En jij denkt dat er minder ongevallen gebeuren aan 90 per uur dan aan 180 per uur?Hans Eilander schreef: ↑18.11.2020 - 11:39Precies, zo is het. Bovendien, ...waar blijf je @BG-V40c, als je met 180 km op de linkerbaan zit te jagen, en een vrachtwagen die jouw snelheid in zijn spiegel verkeerd inschat, naar links duikt voor je neus?? ik spreek uit de praktijk ! Kom op zeg? ik begrijp je standpunt best wel. Maar 180 km/u is in mijn ogen,(en die van Volvo) hard zat.silfhout schreef: ↑18.11.2020 - 11:11 De auto is ook niet het probleem, het is de bestuurder (of medeweggebruiker) die bij dat soort snelheden te laat of verkeerd reageert, vaak omdat men die snelheden niet gewend is... . Dat is een van de redenen om de snelheid te beperken tot 180 km/uur zodat dat aansluit bij de ambitie van Volvo om geen dodelijke verkeersslachtoffers in een Volvo te hebben...
Blijkbaar is tussen de 25% a 33% te wijten puur aanoverdreven sneleid. 110 waar je 90 mag, 70 waar je 50 mag, bijzonder weinig aan 180 op de freibahn.