Doe ik het dan thuis goed om preventief mijn sleutels (incl de oranje) in een blikken bus te bewaren? Wat denk je OGA?
Keyless Entry en de verzekering...
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Ik heb een RFID-protected key bag (die ik gebruik voor onderweg/vakanties) en thuis liggen de sleutels in een RFID-protected kistje... Ik heb wel HUF8423MS model sleutels (dus potentieel met een Motion Sensor), echter mijn chassisnummer voldoet niet aan wat Volvo heeft gecommuniceerd (chassisnummer 578774-) dus ik neem geen risico...Hans Eilander schreef: ↑11.01.2021 - 17:04 Het probleem is, wanneer hun apparatuur je sleutel over vrij grote afstand tóch kan aflezen
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Zeker, het artikel waar OGA244 aan refereert schrijft: "bewaar hem in een metalen doos die dan dient als kooi van Faraday"Hans Eilander schreef: ↑11.01.2021 - 17:14 Doe ik het dan thuis goed om preventief mijn sleutels (incl de oranje) in een blikken bus te bewaren
Laatst gewijzigd door silfhout op 11.01.2021 - 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Bedankt Silfhout, die tip gaf je net ook al. Dan tóch wel een gerust gevoel. Mijn auto staat namelijk recht voor de deur (en raam), in een redelijk goed verlichte omgeving.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25
Idd. Ik hou niet van de communicatie manier van OGA ..V480-S60 schreef: ↑11.01.2021 - 10:06 Begrijpend lezen blijkt dus heel moeilijk te zijn.
Dat streepje achter de genoemde cijfers betekent al jaren (zo niet eeuwen) "en hoger"
Daarnaast zou het je sieren om hier geen verwarring te gaan stichten en zo maar wat te roepen aangezien je zelf geen key-less entry hebt.
En je kan de manier van communiceren van OGA misschien niet fijn vinden maar hij zegt gewoon waar het op staat en wat Volvo naar de organisatie communiceert.
En nu weer over tot de orde van de dag.
Nu terug naar de orde van de dag ;
Update V store ; Ze hadden een fout gemaakt en intussen hebben ze de fout rechtgezet ; het moest vanaf chassisnummer 261038- zijn ...
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Dan voldoet m'n XC40 er wel aan Dank voor je update!
Blijf ik toch nog een RFID-bag gebruiken voor vakantie/stad/etc, maar voor thuis is het dus niet zo erg als ik een keer vergeet de sleutels in het kistje te bewaren...
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15
En dan klopt het allemaal weer. Dan heb ook ik dus een werkende motion sensordanny3 schreef: ↑11.01.2021 - 23:49Idd. Ik hou niet van de communicatie manier van OGA ..V480-S60 schreef: ↑11.01.2021 - 10:06 Begrijpend lezen blijkt dus heel moeilijk te zijn.
Dat streepje achter de genoemde cijfers betekent al jaren (zo niet eeuwen) "en hoger"
Daarnaast zou het je sieren om hier geen verwarring te gaan stichten en zo maar wat te roepen aangezien je zelf geen key-less entry hebt.
En je kan de manier van communiceren van OGA misschien niet fijn vinden maar hij zegt gewoon waar het op staat en wat Volvo naar de organisatie communiceert.
En nu weer over tot de orde van de dag.
Nu terug naar de orde van de dag ;
Update V store ; Ze hadden een fout gemaakt en intussen hebben ze de fout rechtgezet ; het moest vanaf chassisnummer 261038- zijn ...
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5095
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Betekent dit dat we voor de auto's die geen ms hebben dit zullen moeten aanschaffen om in compliance te blijven met de verzekering ? Die eist immers meestal klasse drie (in ieder geval Baloise Volvo insurance in mijn geval) en aangezien dit formeel betekent dat het systeem periodiek gekeurd moet worden zou er wellicht geen nieuw certificaat mogen worden afgegegeven
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25
Als je zoals ik de functie keyless niet hebt , is het ook niet nodig voor de verzekering om een certificaat te eisenNielsPHEV schreef: ↑12.01.2021 - 12:51 Betekent dit dat we voor de auto's die geen ms hebben dit zullen moeten aanschaffen om in compliance te blijven met de verzekering ? Die eist immers meestal klasse drie (in ieder geval Baloise Volvo insurance in mijn geval) en aangezien dit formeel betekent dat het systeem periodiek gekeurd moet worden zou er wellicht geen nieuw certificaat mogen worden afgegegeven
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Is alleen van toepassing op nieuw afgegeven certificaten vanaf 01-01-21. Oudere auto's die reeds een certificaat hebben behouden gewoon het bestaande klasse 3 certificaat.NielsPHEV schreef: ↑12.01.2021 - 12:51 Betekent dit dat we voor de auto's die geen ms hebben dit zullen moeten aanschaffen om in compliance te blijven met de verzekering ? Die eist immers meestal klasse drie (in ieder geval Baloise Volvo insurance in mijn geval) en aangezien dit formeel betekent dat het systeem periodiek gekeurd moet worden zou er wellicht geen nieuw certificaat mogen worden afgegegeven