Pagina 1 van 2

Even voorstellen André

Geplaatst: 18.05.2021 - 09:25
door Andrevdwe
Hallo allemaal,
Vorige week mjn eerste Volvo opgehaald. XC40 Insctiption T3 met lounge pakket en automatische trekhaak.
Ik heb voor de Volvo gereden in Volkswagen Tiguan, Volkswagen passat CC, BMW 320i , Volkswagen Sharan, Citroen C4.
Wij gaan regelmatig met onze paarden "op stap" en dan ziet de combinatie er uit zoals te zien op de afbeelding.
Leuk om dit forum te volgen!
Groeten
André
IMG_1423.jpg

Even voorstellen

Geplaatst: 18.05.2021 - 10:10
door Hans Eilander
Mooi span heb je zo, André. Welkom op dit forum. Graag na wat kilometers je eerste indruk van de T3. :) Gr, Hans.

Even voorstellen André

Geplaatst: 18.05.2021 - 10:25
door V480-S60
Mods break,

Beste André, allereerst welkom.
Ik heb je een eigen topic gegeven. Het is niet de bedoeling een topic van een ander te 'kapen'.

Hier kan je verdergaan. Veel plezier met je nieuwe XC40.

Even voorstellen André

Geplaatst: 18.05.2021 - 10:54
door Tsjakha
Gefeliciteerd met de nieuwe XC40 , ook voor jou de eerste Volvo.
Fijn om nog 1 of 2 extra PK achter de trekhaak paraat te hebben :-D

Even voorstellen André

Geplaatst: 18.05.2021 - 13:56
door PGV90
Welkom Andre,
Mooie set zo!
Veel fijne kms.

Even voorstellen André

Geplaatst: 18.05.2021 - 14:12
door mees
Kijk,
Een Volvo waarvoor hij mede bedoeld is:
luxe 'trekpaard'.
Lees graag je ervaringen.

Veel plezier daarmee ..... en hier op het forum.

Even voorstellen André

Geplaatst: 19.05.2021 - 13:34
door Hub1957
Welkom en veel fijne, veilige rij(d)-kilometers.

Even voorstellen André

Geplaatst: 19.05.2021 - 13:50
door Harry M.
Welkom en gefeliciteerd André!

Even voorstellen André

Geplaatst: 19.05.2021 - 13:59
door S80 Executive
Mooie Inscription. Waarom de T3 en niet de T5 recharge? Het schijnt dat het prijsverschil niet groot is. Heel veel veilige kilometers ermee.

Even voorstellen André

Geplaatst: 19.05.2021 - 14:32
door Bover
S80 Executive schreef: 19.05.2021 - 13:59 Mooie Inscription. Waarom de T3 en niet de T5 recharge? Het schijnt dat het prijsverschil niet groot is. Heel veel veilige kilometers ermee.
dit vind ik o.a. ovr de T3 :

De T3 heeft een direct ingespoten 3 cilinder 1.477 cc turbobenzinemotor onder de kap. Het is de eerste 3-pitter uit de 91-jarige geschiedenis van Volvo. Kort door de bocht is het een driekwart versie van het 2,0 liter 4 cilinder blok van de Drive-E modulaire motorfamilie.
Hij is goed voor 156 pk en 265 Nm bij respectievelijk 5.000 en 1.850 toeren. Waarden waar op papier niks mis mee is.

In de T3 kan al ingestapt worden voor 39.975 euro oftewel het is de enige versie die voor minder dan 40 mille verkrijgbaar is. Voor bovengenoemd bedrag moet je wel genoegen nemen met de XC40 in basistenue. Voor meer luxe zijn er de uitrusting niveaus Momentum (42.375 euro) en Inscription (45.375 euro). De krachtigere motorvarianten van de XC40, waarmee de productie aftrapte, zijn ook als R-Design (en First Edition) leverbaar. De XC40 T3 is er alleen met voorwielaandrijving en een handgeschakelde 6-bak.

Een versie met 8-traps automaat volgt later. De T3 benzinemotor is extra interessant omdat hij ook gebruikt gaan worden als basisunit voor de stekkerhybride uitvoering waarvan de verkoop volgend jaar van start gaat.

Even voorstellen André

Geplaatst: 19.05.2021 - 18:28
door S80 Executive
Dat was niet echt een antwoord op mijn vraag Bob. Ik wilde juist weten waarom hij voor de T3 koos en niet voor de T5 Recharge. Ik heb de prijslijst even geraadpleegd. Een T3 Inscription automaat is er vanaf 50.495, de T4 Inscription Recharge 48.995 en de T5 Inscription 50.495. De T5 Recharge en de T3 zijn dus even duur. Dan doe je jezelf echt tekort door een T3 te nemen (denk ik).

Even voorstellen André

Geplaatst: 19.05.2021 - 19:46
door Sjaaktrekhaak
Wellicht heeft TS een handgeschakelde bak? Anders zou hij inderdaad voor hetzelfde geld een T5 kunnen bestellen of voor 1500 euro minder een T4. Beiden als inscription uitvoering van de recharge

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 08:43
door Andrevdwe
S80 Executive schreef: 19.05.2021 - 18:28 Dat was niet echt een antwoord op mijn vraag Bob. Ik wilde juist weten waarom hij voor de T3 koos en niet voor de T5 Recharge. Ik heb de prijslijst even geraadpleegd. Een T3 Inscription automaat is er vanaf 50.495, de T4 Inscription Recharge 48.995 en de T5 Inscription 50.495. De T5 Recharge en de T3 zijn dus even duur. Dan doe je jezelf echt tekort door een T3 te nemen (denk ik).
Het is een lease auto en bij mijn werkgever is het of een benzine auto of een volledige elecrische auto. Hybride is niet toegestaan. Aangezien ik vaak met de paarden trailer onderweg ben is de actieradius electrisch te beperkt.

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 08:52
door gose91
Ik zit niet in leaseconstructies, dus misschien is dat wel een heel logisch iets, maar waarom geen hybrides? Kan zelf niks bedenken

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 09:14
door dimitripb
gose91 schreef: 26.05.2021 - 08:52 maar waarom geen hybrides?
Omdat in het verleden al bleek dat leaserijders met een plug-in hybride gewoon Full time op benzine reden. Tankpas van de baas gebruiken of thuis de accu opladen. Die keuze was voor de meesten snel gemaakt.

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 09:35
door V480-S60
Onzin. Dat kan je heel gemakkelijk contractueel tegengaan. En gebeurt nu ook.
Maar goed jij bent Andre niet dus de beweegredenen van zijn werkgever weet je niet.

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 10:47
door S80 Executive
Andrevdwe schreef: 26.05.2021 - 08:43 Het is een lease auto en bij mijn werkgever is het of een benzine auto of een volledige elecrische auto. Hybride is niet toegestaan. Aangezien ik vaak met de paarden trailer onderweg ben is de actieradius electrisch te beperkt.
Kijk, dat geeft wat duidelijkheid. Of het een terechte keuze van de werkgever is, dat laat ik maar even in het midden.

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 10:57
door dimitripb
V480-S60 schreef: 26.05.2021 - 09:35 Onzin. Dat kan je heel gemakkelijk contractueel tegengaan. En gebeurt nu ook.
Maar goed jij bent Andre niet dus de beweegredenen van zijn werkgever weet je niet.
Gose91 vroeg naar een reden waarom werkgevers geen hybride-auto's als lease-auto's willen aanbieden. Ik gaf EEN reden waarom. Het is wel degelijk een reden om geen hybride-auto's aan te bieden. Het kan zeker contractueel vastgelegd worden maar het brengt allerlei administratie en controles met zich mee. Sommigen passen daarvoor. Daarnaast zijn de meeste lease-auto's kilometervreters. Dat betekent dat je relatief weinig kilometers elektrisch rijdt terwijl de leaseprijs wel hoger is. Je hebt dus hybride-auto's die als benzine-auto's worden gebruikt tegen een hogere prijs.

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 11:20
door V480-S60
Nee, @gose91 vroeg waarom het bedrijf van André geen hybrides als leasert wil.
En jij geeft een inmiddels achterhaald antwoord. Wat niet de reden van de werkgever van André hoeft te zijn. (Kan wel, maar hoeft niet)

Even voorstellen André

Geplaatst: 26.05.2021 - 11:29
door dimitripb
Klopt, het was Gose91 die een reden vroeg. Ik gaf een reden waarom sommige bedrijven anno 2021 niet staan te springen om hybrides te leasen. Dat is geen achterhaalde reden. I.p.v. te roepen dat het onzin is (terwijl ik het hier aan de lopende band te horen krijg) zou je misschien zelf een reden kunnen aanvoeren waarom menig werkgever hybrides niet wil leasen.