Eindelijk, hij is er...

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Op de prijslijst of niet, de update is wel binnen en aangebracht. Pasvorm is redelijk, zit met dubbelzijdig tape op het plastic. Daardoor steekt het wel iets uit boven de rand, maar daarmee voorkomt het het beschadigen van de zachtere plastic rand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

lancer schreef: 26.01.2021 - 15:12Op de prijslijst of niet, de update is wel binnen en aangebracht. Pasvorm is redelijk, zit met dubbelzijdig tape op het plastic.
Jij hebt zelfs nog die deelbare bodemplaat zie ik, bofkont.... :lol: Maar dat chroom staat wel sjieker hoor.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Hans Eilander schreef: 26.01.2021 - 16:56
lancer schreef: 26.01.2021 - 15:12Op de prijslijst of niet, de update is wel binnen en aangebracht. Pasvorm is redelijk, zit met dubbelzijdig tape op het plastic.
Jij hebt zelfs nog die deelbare bodemplaat zie ik, bofkont.... :lol: Maar dat chroom staat wel sjieker hoor.
Sinds mijn allereerste S40 (phase II) met veiligheidsgordel in de kofferbak (ideaal voor je laptop, toen nog maatje baksteen) heb ik eigenlijk altijd bijbetaald voor de slimme laadoplossing. Het schot en de tussenhaven het laatste model S40 en de S60 en de deelbare vloer in de V40. Essentieel om een bos bloemen en alle jassen mee op bezoek te nemen :-D (en de bos bloemen intact te houden ongeacht de rijstijl en de jassen schoon)

En daarmee is het wel het enige chroom op de auto. Maar ja, glanzend swart gespoten is daar wel heel kwetsbaar.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

lancer schreef: 26.01.2021 - 20:21 Essentieel om een bos bloemen en alle jassen mee op bezoek te nemen :-D (en de bos bloemen intact te houden ongeacht de rijstijl en de jassen schoon)
Tja, ik ging er van uit dat die vouwbodem standaard was. Niet dus. Ik heb wel uit mijn vorige auto, het bagagenet meegenomen. Dus handig met 4 haken in de 4 ogen, houd dit alles netjes op z,n plaats onder het rijden. Dat net (nieuw bij een Zafira) zit nu intussen al in de 4e auto. Klasse. Zo is overal wel een oplossing voor. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

lancer schreef: 21.01.2021 - 13:32
mga1600 schreef: 21.01.2021 - 12:05
lancer schreef: 21.01.2021 - 11:59 Vandaag binnen vanaf de andere kant van de wereld en enigzins provisorisch, maar wel goed verpakt: De update van de sleutel. Voor zover ik kan zien een origineel Volvo onderdeel. (Foto's is oud vs. nieuw)
Netjes! Komen deze van Ali? Heb je een linkje......?
https://www.ebay.nl/itm/353199073491
Nog 1 op voorraad zie ik.

Overigens heeft dezelfde aanbieder meer advertenties met dit item. Daar staan er nog meer in, ook in oranje.
Mijn sleutelkapjes zijn ook binnen.....lekker zacht leer en een zacht prijsje. Vele malen mooier dan die plastic sleutel!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
XC70Bart
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26.10.2020 - 22:22
Locatie: Rotterdam

Mooi mooi mooi! Veel veilige kilometers gewenst.
Volvo XC70 D4 Nordic 2013 (Obbe tuning)
RichardSm
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03.01.2021 - 14:48

Ik heb mij helemaal gek lopen zoeken naar die aluminium scuff plate. Kan de orginele met verlichting te vinden. Heeft iemand een link naar de versie zoals op de foto's?
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

mga1600 schreef: 02.02.2021 - 23:00
lancer schreef: 21.01.2021 - 13:32
mga1600 schreef: 21.01.2021 - 12:05 Netjes! Komen deze van Ali? Heb je een linkje......?
https://www.ebay.nl/itm/353199073491
Nog 1 op voorraad zie ik.

Overigens heeft dezelfde aanbieder meer advertenties met dit item. Daar staan er nog meer in, ook in oranje.
Mijn sleutelkapjes zijn ook binnen.....lekker zacht leer en een zacht prijsje. Vele malen mooier dan die plastic sleutel!
Ah jij hebt ze ook binnen! Ben nu alsnog aan het twijfelen om ook de oranje in leer te kopen. Onze sleutels hangen zonder sleutelhanger in dezelfde sleutelkluis. Mijn wederhelft vind de oranje wel mooi (zonder de safekey functionaliteit....)
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

RichardSm schreef: 05.02.2021 - 08:21 Ik heb mij helemaal gek lopen zoeken naar die aluminium scuff plate. Kan de orginele met verlichting te vinden. Heeft iemand een link naar de versie zoals op de foto's?
https://www.ebay.nl/itm/233491470783 is waar ik ze vandaan heb.
RichardSm
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03.01.2021 - 14:48

Lancer dank je wel!
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

De volgende goodie is binnen. De panelen voor de achterdeur. Een beetje op de gok gekocht, want op de foto kun je het vaak lastig beoordelen. Vandaag is het binnen gekomen. 2 stukken redelijk dik aluminium, ruimschoots voorzien van dubbelzijdig tape.

Het patroon is helaas niet exact gelijk en het grootste probleem is dat het heel erg spiegelt, waardoor het er af en toe in negatief uit ziet. De pasvorm is echter perfect. Heeft niet zo goed uitgepakt als gehoopt, maar ook niet zo slecht als gevreesd. Nou ja, als ik het zat ben kan het er ook weer af.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Kan het niet mooi vinden helaas..
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

lancer schreef: 06.02.2021 - 16:10 De volgende goodie is binnen. De panelen voor de achterdeur. Het patroon is helaas niet exact gelijk, en het grootste probleem is dat het heel erg spiegelt, waardoor het er af en toe in negatief uit ziet. Nou ja, als ik het zat ben kan het er ook weer af.
Als je er zo van opzij inkijkt, zie je wél verschil. Maar mensen die alleen achterin stappen, merken het verschil niet zo....... :lol:
Nog geen rubber matten binnen gelegd, tegen de sneeuw-winter die er mogelijk aankomt?? :-O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Persoonlijk vind ik dit niet fraai, spiegelt mij een beetje teveel en heeft een te hoog Alie Express gehalte voor zo'n mooie en dure auto. Waarom heb je niet gelijk een Rdesign aangeschaft, of wellicht toch gaan voor de duurdere ECHTE Volvo vervangexemplaren, welke je ook over of ipv de Momentum kunt plaatsen. Maar uiteindelijk of wij het hier wel of niet mooi vinden..... Jij moet er blij mee zijn: jouw auto :-)
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Harry M. schreef: 08.02.2021 - 09:22 Persoonlijk vind ik dit niet fraai, spiegelt mij een beetje teveel en heeft een te hoog Alie Express gehalte voor zo'n mooie en dure auto. Waarom heb je niet gelijk een Rdesign aangeschaft, of wellicht toch gaan voor de duurdere ECHTE Volvo vervangexemplaren, welke je ook over of ipv de Momentum kunt plaatsen. Maar uiteindelijk of wij het hier wel of niet mooi vinden..... Jij moet er blij mee zijn: jouw auto :-)
Dit is juist een RDesign! En bij de RDesign heb je voorin prachtig bewerkt aluminium in de voorportieren en op het dashboard , maar op de achterdeuren hebben ze de bij Volvo lullige strips van zwart plastic gemaakt. Geen gezicht .
Volvo verkoopt geen originele ‘overzet stukjes’ in dat design voor de achterdeuren zoals je suggereert. Was het maar waar.....
Ik heb deze neppers ook in huis, maar om praktische redenen nog niet gemonteerd.
Ze zijn niet beeldschoon, maar wel beter dan die sneue zwarte plastic dingen die er origineel zitten.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

mga1600 schreef: 08.02.2021 - 09:48
Harry M. schreef: 08.02.2021 - 09:22 Persoonlijk vind ik dit niet fraai, spiegelt mij een beetje teveel en heeft een te hoog Alie Express gehalte voor zo'n mooie en dure auto. Waarom heb je niet gelijk een Rdesign aangeschaft, of wellicht toch gaan voor de duurdere ECHTE Volvo vervangexemplaren, welke je ook over of ipv de Momentum kunt plaatsen. Maar uiteindelijk of wij het hier wel of niet mooi vinden..... Jij moet er blij mee zijn: jouw auto :-)
Dit is juist een RDesign! En bij de RDesign heb je voorin prachtig bewerkt aluminium in de voorportieren en op het dashboard , maar op de achterdeuren hebben ze de bij Volvo lullige strips van zwart plastic gemaakt. Geen gezicht .
Volvo verkoopt geen originele ‘overzet stukjes’ in dat design voor de achterdeuren zoals je suggereert. Was het maar waar.....
Ik heb deze neppers ook in huis, maar om praktische redenen nog niet gemonteerd.
Ze zijn niet beeldschoon, maar wel beter dan die sneue zwarte plastic dingen die er origineel zitten.
mga1600, ik zie nu wat je bedoeld: ACHTERIN niet..... ook voor mij nieuw en inderdaad beetje lullig van Volvo om het daar weg te laten. Riekt naar goedkope bezuinigingen. Ik ben erg kritisch altijd, maar ik heb dit in de showroom ook niet gezien. Maar nu ik zie wat er zit, ga ik daar persoonlijk niet van deze glimmende inzetten. Wellicht een optie op er een wat mattere folie overheen te wrappen zodat je toch wat dichter bij het origineel komt????
ClaudeP8
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.01.2021 - 09:22

Even overspuiten met spuitbusje met matte blanke lak.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

ClaudeP8 schreef: 08.02.2021 - 11:52 Even overspuiten met spuitbusje met matte blanke lak.

Ook een optie (als het materiaal dit aankan).
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

ClaudeP8 schreef: 08.02.2021 - 11:52 Even overspuiten met spuitbusje met matte blanke lak.
Dit is idd een mogelijke oplossing. Bij warmer weer eens zien of ik ze nog los krijg zonder te verbuigen. Ben alleen bang dat het dan duidelijker wordt dat het patroon qua "grofheid" afwijkt. Misschien eerst uitproberen met een stukje doorzichtige matte folie.

Ik hoop dat Volvo hier zelf nog ooit eens met iets komt. In de 40 serie lijken ze er vanuit te gaan dat er geen passagiers achterin zitten (int de 60 en 90 serie). Ook de dorpellijst ontbreekt bijvoorbeeld. (in de V40 was hier nog wel een optie van Volvo voor, maar voor de XC40 niet)
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Harry M. schreef: 08.02.2021 - 11:12 mga1600, ik zie nu wat je bedoeld: ACHTERIN niet..... ook voor mij nieuw en inderdaad beetje lullig van Volvo om het daar weg te laten.
Het ziet er idd niet optimaal uit. Het stond wel op eBay, waarbij de foto's niet heel duidelijk waren. Sommige dingen kom je alleen achter door het uit te proberen en op het forum te zetten, zodat een ander er ook wat aan heeft.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”