Adaptieve cruise control "vergist" zich

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Harry M. schreef: 10.08.2021 - 12:42 Na 5 1/2 maand nog geen negatieve ervaringen hiermee
Het kan goed zijn dat jij bij aflevering al de verbeterde software erin had zitten.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 10.08.2021 - 12:42 Na 5 1/2 maand nog geen negatieve ervaringen hiermee bij mijn T5 plug-in. Op snelweg en autowegen altijd aan staan trouwens.
De mijne is nu 10 maanden oud. Bij de jaarbeurt begin oktober, hoop ik dat ze gelijk de nieuwe software updates invoeren. Maar ik rij zelden grote snelwegen, met in en uitvoegers, dus ik heb nog geen negatieve ervaring met de ACC gehad. Wel zoekt de automaat na het verlaten van een rotonde, ff twijfelend naar de juiste versnelling. Maar bij wat eerder in de uitgaande bocht gas geven, valt dat haperen deels weg. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik vind het allemaal wel behoorlijk werken, eens je gewend bent aan de systeembeperkingen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Fulaks schreef: 10.08.2021 - 18:27 Ik vind het allemaal wel behoorlijk werken, eens je gewend bent aan de systeembeperkingen.
Exact, een goed bestuurder weet wanneer de systemen aan de limiet zitten en zelf over pakt.
Dat is ook het verschil tussen iemand die zijn/haar auto op een boom prakt of bij groen zonder te controleren op roodrijders oprijdt(ik heb toch groen?)
En iemand die wel op dat bochtig weggetje gas terug neemt, en kruisingen controleert.
Op autobahnen ben ik ook de eerste die gas terug neemt wanneer er iets meer verkeer op de rechterbaan zit terwijl anderen met 200+ door knallen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

diesel01 schreef: 11.08.2021 - 08:39Exact, een goed bestuurder weet wanneer de systemen aan de limiet zitten en zelf over pakt.
Dat is ook het verschil tussen iemand die zijn/haar auto op een boom prakt of bij groen zonder te controleren op roodrijders oprijdt(ik heb toch groen?)
En iemand die wel op dat bochtig weggetje gas terug neemt, en kruisingen controleert.
Op autobahnen ben ik ook de eerste die gas terug neemt wanneer er iets meer verkeer op de rechterbaan zit terwijl anderen met 200+ door knallen.
Je beschrijft gewoon een goede chauffeur die anticiperend rijdt. Zo hoort het en ik mag graag geloven dat de meerderheid der forumleden dit ook zo doet. En bumperkleven is met de ACC sowieso niet mogelijk :-)

Wat betreft gas terug nemen in een bocht : er is een functie om dit automatisch te doen wanneer je op ACC rijdt. Die heb ik afgezet, want dan ga je als een stokoude bijziende opa door de bocht. Maar zelfs met die functie uit, wordt toch nog gas teruggenomen in bochten. Ervaar jij dit ook ? Ik vind dat niet zo prettig, ik wil wel eens wat harder door de bocht en het chassis kan gerust nog véél meer aan dan wat ik wil.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

diesel01 schreef: 11.08.2021 - 08:39 Exact, een goed bestuurder weet wanneer de systemen aan de limiet zitten en zelf over pakt.
Maar er is een verschil tussen een systeem dat aan de limiet van de functionaliteit zit of een systeem dat door een matige software-update ondermaats presteert. Het eerste zal je moeten accepteren maar het tweede moet gewoon opgelost worden. Dat is dus gelukkig ook gebeurd
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Het is precies wat Diesel beschrijft uiteindelijk ben je een goed bestuurder als je alle systemen feitelijk vóór bent en tegenwoordig ben je dat vaak al als je het grootste "storing systeem" in je Volvo op 'uit zet' en dat is namelijk de Smartfone>SMS. Hoofd bij het rijden houden.

Ik ben echt ervan overtuigd dat de app berichten en smartfones de meeste onveilige situaties op de weg veroorzaken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Bover schreef: 11.08.2021 - 12:19 Het is precies wat Diesel beschrijft uiteindelijk ben je een goed bestuurder als je alle systemen feitelijk vóór bent en tegenwoordig ben je dat vaak al als je het grootste "storing systeem" in je Volvo op 'uit zet' en dat is namelijk de Smartfone>SMS. Hoofd bij het rijden houden.

Ik ben echt ervan overtuigd dat de app berichten en smartfones de meeste onveilige situaties op de weg veroorzaken.
Het is de bestuurder die ernaar kijkt die het onveilig maakt Bob. Ik laat de foon rustig liggen onderweg. Overigens kan je via Apple Carplay je berichten laten voorlezen, maar daar heb ik geen behoefte aan.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Weinig bestuurders hebben een goede discipline als over appen en bellen gaat zeg onderzoek.

Handsfree bellen in de `auto is net zo gevaarlijk als de smartphone in de hand. Ik denk er misschien wat rechtlijnig over smartphone in auto s .
Er maar één manier is om ongelukken te voorkomen door de smartphone en dat is uitschakelen zodat dat ding geen aandacht meer trekt. . Mooi onderwerp voor Volvo met 'veiligheid" in het vaandel.
De smartphone speelt daarbij een grote rol: het risico van handelingen met een telefoon was 3,6 maal het normale risico en bij lezen en schrijven was dat 9,9.

Citaat PArool van www geplukt:

Weer meer verkeersdoden, smartphone grote boosdoener

Nu het aantal verkeersdoden in Nederland blijft stijgen, roept Veilig Verkeer Nederland de overheid op de belangrijkste oorzaken aan te pakken: hoge snelheden, rijden onder invloed en - 'groot, groeiend probleem' - buitensporig gebruik van de smartphone in het verkeer.

https://www.rtlnieuws.nl/node/549726
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Is een eindeloze discussie. En hoe zit het met alle info die je krijgt van je auto, navigatie, praten met bijv je vrouw, kijken naar mooie omgeving, muziek? Ik vind het te simpel.
Denk meer dat het voorkomen van ongelukken is denken aan zelf realiteit. Bijv telefoon gebruiken “ als het kan en zoveel mogelijk spraak gestuurd , muziek bedienen etc“ .
Rij jaarlijk 60k en gebruik veel telefoon en luister veel muziek onderweg, je kan raden welke😎, maar laatste jaren (15 jaar) geen ongelukken gehad.
De betere ondersteuningen die je krijgt van o.a Volvo dragen bij aan een veiliger rijgedrag en daar is ACC er 1 van.
Mijn mening maar begrijp dat dit gevoelig ligt, en dat meningen verschillen, respect!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Hans Eilander schreef: 07.07.2021 - 12:43 Okee vrienden, ik moet even wachten tot de eerste week van oktober voor de eerste jaarbeurt.(dan ca 13.000 km) Ik ben zeer benieuwd wat de updates dan voor positieve invloed hebben. Het enige wat mij opvalt, is bij het verlaten van een rotonde, dat de bak even twijfelt om de juiste versnelling te kiezen. Verder rij ik altijd in Comfort modus, en ben ik tot dusver dik tevreden over het rijgedrag, en het verbruik van de XC 40. We gaan het zien.... :)
Hans Eilander schreef: 07.07.2021 - 12:43 Okee vrienden, ik moet even wachten tot de eerste week van oktober voor de eerste jaarbeurt.(dan ca 13.000 km) Ik ben zeer benieuwd wat de updates dan voor positieve invloed hebben. Het enige wat mij opvalt, is bij het verlaten van een rotonde, dat de bak even twijfelt om de juiste versnelling te kiezen. Verder rij ik altijd in Comfort modus, en ben ik tot dusver dik tevreden over het rijgedrag, en het verbruik van de XC 40. We gaan het zien.... :)
Van de week was mijn P8 even bij de dealer en toen kreeg ik een vrijwel nieuwe T2 mee. Moest wel even wennen aan het veel, lagere vermogen dan ik gewend ben en het feit dat hij geen AWD heeft, waardoor de auto gek genoeg zwaarder en lomper aanvoelt dan de P8 terwijl die laatste toch echt 400 kg zwaarder is. Maar de P8 voelt desondanks veel wendbaarder en alerter
.
In de korte rit (70 km) heb ik PIlot Assist wel aangehad en ik vond die eigenlijk hetzelfde reageren als in de P8 na de laatste update.daarvan. Prima hulpje op de snelweg, maar het is niet bedoeld als autopilot. Alleen bij een uitrit waarbij je blokjes rechts van je hebt als belijning wordt het onrustig (in allebei), maar datzelfde merkte ik ook In andere merken waar ik mee gereden heb. Dan lijkt zo’n systeem het even niet meer te weten.....

Ik heb de T2 in de Active rijmodus gezet voor de meeste power en ook de zwaarste stuurinstelling en dan rbevwlt hij me na enige gewenning prima. Als ik benzine zou moeten rijden zou ik toch wel voor de B4 gaan denk ik voor een beetje meer pit.
Maar eerlijk is eerlijk op snelheid was de T2 behoorlijk stil, alleen tijdens accelereren hoor de je de motor duidelijk. Deze auto had een kleine wielmaat met veel rubber daaromheen wat zeker bijdraagt aan het veercomfort t.o.v. de harder geveerde P8 met platte banden maar zelf hou ik wel van strakker sturen (en zou ik denk ik toch voor grotere wielen kiezen).
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bluesbroeder schreef: 11.08.2021 - 22:29 luister veel muziek onderweg, je kan raden welke😎,
Zeker bloes??..... :lol: :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

mga1600 schreef: 11.08.2021 - 22:31 Als ik benzine zou moeten rijden zou ik toch wel voor de B4 gaan denk ik voor een beetje meer pit. Maar eerlijk is eerlijk, op snelheid was de T2 behoorlijk stil, alleen tijdens accelereren hoor de je de motor duidelijk.
Ach ja, dan maar liever de B4. Die is tenslotte maar € 8000,- duurder. :( en gaan we, voor de B4 AWD, dan is het extra op een T2 maar €12.500,- :sick: Dus dat is toch appeltje, eitje?? :lol: :lol: Dan heb je in ieder geval wél meer pit. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Bover schreef: 11.08.2021 - 21:13 Weinig bestuurders hebben een goede discipline als over appen en bellen gaat zeg onderzoek.

Handsfree bellen in de `auto is net zo gevaarlijk als de smartphone in de hand. Ik denk er misschien wat rechtlijnig over smartphone in auto s .
Er maar één manier is om ongelukken te voorkomen door de smartphone en dat is uitschakelen zodat dat ding geen aandacht meer trekt. . Mooi onderwerp voor Volvo met 'veiligheid" in het vaandel.
De smartphone speelt daarbij een grote rol: het risico van handelingen met een telefoon was 3,6 maal het normale risico en bij lezen en schrijven was dat 9,9.

Citaat PArool van www geplukt:

Weer meer verkeersdoden, smartphone grote boosdoener

Nu het aantal verkeersdoden in Nederland blijft stijgen, roept Veilig Verkeer Nederland de overheid op de belangrijkste oorzaken aan te pakken: hoge snelheden, rijden onder invloed en - 'groot, groeiend probleem' - buitensporig gebruik van de smartphone in het verkeer.

https://www.rtlnieuws.nl/node/549726
Zoals ik altijd zeg...een bestuurder die zijn Smartphone al rijdend gebruikt om te appen laat duidelijk zien dat hij/zij niet met de verantwoordelijkheid om kan gaan die je als bestuurder nu eenmaal hebt. Ongeschikt dus, rijbewijs afnemen. Eerst voor een redelijke periode, daarna bij herhaling definitief.
(handsfree) bellen vind ik lastiger. Als je gebeld wordt met een echt dringende reden is dan kan ik me voorstellen dat je opneemt maar dan zo snel mogelijk een plek zoekt om verantwoord te kunnen stoppen of zeggen dat je terug belt.
Zelf gaan bellen pas als je fatsoenlijk geparkeerd staat.
Alle overige prietpraat (95%), niet doen...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Hans Eilander schreef: 11.08.2021 - 22:43
mga1600 schreef: 11.08.2021 - 22:31 Als ik benzine zou moeten rijden zou ik toch wel voor de B4 gaan denk ik voor een beetje meer pit. Maar eerlijk is eerlijk, op snelheid was de T2 behoorlijk stil, alleen tijdens accelereren hoor de je de motor duidelijk.
Ach ja, dan maar liever de B4. Die is tenslotte maar € 8000,- duurder. :( en gaan we, voor de B4 AWD, dan is het extra op een T2 maar €12.500,- :sick: Dus dat is toch appeltje, eitje?? :lol: :lol: Dan heb je in ieder geval wél meer pit. ;)
In aanschaf scheelt het meer dan ik dacht, maar je kunt ook kijken naar de restwaarde over een paar jaar en dan is het mijn inschatting dat die voor een T4 of B4 gunstiger is.
Maar een B4 is in absolute zin inderdaad erg duur - voor datzelfde geldt koop je een P8 waar de optie pakketjes al inzitten en die nog veel pittiger is.

Maar je kunt het ook zo zien dat spaargeld op de bank tegenwoordig ook al negatieve rente kost en daarbovenop wordt je met een fictief rendement bij de belastingdienst gestraft, dus uitgeven en genieten van de aankoop is een optie waar ik voor kies
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

mga1600 schreef: 12.08.2021 - 13:01 Maar een B4 is in absolute zin inderdaad erg duur - voor datzelfde geldt koop je een P8 waar de optie pakketjes al inzitten en die nog veel pittiger is. Maar je kunt het ook zo zien dat spaargeld op de bank tegenwoordig ook al negatieve rente kost, en daarbovenop wordt je met een fictief rendement bij de belastingdienst gestraft, dus uitgeven en genieten van de aankoop is een optie waar ik voor kies.
Jawel, dat is ook wel zo. Door die negatieve rente, en vermogensbelasting heb ik om die reden de XC 40 T2 gekocht. En als we nu tóch praten over € 60K, dan heb ik liever de P8 dan een B4. Maar dat is voor mij te hoog gegrepen. Daarom liever genieten van mijn Volvo, dan elk jaar de belastingdienst een zinloos, doch aanzienlijk bedrag overmaken. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

BraboFrits schreef: 12.08.2021 - 11:10
Bover schreef: 11.08.2021 - 21:13 Weinig bestuurders hebben een goede discipline als over appen en bellen gaat zeg onderzoek.

Handsfree bellen in de `auto is net zo gevaarlijk als de smartphone in de hand. Ik denk er misschien wat rechtlijnig over smartphone in auto s .
Er maar één manier is om ongelukken te voorkomen door de smartphone en dat is uitschakelen zodat dat ding geen aandacht meer trekt. . Mooi onderwerp voor Volvo met 'veiligheid" in het vaandel.
De smartphone speelt daarbij een grote rol: het risico van handelingen met een telefoon was 3,6 maal het normale risico en bij lezen en schrijven was dat 9,9.

Citaat PArool van www geplukt:

Weer meer verkeersdoden, smartphone grote boosdoener

Nu het aantal verkeersdoden in Nederland blijft stijgen, roept Veilig Verkeer Nederland de overheid op de belangrijkste oorzaken aan te pakken: hoge snelheden, rijden onder invloed en - 'groot, groeiend probleem' - buitensporig gebruik van de smartphone in het verkeer.

https://www.rtlnieuws.nl/node/549726
Zoals ik altijd zeg...een bestuurder die zijn Smartphone al rijdend gebruikt om te appen laat duidelijk zien dat hij/zij niet met de verantwoordelijkheid om kan gaan die je als bestuurder nu eenmaal hebt. Ongeschikt dus, rijbewijs afnemen. Eerst voor een redelijke periode, daarna bij herhaling definitief.
(handsfree) bellen vind ik lastiger. Als je gebeld wordt met een echt dringende reden is dan kan ik me voorstellen dat je opneemt maar dan zo snel mogelijk een plek zoekt om verantwoord te kunnen stoppen of zeggen dat je terug belt.
Zelf gaan bellen pas als je fatsoenlijk geparkeerd staat.
Alle overige prietpraat (95%), niet doen...
100% mee eens!
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

BraboFrits schreef: 12.08.2021 - 11:10
Bover schreef: 11.08.2021 - 21:13 Weinig bestuurders hebben een goede discipline als over appen en bellen gaat zeg onderzoek.

Handsfree bellen in de `auto is net zo gevaarlijk als de smartphone in de hand. Ik denk er misschien wat rechtlijnig over smartphone in auto s .
Er maar één manier is om ongelukken te voorkomen door de smartphone en dat is uitschakelen zodat dat ding geen aandacht meer trekt. . Mooi onderwerp voor Volvo met 'veiligheid" in het vaandel.
De smartphone speelt daarbij een grote rol: het risico van handelingen met een telefoon was 3,6 maal het normale risico en bij lezen en schrijven was dat 9,9.

Citaat PArool van www geplukt:

Weer meer verkeersdoden, smartphone grote boosdoener

Nu het aantal verkeersdoden in Nederland blijft stijgen, roept Veilig Verkeer Nederland de overheid op de belangrijkste oorzaken aan te pakken: hoge snelheden, rijden onder invloed en - 'groot, groeiend probleem' - buitensporig gebruik van de smartphone in het verkeer.

https://www.rtlnieuws.nl/node/549726
Zoals ik altijd zeg...een bestuurder die zijn Smartphone al rijdend gebruikt om te appen laat duidelijk zien dat hij/zij niet met de verantwoordelijkheid om kan gaan die je als bestuurder nu eenmaal hebt. Ongeschikt dus, rijbewijs afnemen. Eerst voor een redelijke periode, daarna bij herhaling definitief.
(handsfree) bellen vind ik lastiger. Als je gebeld wordt met een echt dringende reden is dan kan ik me voorstellen dat je opneemt maar dan zo snel mogelijk een plek zoekt om verantwoord te kunnen stoppen of zeggen dat je terug belt.
Zelf gaan bellen pas als je fatsoenlijk geparkeerd staat.
Alle overige prietpraat (95%), niet doen...
Ik bel wel in de auto, dat wil handsfree prima.
Wanneer je dat wil verbieden dan moet je er ook voor zorgen dat er niet meer gesproken kan worden met de bestuurder, een auto met 5 personen die door elkaar heen praten leid meer af dan een telefoongesprek over de carkit.
We kunnen ook doorslaan in regeldrift.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
AlbVolvo
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23.06.2013 - 13:14

Nu meer 'on topic': ik heb gemerkt dat de adaptieve cruise control met uitvoegend verkeer anders omgaat dan met invoegend verkeer (voor je). Als je bv. op de tweede baan rijdt en dichterbij een auto komt die voor je rijdt en deze uitvoegt naar de rechterbaan, dan gaat de auto in de ankers totdat de uitvoegdende auto helemaal op de eerste baan is aangekomen. Op zich begrijpelijk. Echter, in de situatie dat een inhalende auto voor je gaat rijden en erg dicht op je invoegt en soms ook nog vertraagt (!!) dan grijpt de cruise control niet in, je blijft de auto naderen tot een punt waarop ikzelf ingrijp omdat het te link wordt.
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 240
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Het eerst wat je beschrijft ervaar ik ook en dat is ook de juiste werking. Probleem is dat uitvoegend verkeer vaak al snelheid mindert op de rijbaan. De ACC ziet dat gewoon als vertragend object en mindert dus ook vaart. Dat hij bij invoegend verkeer geen vaart mindert vind ik wel vreemd. Dat gebeurt bij mij niet. Het is wel zo dat wanneer een invoegende auto sneller rijdt dan jij het systeem dit opmerkt en dus niet onnodig vaart mindert.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”