Tja..............

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

dash melding.jpg
wegslepen 1.jpg
wegslepen 2.jpg
wegslepen 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Vervelend voor je! Sterkte.

Mag ik de knuppel in het hoenderhok gooien door te stellen dat hybridetechniek complex blijft en daarmee de kans op dit soort ongein groter wordt?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry, dat is jammer voor je. Ik vrees hoe complexer de techniek, software, en verdere elektronica, hoe meer kans op storingen, en uitval. Dat lees je namelijk ook bij J.D.Power (USA) over storingsgevoeligheid bij PIH en EV,s. Daar scoren Volvo en Polestar, niet al te best, om het maar diplomatisch uit te drukken. :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 04.07.2022 - 17:05 Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje :-)
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

raspaardje schreef: 04.07.2022 - 17:10 Vervelend voor je! Sterkte.

Mag ik de knuppel in het hoenderhok gooien door te stellen dat hybridetechniek complex blijft en daarmee de kans op dit soort ongein groter wordt?
Dat mag je raspaardje :-)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Niet echt een klantvriendelijke reactie van je dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Met je meegeleefd, net zoals het halve forum en dat zal vast geholpen hebben.

Nu weer heerlijk doorgaan met de wetenschap dat als het weer gebeurt, dat er......

Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Harry M. schreef: 05.07.2022 - 08:43
teebee schreef: 04.07.2022 - 17:05 Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje :-)
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Hmmmm….. techniek een probleem, ok…. Software een probleem, ok….. maar de reacties van je dealer, niet ok! Kan me voorstellen dat je een aantal malen op je tong gebeten hebt.
Helaas blijft het een gegeven met het toenemen van electronica / software in auto’s de daarbij ’behorende’ problematiek ook toeneemt. En inderdaad, een update zou maar zo alles week ‘ok’ kunnen maken….. vaaaaag :-/
Sterkte ermee, hoop dat het vertrouwen in je Volvo blijft.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mees schreef: 05.07.2022 - 09:22 Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.
Dat mag ik ook hopen Mees, al heb ik mijn twijfels….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

mees schreef: 05.07.2022 - 09:18 Met je meegeleefd, net zoals het halve forum en dat zal vast geholpen hebben.

Nu weer heerlijk doorgaan met de wetenschap dat als het weer gebeurt, dat er......

Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.
Dat meeleven heeft zeker geholpen mees...... Die warme gevoelens van jullie hebben me een buisje valium bespaard :-).
Maar inderdaad, als straks blijkt dat al die kosten van ANWB, sleepdienst, autohuur veroorzaakt zijn door een simpele softwarefout (wat ik nog steeds hoop), dan is het eigenlijk een schandalige zaak,
want als ik alle ellende met softwaregedoe hier en op andere fora (ook bij andere merken) teruglees, kost dat de samenleving veel onnodig geld. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.............
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 05.07.2022 - 09:22
Harry M. schreef: 05.07.2022 - 08:43
teebee schreef: 04.07.2022 - 17:05 Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje :-)
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Hmmmm….. techniek een probleem, ok…. Software een probleem, ok….. maar de reacties van je dealer, niet ok! Kan me voorstellen dat je een aantal malen op je tong gebeten hebt.
Helaas blijft het een gegeven met het toenemen van electronica / software in auto’s de daarbij ’behorende’ problematiek ook toeneemt. En inderdaad, een update zou maar zo alles week ‘ok’ kunnen maken….. vaaaaag :-/
Sterkte ermee, hoop dat het vertrouwen in je Volvo blijft.
Dank teebee, het vertrouwen in de Volvo is er nog steeds en m'n tong is nog heel. Ik rijd bijna anderhalf jaar met veel plezier zonder ook maar 1 probleem (tot deze).
Het vertrouwen in het handelen van de dealer..... Dit zal beetje afhangen van wat er nu gaat gebeuren en hoe hij nu zal reageren en/of alles oplost.
Eerlijk gezegd voelde die eerste reactie niet helemaal goed. Black Beauty kostte toch bijna 60K in 2021 en deze reactie was op zijn zachtst gezegd "lauw".
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 05.07.2022 - 09:57 Eerlijk gezegd voelde die eerste reactie niet helemaal goed. Black Beauty kostte toch bijna 60K in 2021 en deze reactie was op zijn zachtst gezegd "lauw".
Dát bedoel ik maar..... :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Heel eerlijk moet het volgende uitgevoerd worden.
Werkwijze bij storingen is : eerst uitlezen, alles noteren en de storingscodes wissen wissen.
Komt er 1 of meer terug kun je meteen deze repareren.
Komt hij niet meteen terug dan rijden tor er weer een storing in komt.
Weer uitlezen en deze storing(en) repareren.

Uiteraard vind je vaak ook oude storingen nog terug met uitlezen, zijn vaak tijdelijke.

Eric
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Tja, idd rottig en ben wel benieuwd wat je dealer zegt als je hem eens uitlegt hoe een en ander is ervaren
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

erichendri schreef: 05.07.2022 - 11:31 Weer uitlezen en deze storing(en) repareren. Uiteraard vind je vaak ook oude storingen nog terug met uitlezen, zijn vaak tijdelijke. Eric.
Nu ben ik niet zo technisch, maar ik zou niet eens weten hoe je storingen uit kan lezen, laat staan deze repareren. Buiten dat, heb ik nog nooit in bijna twee jaar een storing gehad. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

NielsPHEV schreef: 05.07.2022 - 11:35 Tja, idd rottig en ben wel benieuwd wat je dealer zegt als je hem eens uitlegt hoe een en ander is ervaren
Als het goed is krijg je na dealercontact een enquete van Volvo over hoe je het handelen van je dealer hebt ervaren….. daar zou ik wel raad mee weten. Dat icm een goed gesprek uiteraard.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 05.07.2022 - 14:00
NielsPHEV schreef: 05.07.2022 - 11:35 Tja, idd rottig en ben wel benieuwd wat je dealer zegt als je hem eens uitlegt hoe een en ander is ervaren
Als het goed is krijg je na dealercontact een enquete van Volvo over hoe je het handelen van je dealer hebt ervaren….. daar zou ik wel raad mee weten. Dat icm een goed gesprek uiteraard.
Tot op heden nog niets van dealer gehoord nadat ik hem gister heb af laten leveren. Niemand van jullie kent mij persoonlijk maar als ik niet op een normale en vriendelijke manier wordt geholpen, vergeet deze dealer
dat never meer, dat kan ik je wel alvast verklappen. Maarrrrr.... ik loop nog niet op de zaken vooruit. Gewoon nog even afwachten en kijken wat er allemaal uitkomt. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte hier, van zowel de technische als de emotionele kant :-).
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder :-). (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)

Wordt vervolgd....
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Harry M. schreef: 06.07.2022 - 11:28 Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder :-). (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)

Wordt vervolgd....
Lekker dan….
En dan moet je zelf informeren blijkbaar…. :-(
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “XC40”