Alleen de ervaring van mijn huidige GTE Passat: max 7km na opwarmen MET en ZONDER kabel bij voldoende opgeladen accu. Volvo werkt met standkachel als auto niet aan de draad hangt en bij voldoende accu EN aan de draad ook electrisch.PaulR schreef: ↑25.01.2021 - 14:11 Ik heb het gevoel dat de Volvo T5 Recharge geen electrische verwarming heeft. Bij het voorwarmen aan de laadpaal ruik ik ook benzine en tijdens het rijden op stroom wordt volgens mij ook de standkachel op benzine gebruikt. Ook bij het rijden wordt denk ik de standverwarming op benzine gebruikt. De kilometers op de accu lopen namelijk niet snel terug in de winter.
Ool het benzineverbruik staat in de Pure modus op 1-1,5 liter per 100km wat ook het verbruik van de standverwarming lijkt te zijn.
Dat wij bij mijn Passat GTE (met electrische verwarming) wel anders. In de winter scheelde dat 10--15km actieradius.
Wat is de ervaring van andere T5 Recharge rijders?
Heb wel gehoord dat de Volvo beduidend meer lawaai geeft bij opladen en opwarmen dan de GTE, maar ja, je kunt niet alles hebben.