Een gemis Lees lampjes achter in

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Goedemorgen Hans, tussen MY19 was dat niet mogelijk nog maal ik heb ook alle opties erop ik mis alleen binnenverlichting achter meer niet en dat stond nergens te verkennen dat het niet standaard op zou zijn (weet niet of je Nu wel begrijpt) maar voor de rest ben ik zeer zeer tevreden met mijn XC40
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4090
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Is ook niet iets waarop je bij een proefrit of showroombezoek echt let denk ik, dus begrijp de verbazing wel. Er zijn wel meer van die op het eerste gezicht moeilijk te begrijpen besparingen. Zo hadden mijn eerste twee V70's een gasveer om de koffervloer omhoog te houden, op nummer drie was dat plots een lintje met een plastic haak, waardoor je plots twee handen nodig hebt voor iets wat je voordien eenhandig kon. Ook iets waar ik vooraf geen erg heb in gehad en natuurlijk first world problems. Op de V90 terug een gasveer...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Gino XC40 schreef: 26.02.2021 - 09:41 Goedemorgen Hans, tussen MY19 was dat niet mogelijk. Nogmaals ik heb ook alle opties er op, ik mis alleen binnenverlichting achter, meer niet. En dat stond nergens te verkennen, dat het niet standaard op zou zijn. (weet niet of je Nu wel begrijpt) maar voor de rest ben ik zeer zeer tevreden met mijn XC40
Goedemorgen Gino, ik begrijp jouw standpunt heel goed. Jij hebt een type MY19 en ik MY21. Ik zou bij een testrit, óok niet opletten of er al dan niet binnenverlichting achterin zit. je gaat er gewoon van uit, dat dit er standaard in zit. Mijn posting was dan ook meer in algemene zin bedoeld, en niet persoonlijk. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 26.02.2021 - 10:23
Gino XC40 schreef: 26.02.2021 - 09:41 Goedemorgen Hans, tussen MY19 was dat niet mogelijk. Nogmaals ik heb ook alle opties er op, ik mis alleen binnenverlichting achter, meer niet. En dat stond nergens te verkennen, dat het niet standaard op zou zijn. (weet niet of je Nu wel begrijpt) maar voor de rest ben ik zeer zeer tevreden met mijn XC40
Goedemorgen Gino, ik begrijp jouw standpunt heel goed. Jij hebt een type MY19 en ik MY21. Ik zou bij een testrit, óok niet opletten of er al dan niet binnenverlichting achterin zit. je gaat er gewoon van uit, dat dit er standaard in zit. Mijn posting was dan ook meer in algemene zin bedoeld, en niet persoonlijk. ;)
Net zoals het gemis van een paar handgreepjes boven de passagiersstoelen...... Kwamen de dames achterin achter tijdens de proefrit :-).
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Hans, ik neem het ook niet persoonlijk aan
Dat vind ik juist heel mooie/goed van dit forums dat je je mening zeg en niemand zich beledigd voelt (tenminste zo ervan ik het) als ik ernaast zit hoor ik het wel 🧏🏻😉😂
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Weet je ik ben altijd super tevreden geweest met m’n Volvo’s heb ook een tijd voor gewerkt bij een dealer oude en nieuwe auto’s weg brengen en ophalen door heel NL heb alle modellen en uitvoering gereden heb zelfs één keer het koninkrijk S80 mogen rijden dus daarom was/is mijn teleurstelling groot maar ja zo is het 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Gino XC40 schreef: 26.02.2021 - 12:28 Heb zelfs één keer het koninkrijk S80 mogen rijden dus daarom was/is mijn teleurstelling groot maar ja zo is het
Tja Gino, achterin de koninklijke S80 heb je zelfs een koelkast, gevuld met wat drankjes, om de moed er in te houden. :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 26.02.2021 - 10:56 Net zoals het gemis van een paar handgreepjes boven de passagiersstoelen...... Kwamen de dames achterin achter tijdens de proefrit :
Dit hoort eigenlijk thuis in het topic: Ik mis....En inderdaad, ik heb de handgrepen óok alleen voorin. Van mij hadden ze die helemaal weg mogen laten. Je hebt de deurgrepen toch (voor en achter) om je vast te houden? Je moet zó rijden, dat passagiers niet door de auto geslingerd worden. :lol: ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Hans Eilander schreef: 26.02.2021 - 16:19
Gino XC40 schreef: 26.02.2021 - 12:28 Heb zelfs één keer het koninkrijk S80 mogen rijden dus daarom was/is mijn teleurstelling groot maar ja zo is het
Tja Gino, achterin de koninklijke S80 heb je zelfs een koelkast, gevuld met wat drankjes, om de moed er in te houden. :lol:
geen idee Hans , ik mocht nergens aankomen alleen het stuur meer niet
duvellover
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27.10.2007 - 20:50

Gino XC40 schreef: 19.02.2021 - 15:10 Tuurlijk is het jammer,
Ik denk dat je/u niet helemaal begrepen heb het gaat om verlichting achterin zodat je iets kan zien als t portier open gaat of als je iets pakken wil/moet achterin zoals het hoort en als je een passagier heb s’avonds zitten en wat licht nodig heeft vind ik jammer van een merk dat zich veilig noemt het is altijd standaard geweest
Heel juist!
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Duvellover dus je mis die lichtjes ook 🤔
Gebruikersavatar
WickedDJ
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.03.2021 - 14:21

Gino XC40 schreef: 05.03.2021 - 12:10 Duvellover dus je mis die lichtjes ook 🤔
Ik werd eerlijk gezegd pas getriggerd toen ik de topictitel las tijdens het doorbladeren van dit forumdeel...
Voor mij is/was het ook vanzelfsprekend dat er lampjes achterin zitten. Ik kan me geen auto herinneren die het niet had.
Dus ik kom er nu pas achter (nu de auto in de productierij staat en niet meer gewijzigd kan worden) dat het er niet in zit.
Dan kan je natuurlijk aangeven dat ik beter had moeten lezen, maar de betreffende optie begon met 'sfeerverlichting' en toen ben ik blijkbaar afgehaakt met lezen in dat deel van de optielijst.
In mijn geval was het geen bewuste besparing in elk geval.
Dan helpt het ook niet dat je in coronatijd tijdens een lockdown een auto koopt, waardoor er geen sprake was van een rustig verkoopgesprek waarin dit soort bijzonderheden naar voren (kunnen) komen...

Kortom: jammer dat het een optie is en jammer dat het er niet in zit, maar ik kom wel over de teleurstelling heen, mede in het licht (*pun intended) van de tips die gegeven zijn om het praktisch op te lossen.
Ik zit niet in een auto voor de sfeer, maar om me veilig en comfortabel van A naar B te brengen.
Heb ik in elk geval geen last van kids die met lampjes gaan spelen tijdens het rijden :-P
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

WickedDJ schreef: 16.03.2021 - 10:06 Voor mij is/was het ook vanzelfsprekend dat er lampjes achterin zitten. Ik kan me geen auto herinneren die het niet had. Dus ik kom er nu pas achter (nu de auto in de productierij staat en niet meer gewijzigd kan worden) dat het er niet in zit. In mijn geval was het geen bewuste besparing in elk geval. Dan helpt het ook niet dat je in coronatijd tijdens een lockdown een auto koopt, waardoor er geen sprake was van een rustig verkoopgesprek waarin dit soort bijzonderheden naar voren (kunnen) komen...Ik zit niet in een auto voor de sfeer, maar om me veilig en comfortabel van A naar B te brengen.
In de productie schijnen ze niets naar wens van de koper, aan te kunnen passen, of te veranderen. (daar is misschien ook geen doen aan) ik wilde graag chroomstrips onder de ramen, (bijbetalen) zoals bij de Inscription. Kon niet. Nu gaat dat over een uitwendige look, maar binnenverlichting is, voor en achter, toch een vanzelfsprekende zaak, zou je denken? Ik heb daar niet eens bij stilgestaan. Had dus het geluk door de optie: "Verlichtingspack 2" aan te vinken, dat alle verlichting, in en rondom de auto nu compleet is.(o.a. instap en grondverlichting) Heb al eerder aangegeven, dat dit, inmiddels mijn 18e auto, de eerste auto is, waar ik geen proefrit vooraf mee gereden heb. En dan kom je tóch achteraf voor dingen te staan die je mist, waarvan je denkt: Hé.... ??? Geen oliepeilstok? Geen temp.meter, geen in hoogte, en uitneembare hoofdsteunen, enz? Maar toch, zeer tevreden met mijn Volvo, daar niet van.... :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Voorbeeld 🤷🏻‍♂️
Gino XC40
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 09.03.2020 - 19:04

Voorbeeld 🤷🏻‍♂️
m.maters
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.08.2020 - 17:28

T.a.v. het ontbreken van verlichting achterin; daar kwam ik ook achter en kon het eerst niet geloven. Ik heb een XC40 shortlease T2 automaat Business Edition. In alle opzichten een uitstekende auto met een tamelijk complete uitrusting, behalve dan de verlichting achterin... Er is zelfs geen enkel lampje aanwezig en ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Echt belachelijk en zeer onhandig als je bijvoorbeeld je koffer van achter de stoel haalt of je jas van de achterbank. Het gaat om een onderdeel met een kostprijs van minder dan € 5,-! 1 lampje had er standaard toch wel vanaf gekund?
Bij alle auto's die wij de afgelopen 35 jaar gehad hebben, van klein naar groot en goedkoop tot duur, zat er achterin altijd tenminste 1 lampje (in het midden) dat aanging bij het openen van een (achter)portier. En dat is op zich voldoende.

Maar het is nog erger: Bekijk de nieuwe prijslijst van de XC40 Pure Electric en kies de duurste uitvoering , de Ultimate. Dan nog steeds heb je acherin geen verlichting!!! Alleen maar als je voor de bekledingsopties Tailored Wool of Microtech kiest is verlichting achterin aanwezig (optie Verlichtingspack 2). Wat met name kwalijk is dat je Verlichtingspack 2 niet als losse optie kunt kiezen. Je moet altijd voor een bekledingsoptie kiezen vanaf € 1.495,-.

Met alle respect voor forumleden die alles wat Volvo is en doet goedpraten. Dit is toch een enorme uitglijder...
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40593
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

m.maters schreef: 09.12.2021 - 13:41 T.a.v. het ontbreken van verlichting achterin; daar kwam ik ook achter en kon het eerst niet geloven. Ik heb een XC40 shortlease T2 automaat Business Edition. In alle opzichten een uitstekende auto met een tamelijk complete uitrusting, behalve dan de verlichting achterin... Er is zelfs geen enkel lampje aanwezig en ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Echt belachelijk en zeer onhandig als je bijvoorbeeld je koffer van achter de stoel haalt of je jas van de achterbank. Het gaat om een onderdeel met een kostprijs van minder dan € 5,-! 1 lampje had er standaard toch wel vanaf gekund?
Bij alle auto's die wij de afgelopen 35 jaar gehad hebben, van klein naar groot en goedkoop tot duur, zat er achterin altijd tenminste 1 lampje (in het midden) dat aanging bij het openen van een (achter)portier. En dat is op zich voldoende.

Maar het is nog erger: Bekijk de nieuwe prijslijst van de XC40 Pure Electric en kies de duurste uitvoering , de Ultimate. Dan nog steeds heb je acherin geen verlichting!!! Alleen maar als je voor de bekledingsopties Tailored Wool of Microtech kiest is verlichting achterin aanwezig (optie Verlichtingspack 2). Wat met name kwalijk is dat je Verlichtingspack 2 niet als losse optie kunt kiezen. Je moet altijd voor een bekledingsoptie kiezen vanaf € 1.495,-.

Met alle respect voor forumleden die alles wat Volvo is en doet goedpraten. Dit is toch een enorme uitglijder...
Wat een fijne eerste bijdrage aan dit forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27442
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ach je kan je maar druk maken over zulke details.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
m.maters
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.08.2020 - 17:28

Nog een aanvulling; bij de (hybride) benzine-uitvoeringen zit in de Core variant (is de middelste uitvoering) standaard wel Verlichtingspack 2!
In Duitsland is bij de XC40 Pure Electric Verlichtingspack 2 ook inbegrepen bij de Core variant.
In beide gevallen hoef je dus niet voor de dure bekledingsopties te kiezen.

Het is blijft een merkwaardige keuze van Volvo Benelux... Graag zou ik zien dat Volvo deze keuze snel aanpast.
AlbVolvo
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23.06.2013 - 13:14

Ben schreef: 09.12.2021 - 13:56
m.maters schreef: 09.12.2021 - 13:41 T.a.v. het ontbreken van verlichting achterin; daar kwam ik ook achter en kon het eerst niet geloven. Ik heb een XC40 shortlease T2 automaat Business Edition. In alle opzichten een uitstekende auto met een tamelijk complete uitrusting, behalve dan de verlichting achterin... Er is zelfs geen enkel lampje aanwezig en ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Echt belachelijk en zeer onhandig als je bijvoorbeeld je koffer van achter de stoel haalt of je jas van de achterbank. Het gaat om een onderdeel met een kostprijs van minder dan € 5,-! 1 lampje had er standaard toch wel vanaf gekund?
Bij alle auto's die wij de afgelopen 35 jaar gehad hebben, van klein naar groot en goedkoop tot duur, zat er achterin altijd tenminste 1 lampje (in het midden) dat aanging bij het openen van een (achter)portier. En dat is op zich voldoende.

Maar het is nog erger: Bekijk de nieuwe prijslijst van de XC40 Pure Electric en kies de duurste uitvoering , de Ultimate. Dan nog steeds heb je acherin geen verlichting!!! Alleen maar als je voor de bekledingsopties Tailored Wool of Microtech kiest is verlichting achterin aanwezig (optie Verlichtingspack 2). Wat met name kwalijk is dat je Verlichtingspack 2 niet als losse optie kunt kiezen. Je moet altijd voor een bekledingsoptie kiezen vanaf € 1.495,-.

Met alle respect voor forumleden die alles wat Volvo is en doet goedpraten. Dit is toch een enorme uitglijder...
Wat een fijne eerste bijdrage aan dit forum.
m.maters heeft wel een punt. Ik kon het ook eerst niet geloven met mijn toch redelijk afgevulde T4 Momentum 2019. Je moet maar eens in het donker een kinderstoeltje in die isofix-gaten proberen te prutsen. Die stangen van de kinderstoel zijn uiteraard half of weer helemaal teruggegleden in het stoeltje zelf.; voordat je dat weer door hebt .. Uiteindelijk kreeg ik die stoel erin gevloekt. Kortom, twas een gedoe zo in het donker.
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 240
Plaats reactie

Terug naar “XC40”