. Bij de duurste snelladers is het 55 ct, dan is het met 11 a 12 euro het equivalent van 6 liter euro per 100 km. Dan zit je dus op hetzelfde niveau qua energiekosten als een benzineauto die 1:15 rijdt en blijft (naast het grotere comfort en het hogere vermogen) alleen het voordeel van geen wegenbelasting en de lagere onderhoudskosten over. Het devies is dan ook dat je zoveel mogelijk thuis moet laden.
Nu ik er een paar weken in gereden heb ( nog maar 900 km overigens) moet ik zeggen dat ik de auto lekker vindt zitten en vooral ook lekker wendbaar in het verkeer en bij het parkeren vindt. De grotere afmetingen van de XC90 die ik hiervoor had heb ik nog geen seconde gemist......
C40 Ultimate Twin
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat betekent € 55K met wat "toeters en bellen" dan zit je tóch al snel aan de €60K. Kijk maar eens op de tweedehandsmarkt, wat je voor een € 15-20K kunt kopen, als 2e auto Desalniettemin kan ik helemaal met je mee voelen. ik zou gezien mijn autogebruik, ook niet zo zitten met een range van 280 ipv 410 km. Maar die prijs hé? Als ik het kon, zou ik het óok zeker doen, daar niet van. En ik hoop van harte, dat je nog lang en veel plezier mag hebben van die prachtige P8 van je. Hoe dan ook, we rijden allebei een Volvo XC 40mga1600 schreef: ↑23.02.2021 - 18:23 In de laatste prijslijst van de P8 is hij ca.4000 euro goedkoper geworden. Dus vanaf 55k. Daar komt uiteraard nog wel wat aan toeters en bellen bij, maar inderdaad een P8 is relatief duur. Er komt er later een versie met een enkele elektromotor (ipv 2) met waarschijnlijk naar keuze hetzelfde of alternatief een kleiner accupakket en dan zal hij wel flink goedkoper zijn...... maar ja........juist die 4WD en die kick van het grote vermogen is wat mij aantrok. Dat dat ten koste van de range gaat neem ik op de koop toe. Nu ik er een paar weken in gereden heb ( nog maar 900 km overigens) moet ik zeggen dat ik de auto lekker vindt zitten en vooral ook lekker wendbaar in het verkeer en bij het parkeren vindt. De grotere afmetingen van de XC90 die ik hiervoor had heb ik nog geen seconde gemist....
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 20:50
ik ben blij met m'n D3, hij wordt steeds beter, nu ongeveer 50 000km en pas goed 'los'Hans Eilander schreef: ↑03.02.2021 - 16:32 Vandaag 3 februari weer getankt (98) en het verbruik blijft stabiel op 1:14,6. Dat vind ik best goed, met een lage buitentemperatuur van 3 graden. Totaalstand nu 4000 km.
De boordcomputer geeft echter wat optimistisch, 6,4L/100 km aan.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat is prima Hub, dat kan met mooier weer alleen nog maar beter worden. De mijne word maandag 5 maanden, en heb nu inmiddels 5065 km weg. Ik rij er dus aanzienlijk meer mee, (met plezier) dan met mijn vorige auto. Toen zat ik op een gemiddelde van ca 9000 km per jaar. Nu kom ik met dit tempo aan de ca 12.000 km per jaar.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Vanmiddag nét weer getankt. Stand 5105 km. Getankt 42 L op 635 km = 1:15,1. Niet slecht hé?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Peter-V50
- 4th Gear member
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
- Locatie: Twente
Bij de aanschafprijs van de XC40 P8 hebben we een dak vol zonnepanelen meegerekend. Dat moet de kilometerprijs flink gaan drukken. Of dat op de lange termijn financiële winst oplevert weet ik niet, maar ik heb in elk geval het gevoel dat ik verantwoord bezig ben.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09.03.2021 - 15:47
Wie heeft er ervaring met een Volvo XC 40 T4 inscr als caravan trekker ik ben erg nieuwsgiering wat het verbruik is met een caravan erachter.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 03.12.2020 - 13:19
Misschien leuk om te weten dat het mogelijk is om uit te komen op 4,6 liter per 100 km met een T3 over een rit van 231 km in ECO modus op zomerbanden.
Dat is 21,7 km per liter. Zutphen - Hoofddorp - Zutphen, voornamelijk A1.
Dat is 21,7 km per liter. Zutphen - Hoofddorp - Zutphen, voornamelijk A1.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat is wel erg knap hoor. Ik hoop deze zomer, ook betere verbruikscijfers te scoren...
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
- Locatie: Vlaardingen
Bij de hybride modellen kan je ook in de B modus rijden. Tezamen met de pure stand levert dit een aanzienlijke afstand op die je volledig elektrich kan rijden Al verschillende keren kan ik met mijn Volvo T5 TE 48 tot 50 km volledig elektrisch afleggen (rijlogboek in de app) Zijn er ook forumleden die hier ook ervaringen mee hebben?
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)