dash melding.jpg
wegslepen 1.jpg
wegslepen 2.jpg
wegslepen 3.jpg
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Dat mag je raspaardjeraspaardje schreef: ↑04.07.2022 - 17:10 Vervelend voor je! Sterkte.
Mag ik de knuppel in het hoenderhok gooien door te stellen dat hybridetechniek complex blijft en daarmee de kans op dit soort ongein groter wordt?
Hmmmm….. techniek een probleem, ok…. Software een probleem, ok….. maar de reacties van je dealer, niet ok! Kan me voorstellen dat je een aantal malen op je tong gebeten hebt.Harry M. schreef: ↑05.07.2022 - 08:43Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Dat mag ik ook hopen Mees, al heb ik mijn twijfels….
Dat meeleven heeft zeker geholpen mees...... Die warme gevoelens van jullie hebben me een buisje valium bespaard .mees schreef: ↑05.07.2022 - 09:18 Met je meegeleefd, net zoals het halve forum en dat zal vast geholpen hebben.
Nu weer heerlijk doorgaan met de wetenschap dat als het weer gebeurt, dat er......
Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.
Dank teebee, het vertrouwen in de Volvo is er nog steeds en m'n tong is nog heel. Ik rijd bijna anderhalf jaar met veel plezier zonder ook maar 1 probleem (tot deze).teebee schreef: ↑05.07.2022 - 09:22Hmmmm….. techniek een probleem, ok…. Software een probleem, ok….. maar de reacties van je dealer, niet ok! Kan me voorstellen dat je een aantal malen op je tong gebeten hebt.Harry M. schreef: ↑05.07.2022 - 08:43Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Helaas blijft het een gegeven met het toenemen van electronica / software in auto’s de daarbij ’behorende’ problematiek ook toeneemt. En inderdaad, een update zou maar zo alles week ‘ok’ kunnen maken….. vaaaaag
Sterkte ermee, hoop dat het vertrouwen in je Volvo blijft.
Nu ben ik niet zo technisch, maar ik zou niet eens weten hoe je storingen uit kan lezen, laat staan deze repareren. Buiten dat, heb ik nog nooit in bijna twee jaar een storing gehad.erichendri schreef: ↑05.07.2022 - 11:31 Weer uitlezen en deze storing(en) repareren. Uiteraard vind je vaak ook oude storingen nog terug met uitlezen, zijn vaak tijdelijke. Eric.
Als het goed is krijg je na dealercontact een enquete van Volvo over hoe je het handelen van je dealer hebt ervaren….. daar zou ik wel raad mee weten. Dat icm een goed gesprek uiteraard.
Tot op heden nog niets van dealer gehoord nadat ik hem gister heb af laten leveren. Niemand van jullie kent mij persoonlijk maar als ik niet op een normale en vriendelijke manier wordt geholpen, vergeet deze dealer
Lekker dan….Harry M. schreef: ↑06.07.2022 - 11:28 Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder . (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)
Wordt vervolgd....