Hola,
Ik kon niet zo snel iets vinden, dus dit topic aangemaakt voor andere xc40 bezitters.
Onze ( volvo t4 rwd automatic jan-2020 )heeft sinds vorige week de volgende melding in het dashboard :
Park Assist System Unavailable Service required
Auto Start/Stop Service required
Bij beide meldingen lees ik :
The system does not function as it should. A workshop should be contacted - an authorised Volvo workshop is recommended. & > Start/Stop is not operational. Contact a workshop - an authorised Volvo workshop is recommended.
Afgelopen zaterdag naar volvo niham gegaan om uit te laten lezen wat het issue kan zijn.
Volvo Niham (ypenburg) gaf aan dat de accu erg leeg was. (weet de waarde niet meer). en dat de accu daar voor 24 uur zou worden bijgeladen. Dus een mooie fietsrit kunnen maken met de volvo fiets.
update : belletje gehad van Niham, accu is vervangen. Geen idee of er kosten voor zijn (ga ik zo updaten)
Wel raar dat de accu zo leeg is, ook al rij ik niet veel (corona) 9k in anderhalf jaar. Ik ben die dag eerst vanuit naar den haag naar schiphol gereden en weer terug naar den haag (niham).
Ook wel vrij apart is dat de deze meldingen dus een indicatie zijn omtrent de status van de accu. (volgens de werkmannen van niham) Dus goed om te weten voor de mede volvo (xc40) eigenaren.
additionale vraag : Valt het eventueel vervangen van een accu onder garantie? (auto is anderhalf jaar oud, nieuw gekocht)
Park Assist System Unavailable Service required & Auto Start/Stop Service required
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22.12.2020 - 09:17
Terug van Niham, accu is vervangen onder garantie. Bleek dus een accu probleem te zijn.
policy daar is om eerst accu 24 uur te laden, ipv direct vervangen. Maar goed om te weten dus.
@lancer, lijkt me sterk dat er meerdere accu's zijn vervangen? of is het park assist systeem ook op de start/stop accu gekoppeld?
update : ik lees wel iets over een support battery - maar volgens mij is de grote accu vervangen.
https://www.volvocars.com/en-th/support ... rt-battery
policy daar is om eerst accu 24 uur te laden, ipv direct vervangen. Maar goed om te weten dus.
@lancer, lijkt me sterk dat er meerdere accu's zijn vervangen? of is het park assist systeem ook op de start/stop accu gekoppeld?
update : ik lees wel iets over een support battery - maar volgens mij is de grote accu vervangen.
https://www.volvocars.com/en-th/support ... rt-battery
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22.12.2020 - 09:17
update, issue is er weer.
nieuwe afspraak gemaakt met volvo niham. Dit keer gaan ze de support batterij vervangen.
(De hoofdaccu is de vorige keer vervangen, maar dit heeft dus niet geholpen.). Misschien interessant omte weten voor mede xc40 gebruikers.
nieuwe afspraak gemaakt met volvo niham. Dit keer gaan ze de support batterij vervangen.
(De hoofdaccu is de vorige keer vervangen, maar dit heeft dus niet geholpen.). Misschien interessant omte weten voor mede xc40 gebruikers.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Zijn er niet originele dingen/accessories (onjuist) aangesloten? Marterverschrikkers of iets rechtstreeks op de accu?xc40-user-t4 schreef: ↑10.09.2021 - 11:52 update, issue is er weer.
nieuwe afspraak gemaakt met volvo niham. Dit keer gaan ze de support batterij vervangen.
(De hoofdaccu is de vorige keer vervangen, maar dit heeft dus niet geholpen.). Misschien interessant omte weten voor mede xc40 gebruikers.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
@ The Mechanic,
Wat ik me ook ff afvraag. Ik schakel altijd direct na het starten het S/S systeem uit. Zou dat op den duur (of nu al) schadelijke gevolgen kunnen hebben voor de hulp accu?
Wat ik me ook ff afvraag. Ik schakel altijd direct na het starten het S/S systeem uit. Zou dat op den duur (of nu al) schadelijke gevolgen kunnen hebben voor de hulp accu?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Lijkt me niet. Dat is gewoon een softwarematige instelling. De accu wordt er niet anders door behandeld.Hans Eilander schreef: ↑10.09.2021 - 12:49 Ik schakel altijd direct na het starten het S/S systeem uit. Zou dat op den duur (of nu al) schadelijke gevolgen kunnen hebben voor de hulp accu?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Ik ben geen autotechnicus, maar ik zou het juist eerst bij die hulpaccu gaan zoeken als er naast je genoemde probleem geen ander probleem bestaat met de stroomvoorziening.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je S/S uitschakelt zal de hulpaccu altjd op 100% geladen blijven. Niet alle soorten accu's vinden dit fijn, gezien het doel van de accu zal er eentje in zitten die goed is in veel herhaaldelijk ontladen/opladen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Nee, die loopt heel snel vanzelf leeg. Als je de auto een dag niet gebruikt is er al behoorlijk wat weggelekt. Als je veel autobaan rijdt een S/S wel gebruikt is de hulpaccu ook constant vol. Laden en ontladen geeft meer slijtage.Jelmer de Jong schreef: ↑11.09.2021 - 13:36 Als je S/S uitschakelt zal de hulpaccu altjd op 100% geladen blijven